Fallout 4 pc-patchas nästa vecka

Medlem
Medlem

Så bra, mitt spel kraschar lite då då. Blir lite störade ibland. Hoppas patchen fixar det

Medlem
Skrivet av xermalk:

Är det bara jag som fastnar vid terminaler nästan 50% av tiden?
Är ju skitofta som man hamnar i en buggad extern vy när man lämnar en terminal.
Har förlorat åtskilliga timmars speltid tack vare det nu.

händer mig till och från, folk säger man ska aktivera vsync i nvidias kontrollpanel om man kör nvidia men det funkade då inte för mig

Medlem

Jag kunde ej öppna Vaulten ibörjan först.
Karaktären kopplar in pipboy och slår på knappen men problemet var att glasskyddet för knappen ej fälldes ut och då gick det ej att komma vidare.
Testade stänga av kollision med konsolen och bara gå igenom men då märkte jag lite senare att detta gjorde så VATS slutade fungera helt.
Fick samma resultat om jag laddade äldre saves men när jag testade skapa en helt ny karaktär så gick det

Nu har jag dock märkt att det blir exakt samma sak vid Vault 81 så det är trist.

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3smk9i/vault_81_glitch/
Vågar ej använda TLCkommandot då detta lär förstöra VATS igen så hoppas på att de fixar problemet. Men de flesta verkar ej ha det felet så är rädd att de ej kommer fokusera på de "mindre" buggarna.

Skitkul spel iaf, men ingen gillar väl buggar

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av Vargax:

För att fixa "nightvision" skriv "sisme 0" i consolen det tar även bort andra effekter men du kan iaf spela.

Jag körde denna: rimod 00094636

rimod 002041B6 hittade jag på steamforum, funkade för mig vet dock ej skillnaden.

Medlem

Mest irriterande buggen måste ju vara att man kan fastna vid terminaler för att man har för hög FPS. Så jävla irriterande när man har hackat något och måste reloada direkt för att man har fastnat.

Medlem

Har pajat två saves hittills. Båda gångerna så fick jag 999 i ammo efter fasttravel. Det går fortfarande att spela, men vats lägger av för att man har "fel ammo"

Första gången tappade jag flera timmar. Nu savar jag ofta ofta ofta

Medlem
Skrivet av xermalk:

Är det bara jag som fastnar vid terminaler nästan 50% av tiden?
Är ju skitofta som man hamnar i en buggad extern vy när man lämnar en terminal.
Har förlorat åtskilliga timmars speltid tack vare det nu.

Switcha på vsync igen så fixar det sig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av xermalk:

Är det bara jag som fastnar vid terminaler nästan 50% av tiden?
Är ju skitofta som man hamnar i en buggad extern vy när man lämnar en terminal.
Har förlorat åtskilliga timmars speltid tack vare det nu.

Switcha på vsync igen så fixar det sig.

inte för alla vsync delen fungerar, för mig händer det istället att jag klarar av att lämna terminalerna oftare men ibland fastnar jag oavsett. Och för vissa har jag läst att dom inte märkt någon skillnad över huvud taget

Medlem

Så är det för mig med terminaler. Har inte ens börjat spela pga detta...

Medlem

De flesta buggar kan jag leva med faktiskt, förstår att många stör sig på krascher, och game breaking buggar; men det som har förstört för mig är det som förstör inlevelsen. Karaktärer som ska samtala med dig men bara massa saker i vägen, kameran vet inte vad den håller på med, och karaktärer bara går runt och försöker vända sig om eller gå in i andra saker när de ska snacka med dig. Askass lip-sync, sådana saker..
Edit:
Glömde att nämna avsaknaden av SLI-stöd. Hur missade man det? Jesus Kristus..

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Vapen försvinner från vyn

Gå bara ut i tredjeperson och sen tillbaka så kommer vapnet tillbaka.

12
Skriv svar