Omröstning - Kora tidernas bästa actionspel!
Efter den stora helgdiskussionen får demokratin avgöra vilket spel som är deras bästa actionspel.
Woho! UT2004 leder med 2 röster och 20%. Enda gången den här omröstningen kommer vara korrekt
Fick stå mellan #UT och #BF1942 då varken #Max Payne eller #Ghost Recon fanns med, blev #BF1942 till slut. Tror nog det är den jag spelat mest i kombination med spelglädjen.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Doom, utan tvekan. Om man var med när det begav sig så är det självklart eftersom spelet var (och fortfarande är) i en klass för sig. Designen som id skapade var så revolutionerande och ALLA fps-spel efter Doom bygger på de ideer som de lyckades implementera. Wolfenstein i all ära, men det var en helt annan upplevelse även om jag investerade oförsvarbart många timmar i det också. Som sagt, man måste nog varit med för att förstå vilket avtryck som skapades av spelet.
I came here to ruin your day. God sent me.
Det är en väldigt svår fråga!
Jag valde Battlefield 2.
Ser man bara på BF2 så är det med all rätt ett riktigt bra spel men det är tack vare dess moddar varav vissa är så pass bra att de lätt skulle platsa i omröstningen som gör att spelet får min röst. Battlefield 2 är ett ruskigt bra spel och lägger man till Project Reality samt Forgotten Hope 2 så har man nog tidernas bästa actionspel.
Doom, utan tvekan. Om man var med när det begav sig så är det självklart eftersom spelet var (och fortfarande är) i en klass för sig. Designen som id skapade var så revolutionerande och ALLA fps-spel efter Doom bygger på de ideer som de lyckades implementera. Wolfenstein i all ära, men det var en helt annan upplevelse även om jag investerade oförsvarbart många timmar i det också. Som sagt, man måste nog varit med för att förstå vilket avtryck som skapades av spelet.
Doom hade nog vunnit rätt överlägset om frågan var vilket spel som revolutionerade genren mest eller vilket spel som var bäst på tiden det begav sig. Doom hade ju ingen konkurrens (i princip) så hade något annat spel vunnit hade det varit väldigt konstigt. Nu var ju dock frågan vilket spel som är bäst, inte vilket som var och då tycker iaf jag att Doom har svårt att konkurrera. Speciellt om man bortser från nostalgifaktorn.
Meh bara 4 röster på System Shock 2