Star Wars: Battlefront vänder upp och ner på Capture the Flag

Robot
Star Wars: Battlefront vänder upp och ner på Capture the Flag

Klassisk flaggjakt ligger till grund för det nyss avtäckta spelläget Cargo men Dice har skruvat till upplägget ordentligt.

#star-wars-battlefront, #dice


Medlem
Star Wars: Battlefront vänder upp och ner på Capture the Flag

Varför säger de inte som det är istället? Att de vill göra det enklare.

Inaktiv

Det får ju inte bli allt för förvirrande, tycker man ska ta bort "flaggan" helt och hållet, då kan vi istället ha två baser och kalla det "team death match". Om nu inte två lag blir lite för komplicerat det med?

Medlem

Nu hade jag precis skrivit en bok, en manual till vad man inte gör med CTF, man låter det vara som det har varit sedan Threewave...men jag tog bort det, för att inte låta som en gammal sko.

I stället skriver jag:

Kul med lite nytt - jag kan förstå att dagens gamers har problem att hitta dom där flaggorna - det kan vara mörkt!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad tycker folket om sw Battlefront då? Tyckte betan levererade, hörde att pc versionen var sisådär (siktet på AT-AT var helt loss)

Medlem

Verkar varar ett ok spel.

Om det kostade 10 euro.

Tack så mycket.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Vad tycker folket om sw Battlefront då? Tyckte betan levererade, hörde att pc versionen var sisådär (siktet på AT-AT var helt loss)

Alla gnäller, alla kommer köpa.

Medlem

Kan ni kära kollegor berätta för mig vad SEASON PASS är? Jag har aldrig brytt mig tidigare men nu nämns det om sådant i samband med SW BF och jag älskade betan. Därför vill jag veta... (Be gentle)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Har haft skitkul med betan, men såg i natt att det blir season pass, så skickade ett mail och avbokade faktiskt spelet. Många andra bra titlar i höst/vinter ändå.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Varför säger de inte som det är istället? Att de vill göra det enklare.

Vad är det som blir enklare?
Motståndarlaget gör väl också fler poäng?

Medlem

Season pass är ett sätt för utvecklaren att ta betalt för 2 spel istället för 1, för det priset får du alla kommande DLC:

Betan var sådär, gillar infanteri-spelet och capture kartan, riktigt kul, men att köra fordon och walker assault i överlag är uselt. Dåliga kontroller på flyg- och walkers samt att spelläget kombinerar det sämsta ur rush och conquest.

Medlem

6vs6 >_<
De är DICE och EAs policy now season pass på allt så har dom ett extra år på sig att göra klart spelet samt att ta dubbelt betalt för de.

Medlem

TF2 har haft CTF på det sättet i 8 år nu. Jag tycker att det är mycket bättre. Dessutom ser man konturen av båda "flaggorna" hela tiden så det går inte riktigt att gömma sig för att trolla egna laget heller.

6v6 är allt för lite. Minst 10v10 på mindre banor.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

6v6 är nice om du kör med polare. Vi är 4 så ju mindre desto bättre

Medlem

5vs5 och 6vs6! Hahaha!

Fan CoD har fler spelare på sina kartor. Byt namn från Battlefront till Battlesquad för fan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

TF2 har haft CTF på det sättet i 8 år nu. Jag tycker att det är mycket bättre. Dessutom ser man konturen av båda "flaggorna" hela tiden så det går inte riktigt att gömma sig för att trolla egna laget heller.

6v6 är allt för lite. Minst 10v10 på mindre banor.

QWTF har haft så i snart 19 år!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan ni kära kollegor berätta för mig vad SEASON PASS är? Jag har aldrig brytt mig tidigare men nu nämns det om sådant i samband med SW BF och jag älskade betan. Därför vill jag veta... (Be gentle)

Kommer antaligen vara att med SeasonPass får du alla DLC's som kommer. Liknande Battlefield Premium


signatur
1
Skriv svar