Oroande rapporter om klen prestanda på Just Cause 3 till konsoler

Robot
Oroande rapporter om klen prestanda på Just Cause 3 till konsoler

Hur rullar spelet på just din plattform?


Medlem
Oroande rapporter om klen prestanda på Just Cause 3 till konsoler

Det ska bli intressant att se om PS4-versionen får 5-10% bättre prestanda med den 7:e upplåsta kärnan; om det ryktet nu stämmer.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag har bara Xbox One för Halo, vet redan att konsolen presterar sämre än en brödrost i övriga fall. Därför man har PC.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Hårvarunördar = frisörer?

Medlem

Det var den här generationens konsoler som skulle få mycket bättre optimerade spel än föregångarna eftersom både XBOne och PS4 använder x86-arkitektur. Ändå läser jag hela tiden om undermåligt presterande spel till båda plattformarna. Har utvecklarna blivit slarvigare?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det var den här generationens konsoler som skulle få mycket bättre optimerade spel än föregångarna eftersom både XBOne och PS4 använder x86-arkitektur. Ändå läser jag hela tiden om undermåligt presterande spel till båda plattformarna. Har utvecklarna blivit slarvigare?

Konsollerna är mer PC, utvecklare är van att göra dåliga PC portar.

Old habits die hard

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Det ska bli intressant att se om PS4-versionen får 5-10% bättre prestanda med den 7:e upplåsta kärnan; om det ryktet nu stämmer.

Det beror nog på hur enkelt det är att implementera. Förhoppningsvis är det lätt att patcha in men troligen så lär vi bara se skillnader i spel som minst har några månader kvar av utvecklingstiden och där man hinner utnyttja det.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Nocturnal77:

Det ska bli intressant att se om PS4-versionen får 5-10% bättre prestanda med den 7:e upplåsta kärnan; om det ryktet nu stämmer.

Det beror nog på hur enkelt det är att implementera. Förhoppningsvis är det lätt att patcha in men troligen så lär vi bara se skillnader i spel som minst har några månader kvar av utvecklingstiden och där man hinner utnyttja det.

Jag tror att resurserna delas ut väldigt detaljerat, så det är nog inte så enkelt - som du säger - att implementera i stora AAA-spel...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det var det där med att konsol är så enkelt, inga buggar, flyter på osv osv osv som man hela tiden hör. Eller?

Sedan förstår jag inte riktigt frågan "Hur rullar konsolverionerna för er?". Jag menar, borde inte spelet flyta likadant för alla som har samma konsol? Det är ju typ hela idén med konsol, att det inte skall vara någon skillnad och därmed göra utveckligen av spelen lättare och billigare. Eller har jag missat något.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det var det där med att konsol är så enkelt, inga buggar, flyter på osv osv osv som man hela tiden hör. Eller?

Precis som att det ofta gnälls över dåliga portar av konsolspel till PC så kan detsamma även ske åt det andra hållet.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av conthox:

Det var det där med att konsol är så enkelt, inga buggar, flyter på osv osv osv som man hela tiden hör. Eller?

Precis som att det ofta gnälls över dåliga portar av konsolspel till PC så kan detsamma även ske åt det andra hållet.

Menar du att Just Cause 3 är en PC-port till konsol?

1
Skriv svar