Chris Roberts svarar på kritiken kring Star Citizen

Robot
Chris Roberts svarar på kritiken kring Star Citizen
Medlem
Chris Roberts svarar på kritiken kring Star Citizen

Men han har fortfarande ingenting att visa?

Medlem

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Medlem
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Om någon köper det så är det väl OK? Säljaren sätter priset. Inget fel med det. Jämför med andra spels marknadsplatser, t.ex. CS:GO. Skulle det vara OK att privatpersoner säljer virtuellt matrial för höga summor, men inte speltillverkare?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Men han har fortfarande ingenting att visa?

Eh...jo kolla på Youtube och mer kommer nu den 10 October(Citizencon) och multi crew ska släppas snart!

Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Jag skulle inte köpa ett skepp för 10K! men jag äger 9st skepp och det är mer än bara pengar till skeppen man stödjer ju projektet också!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Skribent

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Chris Roberts må lida av lättare hybris med alla features han planerar att inkludera i SC men artikeln på Escapist måste vara någon form av lågvattenmärke när det gäller journalistik, kritiskt tänkande och sunt förnuft.

Deras ursäkt för att publicera den först utan hans kommentarer om det hela är löjeväckande. Det borde vara i varje vettig journalists största intresse att höra båda sidor av historien innan publiceringen av en artikel.

För fortsatt kvällslektyr inom ämnet kan jag rekommendera
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/3n6b7z/so_you_a...

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Om någon köper det så är det väl OK? Säljaren sätter priset. Inget fel med det. Jämför med andra spels marknadsplatser, t.ex. CS:GO. Skulle det vara OK att privatpersoner säljer virtuellt matrial för höga summor, men inte speltillverkare?

Att köpa ett cosmetic item till ett spel och köpa ett item som ändrar gameplay är två olika saker. Bara för att folk är villiga att betal 10000 KR för något doesn't make it right! Det är ungefär som att man skulle kunna köpa bästa gearen i WOW för 10000 KR!

Medlem
Skrivet av werik:

Chris Roberts må lida av lättare hybris med alla features han planerar att inkludera i SC men artikeln på Escapist måste vara någon form av lågvattenmärke när det gäller journalistik, kritiskt tänkande och sunt förnuft.

Deras ursäkt för att publicera den först utan hans kommentarer om det hela är löjeväckande. Det borde vara i varje vettig journalists största intresse att höra båda sidor av historien innan publiceringen av en artikel.

För fortsatt kvällslektyr inom ämnet kan jag rekommendera
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/3n6b7z/so_you_a...

Ja den va dåligt skriven och det mesta har dom copy paste'at från Derek NOT Smart's yranden.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Om någon köper det så är det väl OK? Säljaren sätter priset. Inget fel med det. Jämför med andra spels marknadsplatser, t.ex. CS:GO. Skulle det vara OK att privatpersoner säljer virtuellt matrial för höga summor, men inte speltillverkare?

CS:GO existerar. Starcitizen gör inte det än. FZ gör ju en hel kedja av artiklar kring Prison Architect enbart för att det kommit ur corwdfunding träsket. Tittar man historiskt så är det inte många som blir färdiga och med alla insamlingar så är nog många oroade över att detta kan bli "kickstarters Titanic".

Star Citizen har fortfarande långt att gå och jag är personligen oroad över att det stormar såhär tidigt i produktionen. Se på hur DayZ blev/inte blev ? Dean Hall lämnade projektet och det hänger nu helt i limbo.

Kort och gott: Mycket pengar, stora förhoppningar och inte tillräckligt med content för att påvisa att ett köp för 10k är väl spenderat.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

"indieutvecklare"
på 86 miljoner USD spel project, DOES NOT COMPUTE.

FM-guru
F.d. Sisyr

Satt precis och läste igenom hela hans mail. Snacka om att ta bladet från munnen, och med all rätt. Intressant att se hur The Escapist reagerar på det där, för med tanke på vad Roberts säger känns det som man antingen får rota fram bevis för artikelns påståenden eller göra en ordentlig pudel. En ruskigt dålig och etiskt vidrig artikel.

Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

Vad syftar du på? Förseningen av spelet? Roberts irriterade ton i mailsvaret?

Medlem

"Christ Roberts"?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

"indieutvecklare"
på 86 miljoner USD spel project, DOES NOT COMPUTE.

Indie är en förkortning på "independent". Inte "poor",


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

"indieutvecklare"
på 86 miljoner USD spel project, DOES NOT COMPUTE.

En indie-utvecklare är en utvecklare utan någon utgivare. Det har ingenting att göra med någon budget eller inkomstkälla.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Derek är en sopa , *gäsp*
All publicitet är bra publicitet , starcitizen har redan en gedigen spelarbas och är dessutom finansierat så de som grinar över spelet kan fortsätta med det utan att jag eller övriga backare kommer drabbas av det ändå.

*smeker mitt multicrew skepp lite extra nu och tänker på chris. XD

Medlem

Artikeln tar upp mycket av det jag misstänkte om star citizen, det är helt enkelt reklam som folk betalar för, reklar och löften som inte kommer att gå att upphålla. Men folk får väl betala för vad de vill, misstänker dock att många kommer bli griniga när de upptäcker att de kastat pengar i sjön.

Inaktiv

The Escapist verkar lagom shady själva, Jim Sterling lämnade dem, Extra Credits lämnade dem (efter bråk om pengar) - nu återstår bara MovieBob och Yahtzee...

