Blizzard ska återställa Warcraft III och fler klassiska spel till sin forna glans
Att bara göra spelen kompatibla med Win10 tycker jag inte räcker hela vägen. En HD remake är mer välkommet, tex portning av WC3 till SC2 motorn och D2 till D3 motorn.
Eller föredrar ni klassisk grafik dock högupplöst?
D2 till D3 motorn? Det blir nog svårt, då de båda är rejält annorlunda från varandra, men båda använder ju Blizzard-byggda ground up motorer med MPQ-filer iaf. WC3 till SC2-engine hade nog varit enklare. Och dessutom ser Diablo 3 ut som ett barnspel med blod. Ville hellre ha den mörka gotiska känslan som Diablo 2 gav en, fast uppdaterad i HD.
Varför skriver ni om detta nu?
Men Warcraft 2 förihelvete!! *brölgråt*
Du är inte ensam. Deras klart bästa spel... Trean var ju början på domedagen.
Word to the muddafakkin Streets! Spelade wc3 några dagar innan jag la ner. Vilken besvikelse.
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Att bara göra spelen kompatibla med Win10 tycker jag inte räcker hela vägen. En HD remake är mer välkommet, tex portning av WC3 till SC2 motorn och D2 till D3 motorn.
HD remake eller motsv som Age of Empires II vore ju grymt!
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::
D2 till D3 motorn? Det blir nog svårt, då de båda är rejält annorlunda från varandra, men båda använder ju Blizzard-byggda ground up motorer med MPQ-filer iaf. WC3 till SC2-engine hade nog varit enklare. Och dessutom ser Diablo 3 ut som ett barnspel med blod. Ville hellre ha den mörka gotiska känslan som Diablo 2 gav en, fast uppdaterad i HD.
Kan de biffa upp D2 motorn lite så är det välkommet samt fixa lite HD texturer så det ser lite krispigare ut.
Klockrent!
Det vore ju fantastiskt nice om de faktiskt lade på lite funktioner - typ som när de höjde storleksgränsen på MP-banor från 4 till 8 megabyte. Jävlar vilken skillnad det var, alltså.
Vågar man drömma om att de skulle skruva lite i grafikmotorn? Eller parallellisera kommandokön (i nuläget uppstår långa delays om man ger move commands till typ 500 units även fast fps'en är maxad och cpu utilization är typ 5%).
Åååh, vackra hägring... åååh...