Star Citizen-Roberts hotar stämma spelsajt för förtal

Medlem
Skrivet av Raid25:

Troligtvist inte: "Streisand effect"

The är The Escapist som troligtvis vill dölja artikeln när det har visat sig vara bygga på falska premisser.

Det roligaste var att de (The Escapist) trodde de hade en insiderkälla som läckte info och hänvisade till dennes ID-bricka som de fått se.

Roberts svarade med att inga anställda på någon av deras studion har ID-brickor

Snacka om att The Escapist blev trollade.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Preacher81:

Tror inte ett skit på alla anklagelser dom får på sig. Tycker det är helt klockrent att dom tar tid på sig att göra detta spel. Dom kan få 2 år till av mig om dom vill. Bara spelet blir bra optimerat och att Roberts får igenom sin dröm.

Precis, ett sådant här gigantiskt projekt tar tid att utveckla. Det tar dessutom längre tid tack vare att Roberts och gänget vill ha bra kvalité på skrället, istället för att släppa ut ett halvtrasigt skitspel som typ alla gjorde förra året.

Jag tror fortfarande stenhårt på CIG

De största "problemen" kommer väl från vad som sades i den första kickstartern mot vad det blivit nu? Både i omfång och tidsaspekten.

Som någon skrev i förra artikeln så tycker jag att de borde satsat på "grundspelet" och sedan byggt vidare med moduler. Nu är jag inte insatt i detta spel mer än att jag läser artiklar. Hoppas det blir något i hästväg till slut dock!

Det är just det som inte går. Att bygga grundspelet och sedan expandera på det med några av modulerna är väldigt kostsamt och slöseri med pengar. Det är bättre att det byggs in från start än att återarbeta en hel del av spelet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Börjar fundera på vad SC ska vara egentligen? Ska de bli en "instansad" mmo sim? Som Destiny? Fast i rymden.

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Håller med! Fokusera på färdigställandet istället för att lägga tid och pengar på rättsprocesser.

Det är ju det dom gjort, ignorerat alla som hånat dom för förseningarna och istället jobbat frenetiskt för att färdigställa spelet.
Skillnaden nu är att det dom blivit anklagade för är riktiga brott, rasism i samband med nyanställning och förskingring. Detta av en nyhetssajt (inte som tidigare av puckot DS som dom bara tigit ihjäl)
Det var omöjligt för dom att låtsas som ingenting den här gången.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Börjar fundera på vad SC ska vara egentligen? Ska de bli en "instansad" mmo sim? Som Destiny? Fast i rymden.

Det är nog en ganska bra beskrivning men dom gör även ett singleplayer kallat Squadron 42 som kommer vara "invävt" i MMO-delen

Medlem
Skrivet av Ferren:

2. Chris kommer vädja om mer pengar för att få klart sin "vision". För varför ser vi skepp som går på 10.000kr? Nya sätt att få folk att betala utvecklingen, för alla anställda måste väl få ha en pool i

Anledningen till att dem större skeppen oftast kostar en jääävla massa beror på att när väl spelet släpps sen så ska inte varenda jävel flyga runt i det största och mäktigaste från början vilket hade varit fallet om de hade kostat en 30-50 dollar.

Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Du menar de ca 5-7 nyhetsuppdateringarna som lägg upp varje vecka med bilder, gameplay-videos, intervjuer osv som ständigt visar att det sakta men säkert går framåt?

Och om han nu vill ta detta till rätten så har han råd att betala det ur egen ficka, om nu inte företaget och en budget för just sådant här, då han är mångmiljonär sedan länge.

Medlem

Synd för Escapist att de inte sitter i Sverige där man inte kan förtala företag. Om artikeln är fabricerad hoppas jag att de går ut med en ursäkt, men tycker hur som helst att Roberts ska nöja sig med att påpeka att artikeln är felaktig, och lägga fram bevis om han vill.

Att ge sig på en speltidning kommer nog inte leda till något gott för någon.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Synd för Escapist att de inte sitter i Sverige där man inte kan förtala företag. Om artikeln är fabricerad hoppas jag att de går ut med en ursäkt, men tycker hur som helst att Roberts ska nöja sig med att påpeka att artikeln är felaktig, och lägga fram bevis om han vill.

