Killing Floor 2 inför mikrotransaktioner - spelarna rasar

Medlem

det är bara skins... ser absolut ingen skillnad från hur de gjorde förut förutom att det blir enklare för kunden
Förut släppte de dlc packs med skins som man betalar för och nu är det en affär där man kan välja vad man vill ha

Medlem

Amen orka gråta så jävla mycket när det för det första är:

1. co-op
2. kosmetiskt
3. ett förtag som alltid bryr sig mkt om sin Community

Den energi som läggs på detta kunde väl lägga på att klaga på spel som inte levererar nödvändiga saker istället. Typ var är alla dedikerade servrar i dagens spel..

Medlem

Återupplivar mitt konto för att ventilera här:

Så satans besviken...

Äger alla tripwire spel som släppts, med hundratals timmar sprida över dem och har alltid sett Tripwire som ett föredöme för hur man behandlar sin community:
Gratis content patcher, endast kosmetiskt dlc och ett långvarigt engagemang i sina spel.
Men slumpade drops som kostar pengar är fan den vidrigaste formen av mikrotransaktioner som spelar på vissa människors inbyggda svagheter för dobbel och borde inte ha nån plats överhuvudtaget i spel, och framför allt inte om de kostar närmare 300 spänn i ofärdigt tillstånd, spelar ingen jävla roll om det är kosmetiskt eller inte.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Folk måste ha något att gnälla på. Inte fan ska spel-företag tjäna pengar. Det är ju helt absurt.

Folk som klagar på såna här grejor är ju så patetiskt pinsamma. Det är bara kosmetiska grejor? OH-MY-GOD P2WIN.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Precis. I PayDay 2 så påverkade det balansen av spelet vilket är varför det är ett problem. Om det bara är kosmetiskt - varför klaga?

Medlem

Microtransactions är djävulens påfund som ska motarbetas oberoende hur liten eller stor inskränkningen på detta område är. Tycker man något annat så är man dum i huvudet som konsument, speciellt om det gäller spel som inte är F2P.

Medlem

Man är nog bra naiv om man tror att "kasinofieringen" kommer stanna vid de system vi har i dags läget i Team fortress, counter strike osv.
Payday 2 tog ett pytte steg och jag tror att allt eftersom inkomsterna från lotter ökar kommer vi få se att spelen kommer kretsa allt mer kring dessa sattyg.Enda sättet att förhindra den här utvecklingen är att sätta ner foten nu, men framtiden ser dyster ut, vilket responsen i den här tråden bevisar.

Aja om inte annat får man väl hitta nån annan hobby att kasta bort sin tid på.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av nirmah:

Tyvärr är detta sanningen för de flesta microtransactionsspel:
Folk gnäller men gör inte som de säger. Därför ser vi mer och mer av sån här skit.
https://www.youtube.com/watch?v=f_2sGk7Uwe8

Har du tittat på hela presentationen? Den är rimlig på sätt och vis. För de som inte orkar kolla på hela kan det vara intressant att lyssna på slutklämmen från 39:50.

I Killing Floors fall så handlar det ju mycket om att det är ett outvecklat spel som de vill ha mer pengar för redan. Förutom att jag personligen tycker att det tappat sin charm till följd av detta tänk. Det passar trots allt inte alla spel.

Yep tittade på hela av annab orsak tidigare.
Väldigt intressant för alla här att titta på skulle jag säga.
Kanske uttryckte mig lite fel. Det jag menar är att sålänge inte folk faktiskt gör som de säger så verkar ett spel ha nytta av den här sortens saker, både för spelare som tycker det blir roligt och för devs som får mer pengar.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Microtransactions är djävulens påfund som ska motarbetas oberoende hur liten eller stor inskränkningen på detta område är. Tycker man något annat så är man dum i huvudet som konsument, speciellt om det gäller spel som inte är F2P.

