Fallout 4:s första betapatch är släppt

Medlem

Speltid på 43 timmar av Fallout 4 på PC. Stött på två buggar. Jag sprang på ett öppet fält med 100% i HP, ramlade ihop och dog. Den andra buggen var att jag ställde mig i en hiss för att ta mig till högsta vårningen som jag fastnade i.

Medlem

Under 2 veckors tid har jag varit rädd för monsignor plaza buggen ska fucka upp mitt liv, men igår efter att jag skaffade alla bästa vapen och bästa power suiten så tog jag en liten paus o sen så startade inte min xbone längre så nu sitter man här med kuken i handen och får vänta 3 veckor på en ny xbone

KoP
Medlem

Betapatch? Vad är detta för skit? Antingen släpper dom en fullvärdig patch eller ingen alls. Sånt här trams fanns inte förr. Varför ska spelarna sitta och betatesta en kommande patch? Det är spelutvecklarnas jobb.

Medlem

Tänkte på denna: http://9gag.com/gag/aPGEjyn

Vet inte vad som är värst, "featuren" som han kom in i huset på eller det faktum att kedjorna som "låser" dörren sitter på insidan när dörren öppnas utåt...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

fattig patch, inte mycket dem fixat.
Personligen har jag inte råkat ut för några direkta buggar, men det finns massor av saker jag vill dem skall förbättra, ex keymapping, fov, companion interactions.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Dessvärre sitter jag på en 144hz skärm och ett 980ti... att spela över 100fps får spelet att fullständigt balla ur. Campar jag skärmen till 60 så känns det som att spela under vatten men buggar som t.ex. lämna terminaler försvinner.

Har valt att vänta ett par månader och se ifall dom kan göra spelet färdigt. Får bf4 känslor...

Medlem

Till alla som har probs med att få spelet att funka med högre FPS än 60, jag kör med mitt 970 på 144 Swift genom att att låsa FPS.en till 90 (via Rivatuner)

Med spelet på 90 fps (även G-synk på) så får jag skönt flyt konstant och det ballar ej ur i terminaler som innan om fps:en gick över 100+)

Medlem

oj vad liten patch.. wtf?

De kan väl i alla fall släppa en redig update på att binda om grejer och varför inte lite fler bugfixar? ska man behöva vänta på inoffical Fallout4 patch?

12
Skriv svar