Att ge sig på en speltidning kommer nog inte leda till något gott för någon.

Det leder till förändring. Inte ok att fabricera bevis och inte bli straffad för det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Håller med! Fokusera på färdigställandet istället för att lägga tid och pengar på rättsprocesser.

Det är advokater som är ansvariga för rättsprocesser, inte spelutvecklare...

Så du begriper inte att målsägande deltar i rättsprocessen?

Dax
Medlem

Klart det tar tid då dom hela tiden utökar projektet,, en vis ledare gör ju klart det man sagt och lägger till efter att man har en produkt att släppa.

Tror nog att dom flesta som skriker idioter åt alla som inte har samma uppfattning är mestadels rädda för att torska investerade pengar är min personliga tro. Sen om jag har fel och dom släpper ett spel som fungerar som dom sagt så är det ju kanon.

Men innan dom har ett spel som går att spela så ska man nog inte vara 100% säker på att det blir något.

Medlem
Skrivet av Glore:

Och om han nu vill ta detta till rätten så har han råd att betala det ur egen ficka, om nu inte företaget och en budget för just sådant här, då han är mångmiljonär sedan länge.

Det är inte han som är anklagad utan företaget, varför ska han ta pengar ur egen ficka?

Grejen är att när media går ut med anklagelser om brott så är det ett direkt hot mot projektet som kan eskalera till att tex. en statlig åklagare startar en utredning och drar dem inför rätta.
Den omfattande negativa PR som en sån situation oundvikligen orsakar kan leda till att projektet havererar totalt oavsett hur rättegången slutar så företaget måste ta itu med det här själva omgående för att göra det bästa av situationen.
Tro mig, Roberts har diskuterat det här med sina jurister sedan han fick nys om artikeln. Företaget är HELT beroende av sitt goda rykte eftersom det bygger på donationer från allmänheten.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Håller med! Fokusera på färdigställandet istället för att lägga tid och pengar på rättsprocesser.

Det är advokater som är ansvariga för rättsprocesser, inte spelutvecklare...

I just det här fallet råkar advokaten (Ortwin) vara en av 3 grundarna till företaget (CIG) och personlig vän med CR (och i förlängningen hans fru som var den som blev uthängd i artikeln, inte HR chefen alltså (måste uppskatta ironin att en artikel om dålig journalistik inte reder ut sånt)...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av stoff75:

I just det här fallet råkar advokaten (Ortwin) vara en av 3 grundarna till företaget (CIG) och personlig vän med CR (och i förlängningen hans fru som var den som blev uthängd i artikeln, inte HR chefen alltså (måste uppskatta ironin att en artikel om dålig journalistik inte reder ut sånt)...

Och han skrev brevet, ja. Vet inte vad som får dig att tro att han skulle representera företaget i rätten, dock? Vad gäller HR-chefen handlade det om att HR anklagades för direkt illegala förehavanden, något som de ansvariga (alltså HR-chefen) i så fall får ställas till svars för. Därav inkluderandet av honom/henne.

Det förstår nog du också om du läser igen.

Skrivet av Tomten:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Håller med! Fokusera på färdigställandet istället för att lägga tid och pengar på rättsprocesser.

Det är advokater som är ansvariga för rättsprocesser, inte spelutvecklare...

Så du begriper inte att målsägande deltar i rättsprocessen?

Självklart, men inte till den grad ni tycks tro. Inget utvecklingen blir lidande av.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Glore:

Och om han nu vill ta detta till rätten så har han råd att betala det ur egen ficka, om nu inte företaget och en budget för just sådant här, då han är mångmiljonär sedan länge.

Det är inte han som är anklagad utan företaget, varför ska han ta pengar ur egen ficka?

Grejen är att när media går ut med anklagelser om brott så är det ett direkt hot mot projektet som kan eskalera till att tex. en statlig åklagare startar en utredning och drar dem inför rätta.
Den omfattande negativa PR som en sån situation oundvikligen orsakar kan leda till att projektet havererar totalt oavsett hur rättegången slutar så företaget måste ta itu med det här själva omgående för att göra det bästa av situationen.
Tro mig, Roberts har diskuterat det här med sina jurister sedan han fick nys om artikeln. Företaget är HELT beroende av sitt goda rykte eftersom det bygger på donationer från allmänheten.

Folk kommer alltid med kommentaren "att då går det backer-pengar till dittens och dattens", det var därför jag skrev att han skulle kunna betala för hela kalaset själv om han skulle vilja. Givetvis kommer företaget att hantera hela situationen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av stoff75:

I just det här fallet råkar advokaten (Ortwin) vara en av 3 grundarna till företaget (CIG) och personlig vän med CR (och i förlängningen hans fru som var den som blev uthängd i artikeln, inte HR chefen alltså (måste uppskatta ironin att en artikel om dålig journalistik inte reder ut sånt)...

Och han skrev brevet, ja. Vet inte vad som får dig att tro att han skulle representera företaget i rätten, dock? Vad gäller HR-chefen handlade det om att HR anklagades för direkt illegala förehavanden, något som de ansvariga (alltså HR-chefen) i så fall får ställas till svars för. Därav inkluderandet av honom/henne.

Det förstår nog du också om du läser igen.

Skrivet av Tomten:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Tomten:

Så nu ska han använda backer-pengarna för att ge sig in i en rättsprocess, vilket jävla skämt. Motbevisa artikeln genom att faktiskt visa upp något vettigt istället.

Håller med! Fokusera på färdigställandet istället för att lägga tid och pengar på rättsprocesser.

Det är advokater som är ansvariga för rättsprocesser, inte spelutvecklare...

Så du begriper inte att målsägande deltar i rättsprocessen?

Självklart, men inte till den grad ni tycks tro. Inget utvecklingen blir lidande av.

Det har du nog förvisso rätt i, utvecklingen har ju stått och trampat i samma spår i två år nu, så Chris(t) kan ju lika gärna göra en flerårig juridisk karriär om han så känner, innan SC lyckas få ut något vettigt..

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag hoppar att det blir något av detta så att diverse spelmedier slutar att smutskasta Star Citizen.

Sk. "spelmedier" smutskastar för det mesta inte chris roberts lekprojekt "Star citizen", ett spel som skulle släppts 2015, nej 2016 var det andra gången gillt, och betan skulle vara ute ett år innan dess, nej. Spelet kommer aldrig bli klart.

Det är ett fantasiprojekt av chris roberts, inget mer.

Medlem

Tycker dom haft en transperens och kommunikation som måste vara i en klass helt för sig. Att det blir problem och har tid att göra spel i den här skalan är inget nytt. Skeppen dom kränger är ju inte inget nytt heller och ska ju vara en del av spelet mot ingame valuta direkt vid släpp så kan väl inte rättvist kallas dlc heller.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har ingen investering i detta men nog känns Roberts svar lite väl aggressivt. Lite som scientologerna när en medlem hoppat av och beskriver förhållandena. Det är bara elakt förtal alltsammas.

Förhoppningsvis är det bara det men jag är tveksam...


signatur
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag hoppar att det blir något av detta så att diverse spelmedier slutar att smutskasta Star Citizen.

I princip inget av det som lovats har levts upp till eller bevisats hittills. Skit ska skit ha. Som Gortie skrev börjar detta likna en sekt med följare som blint försvarar Roberts oavsett hur många mål som inte följs upp pga. att dessa betalat pengar för dyra skepp. Vi får väl se i framtiden vilka som har rätt.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Preacher81:

Tror inte ett skit på alla anklagelser dom får på sig. Tycker det är helt klockrent att dom tar tid på sig att göra detta spel. Dom kan få 2 år till av mig om dom vill. Bara spelet blir bra optimerat och att Roberts får igenom sin dröm.

Precis, ett sådant här gigantiskt projekt tar tid att utveckla. Det tar dessutom längre tid tack vare att Roberts och gänget vill ha bra kvalité på skrället, istället för att släppa ut ett halvtrasigt skitspel som typ alla gjorde förra året.

Jag tror fortfarande stenhårt på CIG

De största "problemen" kommer väl från vad som sades i den första kickstartern mot vad det blivit nu? Både i omfång och tidsaspekten.

Som någon skrev i förra artikeln så tycker jag att de borde satsat på "grundspelet" och sedan byggt vidare med moduler. Nu är jag inte insatt i detta spel mer än att jag läser artiklar. Hoppas det blir något i hästväg till slut dock!