Dumheter. MT's är ett bra sätt för dem att få in pengar på, och om det inte påverkar spelet alls, utan bara är kosmetiska saker som skins och så, så är det inga problem alls. Ingen tvingar er att lägga ett öre på dessa saker, och det ger inga fördelar alls.

Varför tror ni att spel-företagen vill jobba gratis? Var är logiken? Förstår inte detta tanke-sätt.

Medlem

I grunden är jag emot mikrotransaktioner eftersom spelets design, presentation och framtoning alltid kommer bli lidande på något sätt, frågan är bara hur mycket.

Om det enbart är och kommer förbli kosmetiska saker som har 0% påverkan på spelets mekanik och gameplay, då är det väl oftast inte lika illa.

Dock kan det också vara svårt att avgöra sådant, då oftast kosmetiska saker kan ha ganska stor påverkan på ett spel.

Sen är det ju alltid olika vad det är för slags spel, sällan kanske det blir lika stor påverkan när det handlar om ett co-op spel. Men oavsett, nä fan jag gillar det inte. Det verkar som att det allt för ofta spårar ur någonstans. Att det till slut blir för mycket kompremisser och ändringar som inte sker pga att det är ett bra designval, utan för att ge ett kortsiktigt pengaflöde. Och hur man än vrider och vänder på det kommer det alltid ske på bekostnad på spelets värde och hur vi sedan kommer se tillbaks alla dessa sönderdesignade mikrotransaktions lir.

Vissa kanske tycker att det är här framtiden men jag tror ärligt talat inte det. Jag tror misstron och avsmaken som skapas bland spelarna kommer tillslut sätta sina spår när för mycket sådant här ploppar upp. Frågan är bara hur långt vi låter det gå innan folk tröttnar helt.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Puscifer:

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?

För att Tripwire aldrig lovat att de inte skall vara micro transaktioner i deras spel vilket payday2 utveclaren gjorde.

Men ni alla gnäller som fan btw .. testa warthunder där man måste pröjsa löjliga summor om man vill vara competative, i det sensaste scammen de kör så ju mer du betalar ju mindre changs att din pilot tuppar av när du manuvrerar planet, och i deras tank läge så ser du inte tanks på lika långt avstånd som de som betalar för sig ^^

Edit: Men å andra sidan jämför jag eu/us spel med ryska spel vilket kanske inte är helt fair

Du jämför även ett gratisspel som War Thunder med ett spel som man måste köpa för att spela.

Releasehästryttare
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Puscifer:

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?

För att Tripwire aldrig lovat att de inte skall vara micro transaktioner i deras spel vilket payday2 utveclaren gjorde.

Men ni alla gnäller som fan btw .. testa warthunder där man måste pröjsa löjliga summor om man vill vara competative, i det sensaste scammen de kör så ju mer du betalar ju mindre changs att din pilot tuppar av när du manuvrerar planet, och i deras tank läge så ser du inte tanks på lika långt avstånd som de som betalar för sig ^^

Edit: Men å andra sidan jämför jag eu/us spel med ryska spel vilket kanske inte är helt fair

Du jämför även ett gratisspel som War Thunder med ett spel som man måste köpa för att spela.

Mjo men för 200 kr får du allt i killingfloor 2, vill du ha alla plan/tanks från början med crewskills och ace quallification får du slanta up runt 80k i dags läget.

Medlem

Problemet är ju inte att dom gör lägger till en microtransaktions affär.

det folk är att där är mycket kontent som fattas i spelet och dom gör en microtransaktion system ist för arbeta på det andra först.

Det är ju detta som folk blir sura på.

Medlem
Skrivet av Paddington:

I Killing Floors fall så handlar det ju mycket om att det är ett outvecklat spel som de vill ha mer pengar för redan.

Skrivet av FuzioN:

Problemet är ju inte att dom gör lägger till en microtransaktions affär.

det folk är att där är mycket kontent som fattas i spelet och dom gör en microtransaktion system ist för arbeta på det andra först.

