Anti-kill-compilations

Medlem
Anti-kill-compilations

Det här video-dagboksinlägget är speciellt såtillvida att det inte alls är en del av en online-match, utan regisserat. Jag tänkte berätta hur det kom till. Jo det var som så att jag under en längre tid hade trott mig notera ett fenomen.

Och nu var jag var så jävla förbannad, av olika anledningar, men mest av att det verkade som att alla bara ville ha en sak av flygvideos: kills kills kills - hela tiden. Vilken bonne som helst samlar ihop så många kills som möjligt i en så kallad ”Kill Compilation”, kallar sig själv för ace, och får till det hundratals tittare och likes, medan jag har typ tre. (jag själv, en kompis som inte bryr sig och en till)

NU måste jag tillägga att jag gör dagboken för mig själv, jag bryr mig inte JÄTTE mycket om tittare. Det är kul framförallt men man lär sig också nya saker både när det gäller video-redigering och flygning. Att se en match i repris från olika vinklar är otroligt lärorikt och intressant. Kanske du fick hjälp av en kompis som du inte visste om och det var därför det gick så bra, kanske du råkade svänga vid rätt tillfälle, så att du fick övertag, kanske motståndaren kom från hög höjd, hade energiövertag och det var därför det gick dåligt. Småsaker som ändrar hela matcher som man aldrig märkte när det begav sig.

Men trots att jag inte tror att jag bryr mig så kan jag inte låta bli att bli litegrand provocerad när videon bredvid ens egen i flödet på live.warthunder är antingen en helt oredigerad match på 45 min med hårdrock till, eller en ”kill compilation” som får tusentals tittare! Helt otroligt ju! Varför?!

Att titta på en kill compilation är HELT meningslöst! (om den inte är riktigt skickligt gjord) Dessutom är det inte coolt! En del pratar till och med om ”beautiful kills” hur bisarrt är inte det?! Ja ja ja jag vet jag kan också göra det, kan också tycka det är fräckt osv, men det intressanta är väl ändå sammanhanget? Inlevelsen, samarbete, kamp, val, slump, beräkning, skickliga manövrar, strategi, sammanträffanden, berättelsen, men framförallt känslan och spänningen! En spännande match är ju konst... Sen leder ju dogfighting till att man skjuter ner varandra såklart och det är viktigt och jag erkänner att det är en kick när man väl lyckas, men det är inte det viktigaste, det står inte för sig självt. Är det bara jag i hela världen som tycker så?! Jag vet att det inte är bara jag i hela världen, men på War Thunders live community kan det ibland verka så.

För att undersöka om det är bara detta som alla vill ha och som bekräftas, tänkte jag att jag skulle göra en så brutal video som möjligt utan några som helst kills, och döpa den till ”24 kills in one match!” - vilket är på gränsen till omöjligt. Eller det är omöjligt. Två tre stycken på en match är redan sjukt bra. Beskrivningen av videon skulle naturligtvis vara ”Beautiful kills compilation”. DÅ kommer dom titta! Idioter!

Jag hade faktiskt redan gjort en video i protest mot detta fenomen. En ”Death Compilation”. Vilket jag tyckte var en jättekul idé. Men syftet var inte bara obstinat göra tvärtom utan att på något sätt ärligt dokumentera det som dom flesta faktiskt gör hela tiden i spel dvs dör, och som en del i Harrys dagbok och anti-tutorial-tema. Jag är skitkass, ge mig råd och tips. Alla ni som vet och kan - vad gör jag för fel? Jag fattar ingenting. Vi kan prata och lära oss av våra olika erfarenheter, det blir väl roligt och bra? …jag har aldrig fått nån kommentar på den videon.... konstigt. (iofs kanske inte den roligaste videon att titta på)

Men hur gör man en actionfylld spännande flygvideo utan några som helst strider? Jo just det – man gör stunts.... Hm jag är ju då inte så himla vass pilot men jag får väl prova ändå – så jag gav mig in i en test flight med min i16 och flög lite över Stalingrad – efterhand kom jag på det! Jag gör en racingbana att flyga längs med järnvägslinjen så lågt jag bara kan mellan husen! Det kommer se fräckt ut! Så jag flög upp på 6000 meter tog ett par översiktsbilder och ritade upp en rutt som jag kanske kanske kunde klara och så blev det en dags flygande i markhöjd, hundratals krascher, samt prov på alla slags trix jag kunde komma på som skulle kunna se coolt ut – flyga genom broar, under broar, upp och ner under broar, genom stigar i djungeln osv...

Och det visade sig faktiskt vara jävligt kul – det blev som ett eget spel som jag kommit på själv. Val av musik var lätt, den visste jag redan i förväg – Exorcism av Killing Joke. En gammal favoritdänga med tungt ”hårdrocksriff” för att passa och locka alla sånna som gillar tung musik enligt ”Kill compilation” - mall, men en låt som också hade sinnesstämningen att fördriva all onda andar, flyga bort all frustration och ångest över alla idioter därute och rensa ut den största idioten av dom alla – mig själv. Flygningen fram och tillbaka från fabriken var en utrensning och jag var tvungen att fortsätta, fick INTE sluta tills jag klarade det, och tillslut gick det. Tillbakavägen är mkt tråkigare i videon då jag var så nervös å stel rädd för misstag men den livsfarliga allén i slutet tvingar en vakna till, och när jag med nöd å näppe överlevde och tillslut flög över bron var jag helt slut, genomsvett, skakig å... lycklig.

Låten var lite för lång för flygningen fram och tillbaka, och jag är inte den som lättvindigt klipper i andras låtar, så det blev ett hål i mitten som jag fick fylla ut med lite trix. Som helhet blev det ju inte världens bästa video men härådär tycker jag faktiskt den blev riktigt bra, speciell introt.

Med det roliga var att när jag var klar och la ut videon på live warthunder – då var det ingen som tittade iallafall haha. Det var faktiskt skönt för det bevisade att jag hade haft fel angående min teori om Kill Compilations. Det ÄR inte vad alla vill ha hela tiden. Så jag ändrade senare titeln till var det var:

To the factory and back.

#blogg

Anti-kill-compilations

"Flyg-spel" och simulatorer har faktiskt börjat locka mig mer på senare år och jag är faktiskt trött på alla kill-montage videor och historier på nätet. Det finns så mycket mer att göra i dessa spel.

Till och med Lera blev intressant i Spintires och det hade jag aldrig väntat mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ja! Jag vet inte om det har med åldern å göra men just gamla propeller plan är fascinerande av nån anledning... att sitta i dom å flyga otroligt känsla, och varenda match är olika, man lär sig saker hela tiden.... Å dethär med att man kanske inte tycker det är så otroligt coolt med kills kanske oxå är en ålders grej - men jag vill minnas att jag var mer ute efter känslan även när jag var i 20åldern vare sig jag spelade FFVII eller Alien vs Predator

lera i spintires - vad är det?

Spintires.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

nog inget för mig. däremot finns det en Buss Simulator där man kör buss i Berlin å det gäller passa tiderna - Det verkar faktiskt kul!

1
Skriv svar