Det är just det som inte går. Att bygga grundspelet och sedan expandera på det med några av modulerna är väldigt kostsamt och slöseri med pengar. Det är bättre att det byggs in från start än att återarbeta en hel del av spelet.

Både ja och nej, då hinner dom gott och väl fixa med alla modulerna till ett mera optimerat läge. Rom skapades inte på en dag.

Medlem

Ja herregud, tror på fjasko, men blir kanske grymt, vem vet. Men att stämma för förtal är ju så jävla löjligt haha :,)

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ja herregud, tror på fjasko, men blir kanske grymt, vem vet. Men att stämma för förtal är ju så jävla löjligt haha :,)

Nej, det är det inte. När någon sprider lögner kan skada företaget ekonomiskt.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Puscifer:

Jag hoppar att det blir något av detta så att diverse spelmedier slutar att smutskasta Star Citizen.

I princip inget av det som lovats har levts upp till eller bevisats hittills. Skit ska skit ha. Som Gortie skrev börjar detta likna en sekt med följare som blint försvarar Roberts oavsett hur många mål som inte följs upp pga. att dessa betalat pengar för dyra skepp. Vi får väl se i framtiden vilka som har rätt.

Oj vad du tar i

Okej, jag ser följande:

  • Spel av samma storlek som Star Citizen brukar ta 4-5 år att utveckla. Minst. Fast då handlar det om spelföretag som redan har en komplett organisation samt färdiga utvecklingsprocesser från start, och ofta även ett större antal erfarna seniorutvecklare som kan vara med från början.

  • Star Citizen har varit i utveckling i drygt 2,5 år (första spelstudion inom CIG sparkade igång i februari 2013). Man startade mer eller mindre från grunden och en stor del av första året gick åt att fylla på med rätt folk, bygga upp organisation och infrastruktur, samt ta fram rutiner och utvecklingsprocesser.

  • CIG har idag rätt bra drag i utvecklingen. Jo, faktiskt. Det syns t ex i månadsrapporterna och övrig information som CIG släpper med jämna mellanrum på deras hemsida, forum, chat och några andra kanaler. Samtidigt är det ett ambitiöst projekt, ingen tvekan. Liknande projekt brukar som sagt ta viss tid (se första punkten ovan). Man kan förvänta sig att Star Citizen tar minst lika lång tid att utveckla, vilket i sig skulle vara helt normalt.

  • Spelutveckling är komplicerat och utvecklarna tacklas med olika problem hela tiden, vilket är normalt - det ingår i jobbet och gäller alla företag, utan undantag. Enda skillnaden vad gäller CIG är att de är väldigt transparenta. Andra företag håller tyst medan CIG släpper information om projektet varje vecka. Finns det problem eller förseningar så berättar de det. Vad gäller andra spelföretag får vi knappt veta någonting förrän efter flera års utveckling, då vi får se ett första screenshot eller en teaser trailer.

  • Det går att sponsra spelet med lite, lagom eller mycket pengar. Helt frivilligt. Man kan också välja att inte sponsra alls. Självklart kan man också vänta tills spelet är klart och köpa det först då om man vill. Man kan då skaffa vilket skepp som helst och andra prylar i spelet bara genom att spela, så det är kvittar hur mycket folk väljer att sponsra spelet med.

  • De gamers som är pålästa och insatta i ovanstående vet att projektet är på rätt väg. De har därför inga problem med att hjälpa till och upplysa folk som inte har samma koll.

Inga konstigheter, eller hur? Kan inte se något som påminner om en sekt, men jag kan väl gissa. Kan det ha att göra med punkten ovan om att CIG är transparenta, i kombination med att tekniska problem faktiskt dyker upp då och då? Folk som inte är så insatta kanske blir skeptiska och får för sig att det är kört då, eller för att någon annan (som inte heller är insatt) säger det. Det är lätt att haka på då.

När någon i det läget säger "ta det lugnt, allt rullar faktiskt på rätt bra" så måste det väl vara en ren galning vi snackar om? Någon som blundar för verkligheten? Sekt!

Okej, det var bara en gissning som sagt och det finns säkert även andra anledningar. Hursomhelst, det är ett intressant spelprojekt oavsett hur det går. Som du skrev, vi får se i framtiden vilka som har rätt.