Det är ju detta som folk blir sura på.

I så fall ligger en del av problemet i denna diskussionen att folk fortfarande inte har lärt sig att framföra kritik på ett sakligt, konstruktivt och tydligt sätt.

Istället för att säga något i stil med

"Mikrotransaktioner är i dagsläget för tidigt, då spelet inte är klart än. Jag hade inte haft något emot MT om spelet hade varit (mer) färdigt och att man därmed sätt att utvecklaren kan leverera."

så säger folk

"Buuuuäääää. MT år dåligt, fan vad det suger.", "Pay2Win!", "Bojkott, betala för mer content, aldrig!" osv osv

Ibland känns det som om medelåldern på de som klagar är 12...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag mins den tiden då man köpte spel och fick allt spelet hade att erbjuda direkt, nu för tiden kapas spelet upp och spelare får köpa det i små bitar. Visst detta är bara kosmetiska saker (för tillfället) men att splittra det de gör under spelets utveckling när helheten inte är klart än är problemet. De borde ta och göra färdigt spelet innan de kommer med det här tramset.

Om de kan göra en sådan här 360 under utvecklingen av spelet vem kan då säga att de inte kommer lägga in saker så som vapen bakom en betalningsvägg senare med?

Medlem
Skrivet av Chnum:

Jag mins den tiden då man köpte spel och fick allt spelet hade att erbjuda direkt, nu för tiden kapas spelet upp och spelare får köpa det i små bitar. Visst detta är bara kosmetiska saker (för tillfället) men att splittra det de gör under spelets utveckling när helheten inte är klart än är problemet. De borde ta och göra färdigt spelet innan de kommer med det här tramset.

Om de kan göra en sådan här 360 under utvecklingen av spelet vem kan då säga att de inte kommer lägga in saker så som vapen bakom en betalningsvägg senare med?

Skillnaden är, bland annat, att man idag har möjlighet att släppa extrasaker i efterhand. Förr kunde man inte ha DLC på grund av att det inte fanns snabba Internetanslutningar i samma utsträckning som det finns idag. Idag är det inget problem att tanka ned ett par hundra MB, men hur hade det fungerat 1998 med 56k-modem? Inte så bra va? Klar att det inte kom extra DLC då, utan man var tvungen att släppa allt på skivan som skeppades med och sedan var det inget mer tills eventuell expansion kom.

Och åter igen; var går gränsen mellan ett "färdigt spel + legetima DLC" och "ofärdigt spel som kapats och sedan får betal-innehåll"?

Om det dessutom rör sig om ett spel som inte säljs som fullpris på 450 (eller mer beroende på plattform), så känns det extra konstigt om man gnäller över "kapat spel". För vad är skillnaden om man köper ett spel för 300 kr och sedan köper till DLC för 150 kr och det blir samma mängd som om spelet hade kostat 450 kr med allt från start?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Chnum:

Jag mins den tiden då man köpte spel och fick allt spelet hade att erbjuda direkt, nu för tiden kapas spelet upp och spelare får köpa det i små bitar. Visst detta är bara kosmetiska saker (för tillfället) men att splittra det de gör under spelets utveckling när helheten inte är klart än är problemet. De borde ta och göra färdigt spelet innan de kommer med det här tramset.

Om de kan göra en sådan här 360 under utvecklingen av spelet vem kan då säga att de inte kommer lägga in saker så som vapen bakom en betalningsvägg senare med?

Skillnaden är, bland annat, att man idag har möjlighet att släppa extrasaker i efterhand. Förr kunde man inte ha DLC på grund av att det inte fanns snabba Internetanslutningar i samma utsträckning som det finns idag. Idag är det inget problem att tanka ned ett par hundra MB, men hur hade det fungerat 1998 med 56k-modem? Inte så bra va? Klar att det inte kom extra DLC då, utan man var tvungen att släppa allt på skivan som skeppades med och sedan var det inget mer tills eventuell expansion kom.

