har ni fått RROD?
Får man nya delar till sin xbox som inte kan få RROD eller kan man förvänta sig ett RROD om något år igen?
Beror på. Skickar dom tillbaka en helt ny box till dig så ja. Men reparerar dom din box så håller den mycket längre.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Får man nya delar till sin xbox som inte kan få RROD eller kan man förvänta sig ett RROD om något år igen?
Beror på. Skickar dom tillbaka en helt ny box till dig så ja. Men reparerar dom din box så håller den mycket längre.
Gäller garantin då också eller åker man på att köpa en ny?
jag fick rrod igår men den försvann. Va fan hände får jag fråga?
Måste inte vara RRoD när man får 3 röda, kan vara att alla sladdar inte sitter bra eller HDD som typ knasar.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Mitt Xbox 360 har fått RROD 3 gånger
Det är en premium version av xboxet... men det blev nog den sista för nu blir mitt xbox aldrig varm längre, fattar inte hur:S
Dom 2 första gångerna så vart mitt xbox hur varmt somhelst när jag bara spelat i en timme, nu så blir det typ ljummet ifall man har på den i 5 timmar..
Jag har alltid otur med saker:(
Wai
fick min första rrod precis, vad gör jag nu? hörde nåt om att man inte kan skicka in den till ms i originalkartongen, utan måste fixa en annan ..? jävla fan då ..felfri i över ett år, trodde nästan min skulle klara sig ..
Ring till Xbox supporten här i Sverige, är ett alternativ, ett bra sådant.
That's the bottom line cuz the great one said so
Jag har aldrig fått det och kommer aldrig få det eftersom jag tar hand om min konsol.
Den dagen du får din RROD kommer någon peka och skratta. Det handlar inte om att "ta hand" om sin Xbox, det handlar om att de första modellerna går sönder lätt.
precis, jag har dock inte fått RROD, utan nått fel med hårvara, de fick byta, min är i en källare kallt och gott, men inte hjälpte det...
R.I.P The_maxx
Har själv aldrig fått det och jag har klarat mig i ett år, puuh Har hört att man kan dra ut all kontakter utom el kontakten på 360 och sen så ska man linda in boxen i några filtar och så sätter man på den där i ca en kvart. Sen ska det funka men jag lovar inget eftersom att jag själv inte fått problemet
Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^
Har själv aldrig fått det och jag har klarat mig i ett år, puuh Har hört att man kan dra ut all kontakter utom el kontakten på 360 och sen så ska man linda in boxen i några filtar och så sätter man på den där i ca en kvart. Sen ska det funka men jag lovar inget eftersom att jag själv inte fått problemet
Det kommer ju garantera ett RRoD.
Fick min första RRoD för några veckor sen och den är på lagning
har haft min sen 2006 och den har hängt sej 3 ggr. Funkat klockrent. Drog med den ner till göteborg för att ha nått att göra på hotellet medans jag jobba där nere. Första som hände va rrod 3 ggr. Efter det har den funkat klockis igen, visade sej vara tvn på hotellet som strula, men blev duktigt nervös ^^
Lite rolig kuriosa om min xbox kommande resa ner till tyskland. Ups-killen som kom och hämtade den idag suckade lite uppgivet, skakade på huvudet och sa "Det här är tionde xboxen jag hämtar upp idag". Sen sa han något om att han hoppades att hans xbox inte kommer gå sönder.
Han får leva med skräcken att ta hand om flertalet döda boxar varje dag, bli påmind om deras bräckliga kvalitet, samtidigt som han har en egen liten box där hemma att oroa sig över.
Men han sa i alla fall att han vanligtvis körde tillbaka en xbox inom en vecka så hoppas den är tillbaka nästa vecka. Viktigt med alla spel som kommer ut snart.
Usch, fick min första RRoD idag :/ Nån som vet hur mycket det kostar att laga om man inte har kvar kvittot?
Är inte helt säker, men tror att det räcker med att du pratar med Microsoft och säger ditt serienummer och allt det där. Tror inte att kvitto är ett krav. Bara om man ska använda butiken man köpte den ifrån.
Jag fick RRoD på min box jag köpte på releasedagen, fick det ett drygt år efter köp. Fick ut en ny från SIBA efter påtryckningar.
Mina två nuvarande rullar på utan problem (håller tummarna).
Usch, fick min första RRoD idag :/ Nån som vet hur mycket det kostar att laga om man inte har kvar kvittot?
Garantin täcker ju RRoD i 3 år, så det är bara ringa MS och invänta att UPS ska komma och hämta den utan att det kostar en spänn!
I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.
Verkar inte som om det kostar något alls. Det hela hänger snarare ihop med Microsofts egen garanti policy. Gå in på http://www.xbox.com/sv-SE/support så kan du begära reparation online och samtidigt kontrollera om garantin gäller din box.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."