Just Cause 3 tankar

Medlem
Just Cause 3 tankar

Verkar vara ett mediokert spel, med en del överhypade kritiker. Som ger spelet alldeles för högt betyg, för ett spel som är reparativt, tråkiga side missions och story som känns väldigt barnslig.
Detta är iallafall var mina youtubare säger. De verkar dock vara väldigt eniga i sin kritik, att det är mediokert med en hel del buggar. Visst det är ett stort spel och mycket måste klicka för att det ska funka, men det finns gränser.

Gear systemet verkar vara ett steg tillbaka. Då alla challenges har olika Gears som man måste låsa upp istället för att ha Gears som ett pengasystem. Så man kan köpa det man vill ha, istället för att behöva göra sidouppdrag som man hatar och som är tråkiga, bara för att kunna få låsa upp en sak man vill ha som ligger kanske sist. Så kunde man göra de sidouppdrag man tycker om, som verkar vara väldigt få som är roliga.

Sedan att ta bort mini map i ett såhär stort spel, är bara dumt. Det är ytterligare ett steg tillbaka.
Spelet i sig verkar vara ett sjukt vackert spel, med vackra vyer och landskap.

Jag gillade aldrig tvåan, försökte gilla det, provade på det i förrgår igen. Spelade i 4 timmar men det var verkligen inget spel för mig.
Hade hoppats att trean skulle vara en uppgradering och att de hade försökt skapa något nytt.
Inte bara en grafiks uppgradering med lite modds som fanns till tvåan intryckt i detta. Utan något nytt, kanske fixat det dåliga vapensystemet och storyn som jag hatade i tvåan. Men verkar inte så iallafall, sedan de som älskade tvåan, kommer givetvis älska detta spelet med.

Sedan tycker jag alla borde se TB`s wtf is video om detta spelet, då han tar upp allt det dåliga med spelet, men även de saker som är bra med detta spelet.

#blogg

Medlem
Just Cause 3 tankar

Gillade man JC2, tror jag verkligen att man gillar det här. Storyn är inte huvudingrediensen, precis som i Fallout. Det är mer gör vad du vill och ha roligt. Tror det blir superkul, när jag får tag på det.

Medlem

Saken är den att JC2 blev väldigt enformigt, väldigt snabbt. Det enda man gjorde var att frita sådana där små städer och skjuta sönder silos i militärbaser. Man hade velat ha så mycket mera i den där världen, men ja, man fick det inte riktigt liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Just Cause 2 är ett sandlådespel med väldigt lös story så det blir vad man gör det till. Begränsningen ligger i fysiken och striderna. Det som Tomas kallar för "sandbox moments" i sin recension. När det oväntade inträffar därför att fysikmotor, spelare och stridande parter agerar på ett oskriptat sätt och skapar kaos på skärmen. Hur många sådana händelser som sker, och hur ofta, är ju till stor del beroende av en avancerad fysikmotor och varierande kontrollmöjligheter, samt smart AI. 2 av 3 av dessa punkter är starkt begränsade av dåtidens tekniska nivå, vilket definitivt är en av anledningarna till att Just Cause 2 som snart fyller 6 år, börjar kännas begränsat. Men jag tycker fortfarande det är roligt att spela ibland. Men jag skulle knappast sitta och nöta det en hel dag som jag kunde göra när det var nytt.

Jag har inte spelat trean än, så om den har fler sandbox moments kan jag inte svara på.

1
Skriv svar