Edit: fixade stavfel.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Puscifer:

Jag hoppar att det blir något av detta så att diverse spelmedier slutar att smutskasta Star Citizen.

I princip inget av det som lovats har levts upp till eller bevisats hittills. Skit ska skit ha. Som Gortie skrev börjar detta likna en sekt med följare som blint försvarar Roberts oavsett hur många mål som inte följs upp pga. att dessa betalat pengar för dyra skepp. Vi får väl se i framtiden vilka som har rätt.

Oj vad du tar i

Okej, jag ser följande:

  • Spel av samma storlek som Star Citizen brukar ta 4-5 år att utveckla. Minst. Fast då handlar det om spelföretag som redan har en komplett organisation samt färdiga utvecklingsprocesser från start, och ofta även ett större antal erfarna seniorutvecklare som kan vara med från början.

  • Star Citizen har varit i utveckling i drygt 2,5 år (första spelstudion inom CIG sparkade igång i februari 2013). Man startade mer eller mindre från grunden och en stor del av första året gick åt att fylla på med rätt folk, bygga upp organisation och infrastruktur, samt ta fram rutiner och utvecklingsprocesser.

  • CIG har idag rätt bra drag i utvecklingen. Jo, faktiskt. Det syns t ex i månadsrapporterna och övrig information som CIG släpper med jämna mellanrum på deras hemsida, forum, chat och några andra kanaler. Samtidigt är det ett ambitiöst projekt, ingen tvekan. Liknande projekt brukar som sagt ta viss tid (se första punkten ovan). Man kan förvänta sig att Star Citizen tar minst lika lång tid att utveckla, vilket i sig skulle vara helt normalt.

  • Spelutveckling är komplicerat och utvecklarna tacklas med olika problem hela tiden, men det är normalt, ingår i jobbet och gäller alla företag, utan undantag. Enda skillnaden är vad gäller CIG är att de är väldigt transparenta. Andra företag håller tyst, medan CIG släpper information om projektet varje vecka. Finns det problem eller förseningar så berättar de det. Vad gäller andra spelföretag får vi inte någonting förrän efter flera års utveckling då vi får se ett första screenshot eller en teaser trailer.

  • Det går att sponsra spelet med lite, lagom eller mycket pengar. Helt frivilligt. Man kan också välja att inte sponsra alls. Självklart kan man också vänta tills spelet är klart och köpa det först då om man vill. Man kan då skaffa vilket skepp som helst och andra prylar i spelet bara genom att spela, så det är kvittar helt hur mycket folk väljer att sponsra spelet med.

  • De gamers som pålästa och insatta i ovanstående vet att projektet är på rätt väg. De har därför inga problem med att hjälpa till och upplysa folk som inte har samma koll.

Inga konstigheter, eller hur? Kan inte se något som påminner om en sekt, men jag kan väl gissa. Det kanske har att göra med punkten ovan om att CIG är transparenta, i kombination med att tekniska problem faktiskt dyker upp då och då? Folk som inte är så insatta kanske blir skeptiska och får för sig att det är kört då, eller för att någon annan (som inte heller är insatt) säger det. Det är lätt att haka på då.

När någon i det läget säger "ta det lugnt, allt rullar faktiskt på rätt bra" så måste det väl vara en ren galning vi snackar om? Någon som blundar för verkligheten? Sekt!

Okej, det var bara en gissning som sagt och det finns säkert även andra anledningar. Hursomhelst, det är ett intressant spelprojekt oavsett hur det går. Som du skrev, vi får se i framtiden vilka som har rätt.

Ja, det får vi. Magkänslan säger att det här går åt pipan. Jag önskar inte det, men jag tror det.

Medlem

Jag har kastat över $1000 åt det här projektet av många anledningar. Att jag blivit kär i koncept eller vacka bilder är inte en av dom anledningarna. Det var för att jag vill se spelet bli klart och samtidigt tacka CR för alla dom veckor och månader av glädje hans och brorsan Erins tidigare titlar gett mig.

Men det får räcka med pengar från mig. Nu önskar jag bara att dom låste in sig i 2-3 år och fokuserade på att fixa fram någonting spelbart. Inga mer stora demos för spelmässor eller CitizenCon för att locka in fler spelare, inga rättstvister som kostar tid, pengar och energi som borde gå in i att göra spelet - leverera och låt det vara svar på tal till alla som försöker (och lyckas) skapa den här oroskänslan och negativa tyckandet om projektet. Med dom $90 mille dom har ska det gå att fixa spelet även om dom inte får en krona till.

