Totalbiscuit gnäller på Star Wars: Battlefront

Medlem
Skrivet av Erunas:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Sry men det är fel. Cancern är tillbaka fast nu i levern vilket betyder att den spridit sig: https://youtu.be/g4MnRP-PrnM?t=46s

Tyvärr är Terranzin inte heller helt korrekt. TB kommer att kunna leva ganska många år med hjälp av cellgifter, kanske så mycket som 30-40 år. Inom den tiden finns det en chans att det hinner komma ett botemedel så han kommer inte sluta och säger själv att han hoppas leva så länge så att han dör av något annat.

Cellgifter är inget som någon som gått igenom en behandling vill leva med i flera år. Jag har sett en cellgiftsbehandling på nära håll, min mor genomled en. Tro mig, får du någonsin en sådan så är du väldigt lycklig om du överlever själva behandlingen. Grejen med cellgifter är att de angriper alla celler, även vita blodkroppar. Så efter ett tag har man inget immunförsvar kvar och kan få infektioner som läkarna inte ens kan säga att de är på ett visst ställe. De är överallt och man kan få lunginflammation av minsta lilla. På slutet av mammas behandling låg hon isolerad och man fick inte gå in i rummet utan mask pga infektionsrisken.
Hon överlevde behandlingen och vi trodde cancern var borta. Efter 2 år exploderade den när hon fick tarmvred. Den hade legat i ryggraden och bara väntat på någon svaghet. Den spred sig överallt på ett par månader bara. Fruktansvärd sjukdom.

Medlem
Skrivet av Erunas:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Erunas:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Sry men det är fel. Cancern är tillbaka fast nu i levern vilket betyder att den spridit sig: https://youtu.be/g4MnRP-PrnM?t=46s

Tyvärr är Terranzin inte heller helt korrekt. TB kommer att kunna leva ganska många år med hjälp av cellgifter, kanske så mycket som 30-40 år. Inom den tiden finns det en chans att det hinner komma ett botemedel så han kommer inte sluta och säger själv att han hoppas leva så länge så att han dör av något annat.

Tror du bör läsa på om cellgifter, det slår ut kroppen rätt fint med så han lär inte leva i 30-40 år av att gå på det. Det är inte ens alla som lyckas hålla cancern i shack genom att köra denna metod, det kan funka en stund sedan sitter dom i skiten och får vänta på döden.

Du anar inte hur illa kroppen mår av att behandlas med cellgifter en längre period, så jag undrar verkligen vart du fått 30-40 år från för något, superhjälte tidningar eller?

Om du hade läst klart tråden innan du svarade så hade du sett var jag tog siffran från

Där erkänner jag också att jag inte kan detta och att jag tog den info som TB släppte och gjorde min egen uppskattning. Den kan ju givetvis vara helt fel men det erkänner jag också om du hade läst hela tråden...

ingen lever 30-40 år om dom går på cellgifter pga en cancer som är elakartad, då lever du en bra mycket kortare stund, varför jag vet detta är för bland annat så hade min farbror två tumörer i vardera njure, ena var godartad och andra elakartad och stora som knytnävar, han gick på cellgifter och det bromsades ner en stund sedan hjälpte inte gifterna efter en längre period så det spred sig till pannlopen sedan till magen sedan for det till skelettet, spred sig sedan till lungorna och sist till magen.

Han levde ca ett år

Medlem

Riktigt skitspel e de. håller med TB på typ allt han säger, helt galet enformigt spel. 10-12 timmar sen vill man ta självmord så trist de e. Imponerande att välja göra ett spel som e så enformigt & sen dessutom välja att inte göra en kampanj, så spelet blir ännu mer enformigt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ja länmade tillbaks spelet efter 2 dagar, helt värdelöst. Säljer endast för att det är StarWars.


signatur
Medlem

Vill ha ett "Battlefield 1942" eller "Battlefield Vietnam" med dagens teknik

Medlem

Precis det jag befarade efter första gameplay videon. Jag vet hur det ser ut i stora företag och franchise hantering. Kan lova att detta var så sjukt top-down styrt inom EA/Dice och att utvecklarna gång på gång försökte på ett snyggt sätt utan att förlora deras jobb berätta varför det är en dålig idé och vad som inte fungerar. Sedan var det säkert en sjuk tidspress eftersom spelet tvunget skulle släppas i samband med filmen.

