WOW - Några svenskar som är sugna att erövra Azeroth i Vanilla?

Medlem
WOW - Några svenskar som är sugna att erövra Azeroth i Vanilla?

Hej på er.

Jag upptäckte nyligen möjligheten att återvända till Azeroth bästa tid, Vanilla, innan allt förändrades och blev sämre med varje expansion.

Så jag har börjat spela lite smått nu och i samband med det här tänker jag även dra igång en svensk guild. Jag vet inte om det finns något intresse för en sådan men jag kommer göra ett försök.

https://en.nostalrius.org/

Mina erfarenheter i WoW?
Wow var mitt första MMO men jag hade haft ögonen på det ett bra tag när det släpptes så jag hoppade upp på den hästen ganska kvickt. Jag var aldrig hardcore men raidade som MT ZG/Onyxia och MC så jag har väl sett en liten del. Jag spelade mer eller mindre varje dag under första åren men efter TBC kom så försvann jag till annat. Jag hoppade helt av efter WoTLK.

Guilden kommer vara Alliance på PVP-servern och ha några regler och mål och de låter för tillfället såhär:
Casual. Fokuset kommer ligga på att ha en trevlig stund tillsammans, inte att prestera eller bevisa något. Rövhål kommer därför ganska snabbt kickas ut så fort de uppmärksammas.
Raids kommer vara målet förutom att bara ha det trevlig och när vi väl är där så kommer det styras upp på ett proffsigt sätt så alla vet vad de ska göra och vad som förväntas av alla. Vi kommer raida så ofta vi har folk till det och använda ett DKP-system.

Vilka är välkomna?
Alla i stort sett. Jag tänker mig ingen åldersgräns eller så utan om du bara kan uppföra dig så har jag inget problem med att ta in vem du än är. Inga löjliga ansökningar behöver göras och ingen speciell klass kommer portas utan alla får vara med.

Vilka ska bestämma?
Jag tänker mig att en viss ledning ska det finnas, men att vi kommer tillsammans kommer rösta när någon ska kickas ut eller vid något annat beslut i sann demokratianda. Alla får en röst att lägga och sen räknar vi ihop resultatet och utfallet ska då majoriteten avgöra
.
Vad händer nu?
Jag har skapat en karatär, gnome mage som heter Nitoo och är level 7 nu så det är bara att lägga till mig.

Forum och ventrilo får komma senare.
Namnet på guilden har mindre betydelse så det finns tid att påverka det, annars blir vi de Namnlösa/namnlosa/nameless.
Väl mött och ha en bra dag så hörs vi väl.
Kontakta mig ingame om du är sugen på PVP-servern, namn: Nittio

Uppdatering. Guilden är nu igång och vi levlar för fullt. Bli me du åå! Namnet blev Sweddit.


signatur

Svenska Lets Plays 2022 med fokus på myspys och kvalitetstid!
Bli me du ååh! <3
Youtube/Twitter/Instagram - Pixelstugan

Medlem

Jag skall titta på detta när jag kommer hem. tipsade en tjejkompis om detta också. Hon pratade bara för någon dag sedan att hon skulle vilja köra "vanilla" igen.

Medlem

Nostalgi är nostalgi, vissa saker ska minnas. Vill inte besudla mina fina minnen från betan 2004 eller vanilla 2005. Det var inte bättre förr. Men kul att alternativet finns.

1
Skriv svar