Extern Hårddisk till Kexboxet

Medlem
Extern Hårddisk till Kexboxet

Tjaba goa xbox användare!
Jag har ett problem, jag vill kunna koppla in min externa hårddisk till 360:n. Men när jag gör det så hittar den inte min hårddisk. Nån som har haft samma problem och vet hur man ska lösa det?

Medlem

Se till att du har den formaterat i rätt format

Medlem

Formerat i rätt format?

Medlem

Filsystem alltså, FAT32 ska det vara om jag inte minns fel.

Så är den formaterad med winxp eller senare finns chansen att den är NTFS.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Xboxen (360) ska väl klara det, filsystem måste väl vara NTFS som boxen kör med, Microsoft=NTFS.

Kom ihåg dock att det funkar bara för att spela musik och visa bilder med hdd:n. Du kan inte lägga över demon och savegames.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Filsystem alltså, FAT32 ska det vara om jag inte minns fel.

Så är den formaterad med winxp eller senare finns chansen att den är NTFS.

what he said !

Medlem

Ja som Zymac förklarar så måste du ha FAT32 format på hårddisken för att kunna se den i Xbox menyerna. Går lätt att formatera genom att koppla in till en dator, sedan: Den här datorn/Dator --> högerklicka "extern hdd" --> Formatera
Sedan har du dina val där och väljer FAT som Filsystem


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Så jag måste först formatera den, och sen fixa så man får FAT32 system? Eller kan man fixa det utan att formatera den?
Tack för all hjälp!

"Det står bara NTFS på filsystem och inge FAT32"

Medlem

Du måste formatera den med FAT32, det är inget du kan ändra i efterhand.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Då måste jag tacka för all hjälp!

MvH

Inaktiv

Har exakt samma problem. Men jag fattar inte, när jag trycker på filsystem så finns bara NTFS och inte FAT32?! kan man fixa det på nått sätt? å när man formaterar den försvinner alla filer man har på den då? hoppas inte det men iaf har en lacie 290 GB


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Jo, alla filer försvinner om du formaterar den.

Ang. filsystem, för mig heter det inte FAT32, står exFAT istället, antar att det är samma saker, men om det står exFAT testa det, om det inte står någonting så är det väldigt konstigt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

FAT är äldre än FAT32. Och max storlek på filerna på FAT är 2Gb, på FAT32 är det maxstorlek 4Gb.

Medlem

Om jag tittar på mina hårddiskar i datorn så kan jag formatera med FAT32 men på den extärna finns bara NTFS. Tur att den redan är FAT32 då!

Inaktiv

Om jag kopplar upp x-boxen till mitt lokala nätverk ,där det finns en hårddisk formaterad i fat32. Kan jag då använda den till att lagra saved games osv?

Medlem

Nej, det kan du inte.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag har formaterat min disk med HFS, så blir det inga
gränser på hur stora filerna får vara, perfekt att köra
HD film från.

HFS är ett ett filsystem för Mac, för att köra disken i
windows sedan, så behöver man ett extra program
som : MacDrive eller liknande.

Medlem

Funkar det att koppla till 360 sedan? ^^

Medlem
Skrivet av Kresko:

Funkar det att koppla till 360 sedan? ^^

Jupp, en googling säger att så är fallet.

Det e ju trevligt för de som kör med extern HD, själv har jag en mediaserver o streamar allt istället.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

EDIT: Nej jag hade fel, Xbox läser tydligen HFS+ Mitt fel...

PS. Var f*n sitter "Radera" knappen? O.o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Förmodligen för att man kan använda den både till mac och PC, medans en mac bara kan läsa NTFS, men inte skriva.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Förmodligen för att man kan använda den både till mac och PC, medans en mac bara kan läsa NTFS, men inte skriva.

Fungerar fin fint att skriva till NTFS med Mac om man använder MacFuse.

Medlem

Då har man lärt sig det, men HFS är väl också en lösning, fast andra hållet ^_^ antar att det är en smaksak helt enkelt.


signatur

Videomupp

Medlem

EDIT: Vart i h*lvete finns "Radera"? =/


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av acid999:

Jag har formaterat min disk med HFS, så blir det inga
gränser på hur stora filerna får vara, perfekt att köra
HD film från.

HFS är ett ett filsystem för Mac, för att köra disken i
windows sedan, så behöver man ett extra program
som : MacDrive eller liknande.

Detta har ju med saken att göra när Xbox 360 inte kan "läsa av" HFS och sedan, vad är fel med NTFS? Räcker inte 2TB per fil?

Xbox360 KAN läsa HFS men INTE NTFS det är det det handlar om.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kexboxet snacka om att vara hungrig


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

1
Skriv svar