Medlem

I hate this game, we all hate DICE now.
dice kan bara skylla på sig själva hur dåliga de är på spel och göra dem roliga att spela.
betan var så dålig och kritiken de får är bara början på slutet för dice som spel utvecklare.
Hur länge kan de få hålla på att göra spel som suger?????

Medlem
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Kom den tillbaka? Sist jag hörde något så hade han blivit av med den. Dock har det väl en tendens att komma tillbaka...

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Erunas:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Erunas:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Sry men det är fel. Cancern är tillbaka fast nu i levern vilket betyder att den spridit sig: https://youtu.be/g4MnRP-PrnM?t=46s

Tyvärr är Terranzin inte heller helt korrekt. TB kommer att kunna leva ganska många år med hjälp av cellgifter, kanske så mycket som 30-40 år. Inom den tiden finns det en chans att det hinner komma ett botemedel så han kommer inte sluta och säger själv att han hoppas leva så länge så att han dör av något annat.

Tror du bör läsa på om cellgifter, det slår ut kroppen rätt fint med så han lär inte leva i 30-40 år av att gå på det. Det är inte ens alla som lyckas hålla cancern i shack genom att köra denna metod, det kan funka en stund sedan sitter dom i skiten och får vänta på döden.

Du anar inte hur illa kroppen mår av att behandlas med cellgifter en längre period, så jag undrar verkligen vart du fått 30-40 år från för något, superhjälte tidningar eller?

Om du hade läst klart tråden innan du svarade så hade du sett var jag tog siffran från

Där erkänner jag också att jag inte kan detta och att jag tog den info som TB släppte och gjorde min egen uppskattning. Den kan ju givetvis vara helt fel men det erkänner jag också om du hade läst hela tråden...

ingen lever 30-40 år om dom går på cellgifter pga en cancer som är elakartad, då lever du en bra mycket kortare stund, varför jag vet detta är för bland annat så hade min farbror två tumörer i vardera njure, ena var godartad och andra elakartad och stora som knytnävar, han gick på cellgifter och det bromsades ner en stund sedan hjälpte inte gifterna efter en längre period så det spred sig till pannlopen sedan till magen sedan for det till skelettet, spred sig sedan till lungorna och sist till magen.

Han levde ca ett år

Fyfan vad bitter din farbror måste ha varit, det hade åtminstone jag blivit med så pass aggressiv cancer.

Duke University utannonserade breakthrough tidigt i år (60 Minutes) med modifierad poliovirus ämnad för endast cancerceller. Programmet fokuserade på hjärntumörer men doktorn talade i nämnde effektiviteten är minst lika bra med alla andra cancervarianter.

Det visade sig vara så pass effektivt att den typiska inflammationen (uppsvällning) var ett större problem än cancern. Så fort viruset tog bort skyddet i cancern så utgjorde immunförsvaret resten.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Vet ni vad det sorgligaste med det här spelet är? När det kommer till att spela PvP med skepp i en Star Wars miljö så är min slutsats efter att ha spelat det här spelet att min subscription i SWTOR är ännu mer rättfärdigad, för SWTOR - ett MMORPG - har ett betydligt roligare, bättre utvecklat, och mycket mer cinematiskt/atmosfäriskt spelläge när det kommer till PVP med rymdskepp. Efter Galactic Starfighter expansionen så SWTOR överlägset det här på alla sätt och vis när det kommer till att strida mot varandra i rymdksepp, vilket är ganska sorgligt... Snyggt jobbat, Dice.

FM-guru
F.d. Sisyr

Lider med grabbarna som utvecklat den tekniska biten av spelet, då den beviserligen håller världsklass.

12
Skriv svar