Och åter igen; var går gränsen mellan ett "färdigt spel + legetima DLC" och "ofärdigt spel som kapats och sedan får betal-innehåll"?

Om det dessutom rör sig om ett spel som inte säljs som fullpris på 450 (eller mer beroende på plattform), så känns det extra konstigt om man gnäller över "kapat spel". För vad är skillnaden om man köper ett spel för 300 kr och sedan köper till DLC för 150 kr och det blir samma mängd som om spelet hade kostat 450 kr med allt från start?

Jag har inget problem med detta tramsiga systemet men jag önskar bara de kunde koncentrera sig på att få in mer content så som banor, vapen, klasser innan de börjar mjölka folket som hjälpt dom. Visst kan man argumentera att ett sådant här system kommer bidra med pengar under utvecklingen så att dom kan satsa de pengarna på att göra spelet bättre men de kan också satsa de extra pengarna på att mjölka oss mer istället för att göra klart spelet. Vi vet tyvärr inte vad de har tänkt att göra och vad dem kommer att göra efter detta.

Det är bättre att stå på en säker fot med spelet klart innan det här systemet kommer in än att introducera det innan spelet är klart. Dock tror jag att de har planerat att ha detta systemet från dag 1, jag tror banorna kommer vara gratis men skins och vapen kommer man kunna köpa för riktiga pengar via detta (jag tror de snackade om detta i TotalBiscuits intervju med dem)

Medlem

Skillnaden här är att i KF2 är det endast KOSMETISKA grejer du kan köpa.
I spel som t.ex Payday 2 fick man fördelar.

Så behöver de pengar ser jag detta som ett bra sätt att få in lite extra kosing.

Många köpte ändå DLC i första KF som gjorde att du kunde byta utseende på din karaktär, så detta med mikrotransaktioner är precis samma fast en annan modell man tillämpar.

Medlem
Skrivet av Chnum:

Jag har inget problem med detta tramsiga systemet men jag önskar bara de kunde koncentrera sig på att få in mer content så som banor, vapen, klasser innan de börjar mjölka folket som hjälpt dom. Visst kan man argumentera att ett sådant här system kommer bidra med pengar under utvecklingen så att dom kan satsa de pengarna på att göra spelet bättre men de kan också satsa de extra pengarna på att mjölka oss mer istället för att göra klart spelet. Vi vet tyvärr inte vad de har tänkt att göra och vad dem kommer att göra efter detta.

Det är bättre att stå på en säker fot med spelet klart innan det här systemet kommer in än att introducera det innan spelet är klart. Dock tror jag att de har planerat att ha detta systemet från dag 1, jag tror banorna kommer vara gratis men skins och vapen kommer man kunna köpa för riktiga pengar via detta (jag tror de snackade om detta i TotalBiscuits intervju med dem)

Absolut, det är jag helt med på. Jag tycker det är trist att folk inte är bättre på att tala om att det är detta som är anledningen, istället för att bara bascha MK och DLC.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jepp, som TB själv säger så har hatet blåst upp löjligt mycket.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Folk är inte bara blåögda ser jag, utan rent utsagt korkade eller är det Stockholmssyndrom som spökar?

Företag är inte altruistiska föreningar med kapital brist som inget hellre vill än att ge dig nya fantastiska spel. De vill tjäna pengar och om det effektivaste sättet är att skinna en liten minoritet på deras veckopeng med slumpspel så kommer utvecklingsresurserna att inriktas på att skinna dem på deras veckopeng med slumpspel ännu effektivare, inte att utveckla dyra saker som nya banor och vapen eller engagerade spelmekanik.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

För mig är inte microtransactions för kosmetika i sig det som gör att skon klämmer. Utan att det kommer innan spelet ens är släppt i färdigt skick. Det känns som en dålig prioritering, särskilt när det tar lång tid att få nån uppdatering alls.

12
Skriv svar