Vem kom på sparsystemet i Dead Rising?

Medlem
Vem kom på sparsystemet i Dead Rising?

Jag tycker det funkar dåååligt. Liksom, jag försöker kötta mig igenom till en sparpunkt efter att ha spelat ett tag. Hittar en dörr som heter security room, perfekt. Möts av en korridor fylld med zombies. Tar mig igenom dessa metodiskt med hjälp av tre stridsyxor tills jag kommer fram till att jag har hittat dörren man svetsar igen i början. Vänder för att gå tillbaks, ser att hela korridoren är FYLLD IGEN (20 sekunder senare, okeej) och dör. Lessnar, väljer save and exit. Börjar spela igen, och jag är tillbaks i början av spelet, fast med min vanliga level? Vad faan? Måste jag göra om allt ifrån början nu? Och varför kan man inte bara ha en autosave?

Medlem

Bara att börja om från början, att den sparar din level gör ju att det blir lite lättare att klara av de tidigare eventsen. Dock är det ju lite träligt ifall man kommit bra långt in i spelet, men du slipper ju levla iaf. En fördel är ju även att spara på toaletterna i spelet med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Den där stackars sparfunktionen har fått mycket skit, det lustiga är att jag faktiskt gillar den. Ok, den kanske förhindrar en del sandlådelekande, men å andra sidan tvingar den en att planera för sitt agerande, det funkar inte att rusa runt och hoppas på de bästa helt enkelt.
Ser man bara till att levla upp lite och greppa den lilla motorsågen (plus böckerna som boostar den) så är man ganska safe.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

1
Skriv svar