Släck törsten med Fallout-öl från Carlsberg

Robot
Medlem
Släck törsten med Fallout-öl från Carlsberg

Ja, namnet var ju inte det roligaste.

Medlem

inte etiketten heller

Medlem

När de lanserar något som inte har ett dugg med spelet att göra, förutom namnet, så känns det bara krystat. Hade de lanserat Nuka-Cola så hade jag beställt några direkt.

Medlem

De kanske bara satt etiketterna på gamla Staropramen-flaskor som redan var lätt frätande...

Medlem

heineken har en cool James Bond öl nu som går att köpa på systemet på tal om öl!


signatur
Medlem

Carlsberg?
Nej tack...

Medlem

Hade hellre haft Nuka Cola! Kan tänka mig smak som Cuba Cola fast med lite radioaktiv syrlig smak efteråt! Tappat från självaste brunnarna i Tjernobyl!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Cola hade ju varit roligare då det åtminstone har något med Fallout att göra. Öl och Fallout är ju inte en självklar koppling.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Cola hade ju varit roligare då det åtminstone har något med Fallout att göra. Öl och Fallout är ju inte en självklar koppling.

Jo då, tv-spelande och bärs går hand i hand
Så jäkla synd att den inte kommer till systembolaget.

Medlem

Öl och sitta i soffan och mysa med Fallout 4 och sin ps4. Gudomligt!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

De kanske bara satt etiketterna på gamla Staropramen-flaskor som redan var lätt frätande...

Då kanske man hade köpt några. Tjeckisk öl går alltid hem

Medlem

sjukt jävla ful etiket, wtf?

Medlem
Skrivet av Davwve:

heineken har en cool James Bond öl nu som går att köpa på systemet på tal om öl!

Vad heter den, hittar inget på hemsidan :/

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av skogsvilden:

De kanske bara satt etiketterna på gamla Staropramen-flaskor som redan var lätt frätande...

Då kanske man hade köpt några. Tjeckisk öl går alltid hem

Ehhrrmm...
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fratande-ol-aterkallas-tva-b...

"Öltillverkaren Carlsberg återkallar fatöl av märket Staropramen från 680 svenska krogar efter att ett frätande ämne upptäckts i ölet."

Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av Davwve:

heineken har en cool James Bond öl nu som går att köpa på systemet på tal om öl!

Vad heter den, hittar inget på hemsidan :/

Kan heller inte hittat något på hemsidan, men det är på dom 5% burkarna 330ml. Lägger upp bild när jag kommer hem från jobbet om jag hittar en burk


signatur
Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av Davwve:

heineken har en cool James Bond öl nu som går att köpa på systemet på tal om öl!

Vad heter den, hittar inget på hemsidan :/

Hittade en bild hur den ser ut efter lite googlande!


signatur
jbx
Medlem
Skrivet av Lepr:

Carlsberg?
Nej tack...

Vilken otroliga jä#*a tur att du slipper köpa den då.........


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Ska det inte sasparilla? Trodde det var fallout ölen.

Medlem

Jag har fortfarande en oöppnad flaska Nuka Cola i kylen från när Fallout 3 visades under E3 2008.

Ska vara denna Cola som jag aldrig smakat, men den ska inte vara så god från vad jag hört.
http://www.averysoda.com/soda-cola.htm

Medlem

Själv gillar jag inte kopplingen mellan alkohol och spel men smaken är delad.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag har fortfarande en oöppnad flaska Nuka Cola i kylen från när Fallout 3 visades under E3 2008.

Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiild!

Medlem
Citat:

Vi är stolta över att arbeta med Bethesda för att producera öl som en mikroskopisk del av Fallout-fansen kan avnjuta, berättar Carlsbergs corporate affairs director Bruce Ray.

Fixad.

ELF
Medlem

Det är nog bara en vanlig öl basserad på kornmalt aka smakar skit i 9 av 10 fall.
Så, tack men nej tack.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av jbx:
Skrivet av Lepr:

Carlsberg?
Nej tack...

Vilken otroliga jä#*a tur att du slipper köpa den då.........

Helt korrekt!

Medlem
Skrivet av Remus:

Hade hellre haft Nuka Cola! Kan tänka mig smak som Cuba Cola fast med lite radioaktiv syrlig smak efteråt! Tappat från självaste brunnarna i Tjernobyl!

nuka cola finns ju

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Själv gillar jag inte kopplingen mellan alkohol och spel men smaken är delad.

well du måste inte dricka alkohol och du måste inte göra båda sakerna tillsammans. Tycker inte det är fel med sånt här

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av skogsvilden:

De kanske bara satt etiketterna på gamla Staropramen-flaskor som redan var lätt frätande...

Då kanske man hade köpt några. Tjeckisk öl går alltid hem

Ehhrrmm...
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fratande-ol-aterkallas-tva-b...

"Öltillverkaren Carlsberg återkallar fatöl av märket Staropramen från 680 svenska krogar efter att ett frätande ämne upptäckts i ölet."

Ja inte går det bra för Carlsberg just nu...

Lika bra att dessa inte säljs utanför Storbritannien för på Carlsberg i Sverige har man tydligen pectinatusbakterier i bryggeriet som gör att ölen blir att lukta och smaka avloppsvatten.

De har tydligen inte kunnat tillverka någonting alls på ett tag nu för den är ett helvete att bli av med...så går det när man slarvar med hygienen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21438603.ab

Medlem
Skrivet av gocart99:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av skogsvilden:

De kanske bara satt etiketterna på gamla Staropramen-flaskor som redan var lätt frätande...

Då kanske man hade köpt några. Tjeckisk öl går alltid hem

Ehhrrmm...
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fratande-ol-aterkallas-tva-b...

"Öltillverkaren Carlsberg återkallar fatöl av märket Staropramen från 680 svenska krogar efter att ett frätande ämne upptäckts i ölet."

Ja inte går det bra för Carlsberg just nu...

Lika bra att dessa inte säljs utanför Storbritannien för på Carlsberg i Sverige har man tydligen pectinatusbakterier i bryggeriet som gör att ölen blir att lukta och smaka avloppsvatten.

De har tydligen inte kunnat tillverka någonting alls på ett tag nu för den är ett helvete att bli av med...så går det när man slarvar med hygienen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21438603.ab

Jo det är ju carlsberg fel att ett bryggeri i tjeckien tabbar sig genom att råka ha rengöringsmedel kvar efter dom rengjort så det hamnar i ölen. Snyggt dömande

12
Skriv svar