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Om någon köper det så är det väl OK? Säljaren sätter priset. Inget fel med det. Jämför med andra spels marknadsplatser, t.ex. CS:GO. Skulle det vara OK att privatpersoner säljer virtuellt matrial för höga summor, men inte speltillverkare?

Tycker det är lika sjukt i cs att folk väljer att slösa bort kanske 2000- 3000 kr för bara en kniv, visst det är ens eget val om man vill kasta bort matpengar till sådant som är då fan roligare att vinna genom att öppna lådor. Har endast spenderat 50 kronor till cs och det är på några nycklar, det är gränsen för min del, och känns rimligare än som sagt några tusen för ett virtuellt vapen

Medlem

Kommenterar han debatten som råder kring kontrollerna och Interactive Mode någonstans?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Pezit.

Tror du är nått på spåret här, mina 350 dollars verkar ha gått upp i rök.

Medlem

1. Önskar att det kommer bli ett episkt spel i slutändan!
2. Tror dock att det kommer bli det största kickstarter-fiasko mänskligheten har beskådat.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Bone.

Fel , du HOPPAS det blir det största fiaskot.
För tar man sig tid och kikar på utvecklingen av spelet (som är helt transparent) så finns inget "tror" kvar.

Ganska märklig inställning , är det samma personer som kallar VR en gimmick ?

Testpilot
Skrivet av pezit:

Artikeln tar upp mycket av det jag misstänkte om star citizen, det är helt enkelt reklam som folk betalar för, reklar och löften som inte kommer att gå att upphålla. Men folk får väl betala för vad de vill, misstänker dock att många kommer bli griniga när de upptäcker att de kastat pengar i sjön.

Undrar vad du mfl anser vara kasta pengar i sjön , finns ju redan nu space combat , gå runt i hangaren och även social del att prova redan nu , långt innan spelet kommer släppas.

Fattar inte hur man tänker då det redan nu finns så mycket av spelet att kolla på långt innan releasen.

Crowdfunding är OK, men de skulle ha sagt, spelet är färdigt inom 4 år. Under tiden kommer vi då och då lägga ut lite material, men ge oss tid att färdigställa det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja ? Inget nytt under solen precis . Alla som backar vet det.
De ända som är chockade är ni andra.

Singelplay storymode släpps snart och MMO universumet är den sista biten som dröjer.
Jag kommer hur som helst *fappa så det står härliga till i min VR hjälm och singelplay kampanjen.

Medlem

Derek Smart verkar ju bara vara ute efter kändisskap. Snubben har inget att komma med, och dessvärre kan jag inte hitta någon annan rationell anledning till hans kampanj än så, alt. att han är labil.

Sen förstår man att CR är mycket one man show när man läser intern kommunikation som de publicerat, och att han har höga svårdefinierbara (men bra) smakkrav som kan frustrera arbetarna som tvingas göra om gång på gång.

Amerikansk arbetsmoral är ganska obefintlig, loj och slö, i alla fall när det kommer till såna här saker, om ingen håller i piskan, och man är nog inte van vid när den viner.

Att sälja skepp för 10kkr är fullt rimligt för att undvika inflation i jätteskepp. Visst finns kanske någon klassdimension i kritiken, att de som tycker det är hisnande summor fjärmas från och motarbetar spelet. Spelet är inte direkt riktat till barn eller casualspelare. Bara hårdvara för att köra spelet ok lär gå på minst 15 papp. Sen ska man ha styrutrustning av någorlunda bra kvalitet, där ett set roder kan ligga på runt 3.5kkr och joysticks plus reglage lika mycket till (eller mer).

Medlem

"I want to actively push the boundaries of what you can do in a game"
Den meningen fick mig att backa 2012.
Så här skulle spelet se ut idag om man inte tänjde på gränserna? https://youtu.be/7vhRQPhL1YU

Medlem

Man kan tycka vad man vill om Derek Smart. Men han har några poänger.

För det första så har han en poäng med att Star Citizen lider av Feature Creep dvs. de har lovat mer och mer ju mer pengar de har fått och att det finns en risk att de har lovat för mycket.

Sen har han en poäng med att de verkar ha underskattat hur svårt och lång tid det tar att modifiera Cry Engine för Star Citizens behov.

En annan poäng jag håller med om är att spelet som utlovades i början och det som de utvecklar idag skiljer sig med magnituder i storlek. Jag som är en tidig backer skulle hellre vilja se ett spel som påminner om ursprungsvisionen snarare än ett betydligt större spel som kanske inte ens blir färdigt.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Man kan tycka vad man vill om Derek Smart. Men han har några poänger.

För det första så har han en poäng med att Star Citizen lider av Feature Creep dvs. de har lovat mer och mer ju mer pengar de har fått och att det finns en risk att de har lovat för mycket.

Sen har han en poäng med att de verkar ha underskattat hur svårt och lång tid det tar att modifiera Cry Engine för Star Citizens behov.

En annan poäng jag håller med om är att spelet som utlovades i början och det som de utvecklar idag skiljer sig med magnituder i storlek. Jag som är en tidig backer skulle hellre vilja se ett spel som påminner om ursprungsvisionen snarare än ett betydligt större spel som kanske inte ens blir färdigt.

Ja men detta har varit känt länge! Devs'en är öppna med sånt här vilken han o alla andra skulle vetat om dom hängt med visst det är nästan för mycket info dom delar jag har med svårt att hänga med ibland.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

123
Skriv svar