Helgdiskussion – Vilken film vill du göra spel av?

Medlem
Skrivet av drummerhk47:

Ett rpg i Firefly/Serenity-universumet.

Finns ett Firefly RPG. Det är multiplayer dessutom, rekommenderat 3-5 spelare. Man behöver ofta uppgradera hårdvaran för att kunna spela det, finns många grafikvarianter från båda röda och gröna laget.

Spelet baserat på hemvideon om mig själv. Det skulle bli ett så sjukt bra humoristiskt actionladdat lagom erotiskt fartfyllt äventyrsspel med sjukt bra musik och grafik a la top notch och med en AI utav sällan skådat slag. Sjukt mycket ordvitsar och slaptstick. Ring mig för en intervju.

Medlem

Half Life trilogin hade ju inte varit fel som film. Vänta skrev jag "tri"login.
Ni kanske såg vad jag gjorde där ^^

Medlem

Fear and Loathing in Las Vegas!

FPS Med flugsmällare och en avancerad fladdermus-AI!

Medlem

spaceballs!!!

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Bladerunner. Den har säkert redan gjorts, men förtjänar fler i så fall försök i modernare tappning!

Finns som ett DOS PnC spel Riktigt kul är det med!

Medlem

No country for old men

Medlem
Medlem

Har ni sett Street Fighter? Den filmen hade lämpat sig väl som ett spel!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Ett racing spel baserat på "Flåklypa Grand Prix".

Medlem

vilka svenska krim filmer som helst, fika simulator


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Krycka:

Fäbodjäntan, där man i kläder sig rollen som falukorv.

Hahaha klockren.

Medlem
Skrivet av GnutAh:

Fear and Loathing in Las Vegas!

FPS Med flugsmällare och en avancerad fladdermus-AI!

HURRA!!

Medlem
Skrivet av Matri32:

Leones västernklassiker: den onde den gode och den fule, gärna med Read Dead influenser samt schysst mekanik som låter byta karaktär som i GTA V. Dessutom med Morricones soundtrack som grädden på moset,vore grymt!

Du tog orden ur min mun. Lätt ett open world a la Leone. Och Morricone är ju vid liv så han måste göra musiken. Skulle göra sig underbart. RdR var bra, men för lite western,1912 är western över i min värld. 1873 vore bra, för då kom single colt 73. Innan var det inte standard med patroner. Även remington och Smith and wesson kom då. Jag skulle också kunna tänka mig ett Tex Willer spel.

Medlem

Sällskapsresan nr3


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Roten:

Har ni sett Street Fighter? Den filmen hade lämpat sig väl som ett spel!

Har för mig att det gjordes ett spel baserat på den filmen men det var kanske det du menade=)?

Medlem

Flykten från new york tror jag kunnat bli coolt

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Roten:

Har ni sett Street Fighter? Den filmen hade lämpat sig väl som ett spel!

Har för mig att det gjordes ett spel baserat på den filmen men det var kanske det du menade=)?

Gjorts flera Street fighters spel. Supernintendo har ett vet jag

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Matri32:

Leones västernklassiker: den onde den gode och den fule, gärna med Read Dead influenser samt schysst mekanik som låter byta karaktär som i GTA V. Dessutom med Morricones soundtrack som grädden på moset,vore grymt!

Du tog orden ur min mun. Lätt ett open world a la Leone. Och Morricone är ju vid liv så han måste göra musiken. Skulle göra sig underbart. RdR var bra, men för lite western,1912 är western över i min värld. 1873 vore bra, för då kom single colt 73. Innan var det inte standard med patroner. Även remington och Smith and wesson kom då. Jag skulle också kunna tänka mig ett Tex Willer spel.

Trevligt att vi delar samma filmintresse. Ja du har rätt, RDR var kanske lite väl "hollywood" western. Fatta hur nice det skulle vara ifall Tarantino skulle få vara spelregissör för spelet. Han är ju stort Leonefan och har ju influerats mycket av hans filmer. Ja jag vet låter väldigt navit, men hey man kan ju alltid drömma!

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Roten:

Har ni sett Street Fighter? Den filmen hade lämpat sig väl som ett spel!

Har för mig att det gjordes ett spel baserat på den filmen men det var kanske det du menade=)?

Gjorts flera Street fighters spel. Supernintendo har ett vet jag

Det var främst Street Fighter 2 som fick mig att skaffa en SNES så jag är fullt medveten om det=). Vad jag menade var att det gjordes ett spel baserat på filmen och jag har även för mig att det spelet sågades rejält.

Edit:

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Din ide är redan urvattnad:
https://www.google.se/search?q=youtube+indiana+jones+game

Skrivet av Incal:
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Det har redan gjorts runt 30 Indiana Jones spel...
http://indianajones.wikia.com/wiki/List_of_Indiana_Jones_vide...

Jag vet och de suger allihopa!

Indiana Jones and the Fate of Atlantis? O_O

Ett av de absolut bästa äventyrsspel som gjorts!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Jag funderar lite på Blues Brothers. Lite äventyr, mycket biljakt och en del rytmbaserade qte-sekvenser när de uppträder.

Annars skulle jag gärna se någon bra roadmovie som spel, dvs ett bilspel där inte fokus ligger på att köra lopp och tävla konstant

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag funderar lite på Blues Brothers. Lite äventyr, mycket biljakt och en del rytmbaserade qte-sekvenser när de uppträder.

Annars skulle jag gärna se någon bra roadmovie som spel, dvs ett bilspel där inte fokus ligger på att köra lopp och tävla konstant

Finns även ett spel på den gamla kultfilmen och jag vill minnas att det spelet fick ett ganska bra modtagande.

Avstängd

Antingen ett nytt Blade eller Spawn utvecklat av Rocksteady studios(batman arkham serien).

Ett nytt, fräscht och bra Matrix spel skulle jag inte heller tacka nej till.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Kung Fury - The Video Game

Medlem

Hmmm, kanske något peka klicka äventyr baserat på Dark City.

Medlem

Escape from New York. Vill spela som Snake Plissken i ett laglöst New York. Visst är Solid Snake baserad på Plissken, men MGS är ju inte riktigt samma sak.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Attack on Titan hade varit epic.

Tror att många filmer hade funkat som spel om man bara gör dem rätt.

Hade varit roligt med mera humor i spel så Austin Power?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

"Pork Chop Hill" (1959), krigsfilm med Gregory Peck under Korea kriget. Skulle gärna se ett spel med det!

Medlem

land of the dead! (ja jag vet att detta redan finns men det spelet e ju inte alls baserat på filmen...)
jag vill ha det ungefär som det utspelar sig i filmen, och mer vad som händer innan och även efter. open-world rpg ska det också vara, och man ska kunna köra/äga dead reckoning också! och givetvis snuskigt bra grafik får det ju gärna vara massvis med sidoquest etc etc.

får väl massa rage på mig nu iom att jag vill ha ännu ett zombie-spel

123
Skriv svar