PC-versionen av Batman: Arkham Knight återvänder snart!

Robot
PC-versionen av Batman: Arkham Knight återvänder snart!

Kommer det en ny patch då för den förra gjorde bara så jag fick mer fps; men lika mycket stuttering/dips/hack-i-hackspett


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Alltså så sjukt skämmigt av Rocksteady att göra en sån här tabbe. De som hade ett så bra rykte med Asylum och City i bagaget.

Medlem

Förstår inte företag idag.

WB har gjort ett helt gäng med spel som folk faktiskt älskar.
Folk gillar spelet = Vinst.

Varför inte göra allt för att behålla dom nöjda kunderna? Är den lilla extra kostnaden värt att tappa allt bra dom gjort?

Medlem

Tyvärr så har de förbrukat sitt förtroendekapital med denna oerhörda miss. För att få mig att köpa ett spel till från dem så får de komma med en fullpoängare som är riktigt riktigt bra. De flesta kunderna kanske glömmer inom en månad och sväljer allt som de kommer ut med, men de kommer ha en kund mindre nu iaf. De har med råge visat precis allt som är fel med spelmarknaden idag: Pre-orders, konsolifierat skräp, day0-buggar så det står det härliga till, förseningar och total brist på respekt för kunderna. Den enda skillnaden WB gjorde jämfört med alla andra är att de tog det lilla extra steget som fick dem att falla platt rätt i nyllet. Och de hade inte ens mage att snabbt resa på sig och be om ursäkt, utan de försökte dölja det och hoppas på att folk skulle glömma bort det. ICKE!

Spelmarknaden är tillräckligt förpestad som den är idag utan dråpslag som detta, och sorry WB, men detta kommer ni få äta upp med råge. Nu står ni i samma skamvrå som Sony, Ubisoft och flera andra som totalt skiter i era kunder och bara förlitar er på era ekonomer (spåkärringar) och deras kristallkula.

Lycka till i framtiden WB!

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Alltså så sjukt skämmigt av Rocksteady att göra en sån här tabbe. De som hade ett så bra rykte med Asylum och City i bagaget.

Så går det när man låter en annan studio göra porten, plus att WB inte brydde sig att PC versionen inte var redo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ShaqAttack:

Alltså så sjukt skämmigt av Rocksteady att göra en sån här tabbe. De som hade ett så bra rykte med Asylum och City i bagaget.

Tog sig väl lite mycket vatten över huvudet och tvingades outsourca portningen. Det stora problemet ligger ju dock i studion som fick porta spelet. Jag vet inte om det var Rocksteady eller WB som valde studio där, men bedrövligt val var det i alla fall. Än mer bedrövligt av WB att sedan lik förbannat släppa spelet också.

Medlem

Det får nog vänta tills det hamnar på en fet rea eller när jag råkar bli grymt desperat. Vi har fått avstå så pass länge att snart kommer en hel drös med intressanta spel som jag hellre plockar upp när jag ändå är peppad inför de.

Medlem

Haha nä det är lungt tack :,)

Medlem

Jag är klar med Arkham Knight, lär inte röra det igen.

Mad Max däremot köpte jag trots detta pga att det är utvecklad av vettiga utvecklare och inte nån sillmjölksstudio. (sen att jag varit för upptagen med MGS5 för att ens starta upp det är en helt annan femma, lol)

Inaktiv
Skrivet av Blackwolfe:

Jag är klar med Arkham Knight, lär inte röra det igen.

Mad Max däremot köpte jag trots detta pga att det är utvecklad av vettiga utvecklare och inte nån sillmjölksstudio. (sen att jag varit för upptagen med MGS5 för att ens starta upp det är en helt annan femma, lol)

Är i samma sits, spelat MGS5 i ca: 30 h och tänkte jag måste plocka upp Mad Max jag gillar ju Avalanche spel i grund och botten. Döm till min förvåning, jag kan inte sluta spela Mad Max! Om det är för att jag gillar post apokalysm, bilar, Max själv eller brutal brawler fighting, det här spelet är underhållande.
Recensionerna delar inte min spel stil och uppfattning om vad som är kul

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Jag är klar med Arkham Knight, lär inte röra det igen.

Mad Max däremot köpte jag trots detta pga att det är utvecklad av vettiga utvecklare och inte nån sillmjölksstudio. (sen att jag varit för upptagen med MGS5 för att ens starta upp det är en helt annan femma, lol)

Är Arkham Knight bra?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ShaqAttack:

Är Arkham Knight bra?

Mycket bra till konsoll, även om bilsekvenserna känns lite krystade och onödiga emellanåt (spegelvänd situation mot Mad Max alltså, där det är slagsmålen som känns onödiga).

Rocksteady har noll förtroende just nu. De jobbar ju på ett Superman-spel, men det kommer säkert vara lika illa ställt med det när det släpps.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Rocksteady har noll förtroende just nu. De jobbar ju på ett Superman-spel, men det kommer säkert vara lika illa ställt med det när det släpps.

Det är väl inte ens bekräftat att de håller på utveckla ett spel om Superman?

Medlem

Verkligen synd för Rocksteady. Arkham Knight är ett av de bästa spelen jag spelat, och bör njutas av alla. Jag har lirat det utan Nvidia specialarna och lyckats hålla det från att krascha, och även då är det otroligt snyggt.

Medlem

Wow fortfarande alltså kanske slutet nästa månad? fan spelet måste ha haft en och annan rad kod som dom varit tvungna gå igenom... lär ju ha varit det mest trasiga AAA spel nånsin som släppts alla fall.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av walter_iego:

Rocksteady har noll förtroende just nu. De jobbar ju på ett Superman-spel, men det kommer säkert vara lika illa ställt med det när det släpps.

Det är väl inte ens bekräftat att de håller på utveckla ett spel om Superman?

Nä, sen hoppas jag att ryktet är falakt. Superman är världens tåkigaste hjälte. Sen kommer han vara för overkill, ska alla fiender springa runt med massa kryptonit eller?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av walter_iego:

Rocksteady har noll förtroende just nu. De jobbar ju på ett Superman-spel, men det kommer säkert vara lika illa ställt med det när det släpps.

Det är väl inte ens bekräftat att de håller på utveckla ett spel om Superman?

Nä, sen hoppas jag att ryktet är falakt. Superman är världens tåkigaste hjälte. Sen kommer han vara för overkill, ska alla fiender springa runt med massa kryptonit eller?

Finns fler sätt att göra ett spel än att möta massor av fiender.

Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av walter_iego:

Rocksteady har noll förtroende just nu. De jobbar ju på ett Superman-spel, men det kommer säkert vara lika illa ställt med det när det släpps.

Det är väl inte ens bekräftat att de håller på utveckla ett spel om Superman?

Nä, sen hoppas jag att ryktet är falakt. Superman är världens tåkigaste hjälte. Sen kommer han vara för overkill, ska alla fiender springa runt med massa kryptonit eller?

Man kan säkert göra ett spännande spel. Jag tror oron handlar om tekniken klarar av det eller inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Intressant bild! Så FZ spoilar att Jokern kommer tillbaka i Arkham Knight? Varsågod, alla PC-spelare som inte haft möjligheten att köpa det än.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Intressant bild! Så FZ spoilar att Jokern kommer tillbaka i Arkham Knight? Varsågod, alla PC-spelare som inte haft möjligheten att köpa det än.

Tänkte samma sak

1
Skriv svar