Helgdiskussion – Vilken film vill du göra spel av?
Ett rpg i Firefly/Serenity-universumet.
Finns ett Firefly RPG. Det är multiplayer dessutom, rekommenderat 3-5 spelare. Man behöver ofta uppgradera hårdvaran för att kunna spela det, finns många grafikvarianter från båda röda och gröna laget.
Spelet baserat på hemvideon om mig själv. Det skulle bli ett så sjukt bra humoristiskt actionladdat lagom erotiskt fartfyllt äventyrsspel med sjukt bra musik och grafik a la top notch och med en AI utav sällan skådat slag. Sjukt mycket ordvitsar och slaptstick. Ring mig för en intervju.
Leones västernklassiker: den onde den gode och den fule, gärna med Read Dead influenser samt schysst mekanik som låter byta karaktär som i GTA V. Dessutom med Morricones soundtrack som grädden på moset,vore grymt!
Du tog orden ur min mun. Lätt ett open world a la Leone. Och Morricone är ju vid liv så han måste göra musiken. Skulle göra sig underbart. RdR var bra, men för lite western,1912 är western över i min värld. 1873 vore bra, för då kom single colt 73. Innan var det inte standard med patroner. Även remington och Smith and wesson kom då. Jag skulle också kunna tänka mig ett Tex Willer spel.
Leones västernklassiker: den onde den gode och den fule, gärna med Read Dead influenser samt schysst mekanik som låter byta karaktär som i GTA V. Dessutom med Morricones soundtrack som grädden på moset,vore grymt!
Du tog orden ur min mun. Lätt ett open world a la Leone. Och Morricone är ju vid liv så han måste göra musiken. Skulle göra sig underbart. RdR var bra, men för lite western,1912 är western över i min värld. 1873 vore bra, för då kom single colt 73. Innan var det inte standard med patroner. Även remington och Smith and wesson kom då. Jag skulle också kunna tänka mig ett Tex Willer spel.
Trevligt att vi delar samma filmintresse. Ja du har rätt, RDR var kanske lite väl "hollywood" western. Fatta hur nice det skulle vara ifall Tarantino skulle få vara spelregissör för spelet. Han är ju stort Leonefan och har ju influerats mycket av hans filmer. Ja jag vet låter väldigt navit, men hey man kan ju alltid drömma!
Har ni sett Street Fighter? Den filmen hade lämpat sig väl som ett spel!
Har för mig att det gjordes ett spel baserat på den filmen men det var kanske det du menade=)?
Gjorts flera Street fighters spel. Supernintendo har ett vet jag
Det var främst Street Fighter 2 som fick mig att skaffa en SNES så jag är fullt medveten om det=). Vad jag menade var att det gjordes ett spel baserat på filmen och jag har även för mig att det spelet sågades rejält.
Edit:
Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!
Din ide är redan urvattnad:
https://www.google.se/search?q=youtube+indiana+jones+game
Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!
Det har redan gjorts runt 30 Indiana Jones spel...
http://indianajones.wikia.com/wiki/List_of_Indiana_Jones_vide...
Jag vet och de suger allihopa!
Indiana Jones and the Fate of Atlantis? O_O
Ett av de absolut bästa äventyrsspel som gjorts!
Cptn BaseballBatBoy!
Jag funderar lite på Blues Brothers. Lite äventyr, mycket biljakt och en del rytmbaserade qte-sekvenser när de uppträder.
Annars skulle jag gärna se någon bra roadmovie som spel, dvs ett bilspel där inte fokus ligger på att köra lopp och tävla konstant
Finns även ett spel på den gamla kultfilmen och jag vill minnas att det spelet fick ett ganska bra modtagande.
Attack on Titan hade varit epic.
Tror att många filmer hade funkat som spel om man bara gör dem rätt.
Hade varit roligt med mera humor i spel så Austin Power?
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
land of the dead! (ja jag vet att detta redan finns men det spelet e ju inte alls baserat på filmen...)
jag vill ha det ungefär som det utspelar sig i filmen, och mer vad som händer innan och även efter. open-world rpg ska det också vara, och man ska kunna köra/äga dead reckoning också! och givetvis snuskigt bra grafik får det ju gärna vara massvis med sidoquest etc etc.
får väl massa rage på mig nu iom att jag vill ha ännu ett zombie-spel