Jag ställer mig tyvärr till den skaran folk som börjar tvivla på att det här blir av. Att CR, även om han är otrolig visionär, är rätt man att ha som gud över projektet, att "resource management" är ett stort problem (t.ex så håller Austin studion på snickrar på Mile High club, en sak som kommer ses av enbart 100 personer? Varför syssla med en sån grej nu?!). Men jag tänker inte be om att få pengarna tillbaka för jag vill inte vara en del av problemet. För jag vill att spelet ska bli verklighet någon gång.

Och jag ställer mig inte till skaran som vill stämma dom, som vill stjälpa projektet, som vill lyncha CR för att han pissat på våra drömmar, som tycker det är bevis på dålig management att tillsätta ens fru som chef för marketing, som river upp himmel och jord för att hitta bevis på oegentligheter i redovisning och forskar i privata tillgångar etc.

Jag försöker vara neutral för jag vill inte stjälpa spelet. Men det är ju inte så jag gör reklam och rekomenderar andra att köpa en Constellation för $250 även om den blir vackrare och vackrare

Medlem
Skrivet av stoff75:

Jag har kastat över $1000 åt det här projektet av många anledningar. Att jag blivit kär i koncept eller vacka bilder är inte en av dom anledningarna. Det var för att jag vill se spelet bli klart och samtidigt tacka CR för alla dom veckor och månader av glädje hans och brorsan Erins tidigare titlar gett mig.

Men det får räcka med pengar från mig. Nu önskar jag bara att dom låste in sig i 2-3 år och fokuserade på att fixa fram någonting spelbart. Inga mer stora demos för spelmässor eller CitizenCon för att locka in fler spelare, inga rättstvister som kostar tid, pengar och energi som borde gå in i att göra spelet - leverera och låt det vara svar på tal till alla som försöker (och lyckas) skapa den här oroskänslan och negativa tyckandet om projektet. Med dom $90 mille dom har ska det gå att fixa spelet även om dom inte får en krona till.

Jag ställer mig tyvärr till den skaran folk som börjar tvivla på att det här blir av. Att CR, även om han är otrolig visionär, är rätt man att ha som gud över projektet, att "resource management" är ett stort problem (t.ex så håller Austin studion på snickrar på Mile High club, en sak som kommer ses av enbart 100 personer? Varför syssla med en sån grej nu?!). Men jag tänker inte be om att få pengarna tillbaka för jag vill inte vara en del av problemet. För jag vill att spelet ska bli verklighet någon gång.

Och jag ställer mig inte till skaran som vill stämma dom, som vill stjälpa projektet, som vill lyncha CR för att han pissat på våra drömmar, som tycker det är bevis på dålig management att tillsätta ens fru som chef för marketing, som river upp himmel och jord för att hitta bevis på oegentligheter i redovisning och forskar i privata tillgångar etc.

Jag försöker vara neutral för jag vill inte stjälpa spelet. Men det är ju inte så jag gör reklam och rekomenderar andra att köpa en Constellation för $250 även om den blir vackrare och vackrare

Du satte i princip ord på mina tankar. Förutom att jag inte gett några pengar till projektet för att jag anade oråd väldigt tidigt.

Medlem

För min del gör det inget om det tar lång tid innan spelet blir färdigt, jag tror fortfarande på SC och Chris Roberts vision.

Däremot stör jag mig på att de försläpper FPS modul etc. När jag backade spelet så trodde jag de skulle satsa på att släppa en bit av MMO världen och successivt öppna upp den mer och mer. Inte en massa moduler som andra spel gör bättre. Hangar eller FPS modulen tex, varför överhuvudtaget lägga nån tid på den när de kan satsa på utöka Squadron 42 eller att släppa ett mindre system där man kan roama fritt eller ha större häftiga strider mot andra (typ som en conflict zone)?

FPS modul etc är häftigt ja, men det är sådant jag vill se när kärnan av spelet fungerar, vilket jag tycker ska vara grundvisionen för spelet. Inte några moduler som inte hänger ihop på något vis.

12
Skriv svar