Path of Exile gratisexpanderar – undvik dödliga fällor i The Lord's Labyrinth

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av cybo:
Skrivet av Sviskon:

Blizzard, se och lär...

o_O? diablo 1, diablo 2..PoE är typ en kopia med bättre grafik.

Att det gick snett med d3 i början är en annan sak. Testa spelet nu, riktigt bra omplåstrat och spelet är riktigt kul nu.
Vilket annat företag skulle "baby sitta" ett misslyckat spel släpp så här länge och gottgöra för fansen?

Folket som gjorde D1 och D2 jobbar inte längre på Blizzard.
PoE är långt ifrån bara en kopia, det är så mycket mer än både D1 och D2 vid detta laget.
D3 är fortfarande ett väldigt tomt spel utan djup. Tröttnar på ett en vecka.

Exakt. Att Blizzard Irvine ens har mage att ta cred för Diablo 1 och 2 beror enbart på ägande av I.P. Vivendi dumpade Blizzard North, bröderna Schaefer etc som skapat serien, och lämpade över D3 till Warcraftgänget nere i Irvine.

Det är därför D3 är ett, relativt sett, själlöst skal till spel jämfört med föregångarna. En stor del av den kreativa kraften, som gjorde Blizzard North så magiskt, går dock att finna hos Runic Games i Torchlight 1 och 2. Bröderna Schaefer, och t o m originalkompositören Matt Uelmen, finns med där.

Var väl länge sedan Eric Schafer lämnade Runic dock?

Åh fasen, då vet du mer än jag!

Gillar inte Runic så mycket, stör mig på att dom inte gjorde ett T3 eller ens en officiell expansion av T2. Väldigt irriterande för mig som tycker T2 är ett av dom bättre arpna som gjorts.

Håller helt med dig. Fansen t o m tjatade om en expansion till T2, också för mig det bästa ARPG jag spelat på många år. Förstår faktiskt inte varför Runic inte passade på att mjölka lite där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

phi
Medlem
Skrivet av cybo:
Skrivet av Sviskon:

Blizzard, se och lär...

o_O? diablo 1, diablo 2..PoE är typ en kopia med bättre grafik.

Att det gick snett med d3 i början är en annan sak. Testa spelet nu, riktigt bra omplåstrat och spelet är riktigt kul nu.
Vilket annat företag skulle "baby sitta" ett misslyckat spel släpp så här länge och gottgöra för fansen?

Här kommer min unpopular opinion; D3 är idag ett bättre spel än vad D2 var på sin storhetstid. Och ja, jag spelade D2 i flera år.

Tror många lever kvar i den tiden och hatade D3 när det kom (jag inkluderad) men D3 är inte samma spel idag som det var vid release eller ens vid releasen av RoS.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av cybo:
Skrivet av Sviskon:

Blizzard, se och lär...

o_O? diablo 1, diablo 2..PoE är typ en kopia med bättre grafik.

Att det gick snett med d3 i början är en annan sak. Testa spelet nu, riktigt bra omplåstrat och spelet är riktigt kul nu.
Vilket annat företag skulle "baby sitta" ett misslyckat spel släpp så här länge och gottgöra för fansen?

Här kommer min unpopular opinion; D3 är idag ett bättre spel än vad D2 var på sin storhetstid. Och ja, jag spelade D2 i flera år.

Tror många lever kvar i den tiden och hatade D3 när det kom (jag inkluderad) men D3 är inte samma spel idag som det var vid release eller ens vid releasen av RoS.

Det är ju oftast svårt att konkurrera med nostaliginerven, i princip omöjligt. Speciellt om man slutat spela spelet man "hatar" på så att säga

Medlem
Skrivet av Pierre:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av zauii89:

Har de fixat desync lagget ? Det absolut största problemet med PoE som annars är riktigt bra. Det är något allvarligt fel med arkitekturen på nätkoden, ja man kan undvika vissa desync men det är inte en vettig lösning.

Desync problemet fixades i Awkening expansionen som kom för typ ett halvår sedan. Så spelet fungerar riktigt bra.

Redan nu har PoE som är gratis mer content än D3 + expansion. Om folk de D1 och D2 så borde ni verkligen tycka om PoE.

Problemet som gjorde att jag tröttnade var att man lade 80% av speltiden på att bara springa från punkt A till punkt B. Dog man fick man springa hela sträckan igen.
De gjorde en stor värld utan att ha ett bra transportsystem.

Superkorkat.

Va? Man kan ju använda Townportalscrolls, och dom har även gjort om layouten för många zoner nu så att man inte måste gå Level 1-2 på samma zon. PoE har blivit mycket bättre, det enda jag saknar är svenskt folk att spela ihop med.

Ingen aning, det var korkat upplagt när jag spelade och de andra delarna var inte tillräckligt bra för att väga upp det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar