Helgdiskussion – Vilket Fallout är bäst?

Medlem

Helt klart nostalgi..
Antar det var någon gång '97-'98 som Sajber visade upp Fallout 1 i SVT. Då var den sönderbombade världen helt främmande och nått sjuktspännande för en 11-12åring som mig!
Tror jag fortfarande har ett gammalt papper där jag och min bästa vän ritade upp kartan över F1 världen!

Fallout 2, är Fallout 1 fast mkt mer och längre.... och blir även en vinnare före Fallout 1.

Fallout 3, var både för enkelt och för kort vilket var lite synd för jag gillade ändå hur de lyckades föra över det till fps style.
Dock är det ändå turnbased som är det riktiga Fallout, för mig.

Fallout NV, slutförde jag aldrig.. tappade intresset.

Önskar Fallout 4, plockar bort all extra hjälpmedel bl.a. pilen som guidar en till varje quest... tycker det sabbar poängen med en okänd värld. De gäller ju självklart Skyrim o de andra efter Morrowind.
Hur som helst så hoppas jag att Fallout 4 kan underhålla en 30+... men tyvärr är jag nog lite tveksam.

Inaktiv
Skrivet av Gurant:

Fallout 2 utan tvekan!

Samma här, var däremot första FO-spelet för mig så har nog svårt att vara opartisk

Top 3 för mig är:
1. FO2
2. FO3
3. FONV

*edit för att skriva en sammanhängande mening

phi
Medlem

1. Fallout 2
2. Fallout
3. New Vegas
4. Fallout 3
5. Tactics

Exakt i den ordningen. Allt annat är hittepå och dumheter.

Medlem
Skrivet av Josef K:

Fixade de någonsin bilbuggen i Fallout 2. Sist jag spelade det lade jag något viktigt i bilen som försvann och sen gav jag upp.

Synd Det var ett bra spel.

Japp, det finns en patch för det som fixar att halva bilen blev kvar på en plats e t c. Steam installerar den automagiskt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

123
Skriv svar