Guild Wars 2 HoT prestanda problem

Medlem
Guild Wars 2 HoT prestanda problem

Hejsan,

Har upplevt sjuka dips i prestanda sedan releasen av HoT. Spelet känns stundtals nästan ospelbart för att det flyter på så sjukt dåligt. Min fråga är väl ifall någon har tips på vad man kan göra för att förbättra prestandan på spelet så att man faktist kan börja spela det. Listar min dators specs nedan:

Grafik: Sapphire Radeon TRI-X R9 290X 4GB
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB
CPU: AMD Phenom II X6 1075T (vattenkylt & överklockat)
MOBO: ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3

Har inga som helst problem att maxa andra spel men just Guild Wars 2 verkar inte vilja samarbeta. Har nyaste drivisarna och försökt optimera spelet med hjälp av t.ex Raptr och sett till så inga kärnor på processorn är parkerade. Help me plz


signatur

M'kay?

Medlem

Ingen som har något tips?


signatur

M'kay?

Medlem

Har aldrig gillat tredjepartsprogram för att "optimera" inställningar för spel. Tycker det alltid fungerat bättre att lägga ett par minuter och göra det själv i spelets inställningar för att se vad som funkar bäst. Dra ner lite på tex "anti-aliasing", "soft shadows" och annat som kan suga prestanda och som man vanligtvis inte ser någon större skillnad på ändå. Jag drar hellre ner lite "lull-lull" och att spelet flyter på.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Vet ej hur det är med AMD om din processor har VT-d eller inte. Men jag fick slå av VT-d i UEFI för att det skulle bli mindre lag.

Medlem
Skrivet av Neikobahu:

Vet ej hur det är med AMD om din processor har VT-d eller inte. Men jag fick slå av VT-d i UEFI för att det skulle bli mindre lag.

Får kika på det när jag kommer hem


signatur

M'kay?

1
Skriv svar