Här är systemkraven för Star Wars: Battlefront
Öh jo, jag törs påstå att de rekommenderade grejerna var rätt "extrema", sett till vad andra nya och kommande spel har. 16 gig ram?
Fyllt med minnesläckor pga dålig portning möjligtvis.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Öh jo, jag törs påstå att de rekommenderade grejerna var rätt "extrema", sett till vad andra nya och kommande spel har. 16 gig ram?
Fyllt med minnesläckor pga dålig portning möjligtvis.
Antagligen. Jag menar, jag köpte en burk för 15k för ett par månader sen, och klarar nätt och jämnt dessa rekommenderade krav. Då har något gått fel.
Behövde inte något av de senaste Call of duty spelen också 16 Gig ram? Vilket visade sig att det inte var sant eller nått sånt?
Star Wars: Battlefront släpps den 20 oktober. En beta startar i övermorgon, den 8 oktober, och pågår till den 12:e. Den är öppen för alla och körs på pc, PS4 och Xbox One
Trodde spelet släpptes 19 november för oss och 17 nov för US peeps? har de flyttat fram spelet en månad?
16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.
Nej jag tycker också det lät lite väl saftigt. Läste nyligen en artikel om just RAM-användandet i spel (ska länka om jag hittar den sen) och han som utförde tester klarade sig t.o.m. med 4GB och hans slutsats var att det i nuläget inte finns någon som helst användning för 16GB i något spel. I de allra nyaste spelen kunde 16GB som bäst ge en eller ett par extra FPS med även det kan ju räknas som en normal felmarginal. Men som WarpGuN säger så vore det absolut trevligt om spelen kunde använda RAM mer, speciellt nu som jag skaffat 16GB =D
Btw, är det nån som vet hur sånna här öppna beta-släpp går till? Kommer det dyka upp i Steam den åttonde åsså är det bara att installera eller?
16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.
Nej jag tycker också det lät lite väl saftigt. Läste nyligen en artikel om just RAM-användandet i spel (ska länka om jag hittar den sen) och han som utförde tester klarade sig t.o.m. med 4GB och hans slutsats var att det i nuläget inte finns någon som helst användning för 16GB i något spel. I de allra nyaste spelen kunde 16GB som bäst ge en eller ett par extra FPS med även det kan ju räknas som en normal felmarginal. Men som WarpGuN säger så vore det absolut trevligt om spelen kunde använda RAM mer, speciellt nu som jag skaffat 16GB =D
Btw, är det nån som vet hur sånna här öppna beta-släpp går till? Kommer det dyka upp i Steam den åttonde åsså är det bara att installera eller?
Origin som gäller skulle jag tro
16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.
Jag tror det har med nyare generationens tv spel.
tex.
PS4’ans CPU and GPU är 176GB/sec of bandwidth till system RAM.
Vilket gör att spel idag utvecklas annorlunda än tidigare, bättre anpassade för konsolers ram minne och hastighet.
2 veckor? Är det inte i mitten på november det släpps?
Stämmer bra, nyheten har uppdaterats. Tack för påpekandet!
Möh, hade stort intresse av spelet i början men ju mer man sett när dom visat gameplay m.m så har det försvunnit. Ser så tråkigt ut. Väntar och ser när det släpps när folk börjar streama det och ladda upp på youtube så får man ta sig en titt om det ser roligt ut då.
Men jag har då inga stora förhoppningar.
16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.
Orsaken varför du inte känner till något spel som använder 8GB ram är för att de flesta spel är 32 bitars och kan inte använda mer än 2GB per process som spelet startar.
Detta däremot är ett 64 bitars spel vilket betyder att de kan fylla minnet mycket bättre och använda det mera effektivt. Desto mera 64bitars spel som kommer desto mer kommer spelen använda ram.
16 GB RAM låter lite väl skumt,då jag inte känner till något spel överhuvudtaget som ens använder 8 GB.
Orsaken varför du inte känner till något spel som använder 8GB ram är för att de flesta spel är 32 bitars och kan inte använda mer än 2GB per process som spelet startar.
Detta däremot är ett 64 bitars spel vilket betyder att de kan fylla minnet mycket bättre och använda det mera effektivt. Desto mera 64bitars spel som kommer desto mer kommer spelen använda ram.
Jo tack jag känner väl till skillnaden mellan 32 and 64 bitar.
Däremot trot jag inte för en sekund på att det kommer spel I närmaste framtiden där 8gb vs 16gb kommer visa någon som helst avsevärd skillnad.
Tror bara när jag ser det. Vänta på benchmarks från det färdiga spelet. Slår vad om det kommer kunna drivas med betydligt mindre kraftig hårdvara.
Några exempel:
Battlefield 3: Graphics Card: DirectX 11 graphics card with 1024 MB RAM (NVIDIA GeForce GTX 560
or AMD ATI Radeon 6950)
Spelades med ett hd5850 utan problem i 1080p.
Battlefield 4: GRAPHICS CARD
AMD RADEON HD 7870
NVIDIA GEFORCE GTX 660
GRAPHICS MEMORY
Spelades utan problem med ett gtx 750 ti i 1080p.
Dragon age inquisition:
AMD Radeon HD 7870 or R9 270 or NVIDIA GeForce GTX 660 w/3GB Graphics Memory
Spelades på ett gtx 750 ti utan problem.
Ska du fläska på med msaa, fxaa eller annan dylik kantutjämning (vilket jag tycker är helt onödigt) så behöver du nog mer kräm..
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |