Robot
FIFA 16

Vem behöver ett socialt liv när det finns fotboll? Det virtuella sportåret 2015 fortsätter att underhålla.

#fifa-15


Medlem
FIFA 16

Fifa är bättre än PES.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fifa är bättre än PES.

Har du spelat båda? Att säga så dära utan argument är ju rät så hjärndöTT enligt mig, har bara spelat per och aldrig rört Fifa, så kan tyvärr i te komma med något vettigt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av Kleptoman:

Fifa är bättre än PES.

Har du spelat båda? Att säga så dära utan argument är ju rät så hjärndöTT enligt mig, har bara spelat per och aldrig rört Fifa, så kan tyvärr i te komma med något vettigt.

Behöver inte spela PES för att veta att lagnamnen, spelarnamnen och ligorna är påhittade.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av miffot:
Skrivet av Kleptoman:

Fifa är bättre än PES.

Har du spelat båda? Att säga så dära utan argument är ju rät så hjärndöTT enligt mig, har bara spelat per och aldrig rört Fifa, så kan tyvärr i te komma med något vettigt.

Behöver inte spela PES för att veta att lagnamnen, spelarnamnen och ligorna är påhittade.

Skarp analys!

Jag har genom åren spelat båda spelen mycket och blir personligen inte klok på de två utvecklarna. De närmar sig varandras styrkor men ändå, att de inte ser vissa uppenbara styrkor hos konkurenten. PES har ju fortfarande bättre tyngd och fysik i kropparna och bollen. Det känns mer distingt vilket ger mycket till spelkänslan. Och Fifa har stämningen och inramningen, vilket ändå inte ska underskattas. Älskar att det känns på riktigt när jag spelar en match med två PL-Lag. Det känns som om jag sitter och kollar på en match en lördag-eftermiddag på TVn. Det känns verkligen som att matchen har betydelse. PES känns liksom inte på riktigt på samma sätt. Tycker Fifa är mer polerat i rörelser och animationer, kanske är en vanesak men PES får jag inte samma flyt i spelet iaf. men att passa känns bättre i PES. Kan ni inte bara göra ett spel ihop?

Umi
Medlem

- Poängsättningen i be a pro läget behöver förbättras, annars håller jag fullständigt med recensionen

Medlem

Damlandslag, best feature ever. Said no one ever. (duckar)

Medlem

Online-pro läget är bästa delen med fifa spelen i mina ögon. Ruskigt roligt att spela med kompisar.

Skribent
Skrivet av Umi:

- Poängsättningen i be a pro läget behöver förbättras, annars håller jag fullständigt med recensionen

Ja, det kan jag faktiskt hålla med om. Inte helt balanserad.

Så vem vinner 2016?, PES eller FiFA ..hur röstar FZ skribenterna?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Ska ja vara ärlig så har jag alltid Älskat Fifa mer än PES genom åren. Fifa känns hyfsat verkligt på många sätt och det är snygga animationer. Men om jag ska vara helt ärligt så tycker jag inte att dom har gjort så värst mycket i känslan i spelet för att rättfärdiga 600kr i inköpspris. AI´n är fortfarande katastrof. Kör du på svårare svårighetsgrader så förlorar du oftast på helt overkliga mål som datorn gör ibland osv.

Pes däremot, wow AI´n försöker verkligen tänka och spela verklig fotboll, känns som att du spelar mer mot en människa en mot maskin. För mig är detta viktigt eftersom jag spelar mycket själv. Dessutom är passningarna och rörelserna mer verkliga och det finns ett skönt flyt i spelet. Dock så kan det kännas lite för arkadigt ibland osv.

Ska jag köpa nåt detta år så bryter jag traditionen och tar Pes när det har gått ner lite i pris.

Skribent
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Så vem vinner 2016?, PES eller FiFA ..hur röstar FZ skribenterna?

Jag kommer nog i vanlig ordning spela mest FIFA. Spelmotorn i PES är himla bra, men jag tycker FIFA ändå väger upp med sina spellägen och sin inramning. Gillar inte heller att man kan närmast massakrera sina motståndare med fula tacklignar i PES utan åtgärd från domaren.

Medlem

Jag brast ur lite när PES recenserades över PC utgåvan, något som jag nu vill ta tillbaka. Föll efter vad andra sagt om spelet utan att ha testat själv. Har spelat både FIFA och PES och tycker båda är utomordentligt bra på PC och bra fotbollsspel överlag. Jag personligen tycker att PES är bättre på det som betyder mest, dvs att spela virtuell fotboll.

Det är synd med licenser och sånt tjafs som tar lite från helhetskänslan, att spela med ett lag som "north London" t.ex.

Men utöver det så är båda mycket bra, det enda som jag kan klaga lite på är att inte 1080p stöds på PC, istället är det något snarlikt format som inte är 16:9. Men grafiskt är det inget fel på PC versionen och det flyter på hur bra som helst. Likaså FIFA.

Tack för två bra recensioner.

1
Skriv svar