Musik-Kalender [3rd] - #7

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #7

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Halo: Combat Evolved

Det här känns mer som ett soundtrack jag tar upp enbart för att det är så känt snarare än att jag själv personligen vill det. Det är absolut inget fel på Halos soundtrack men jag tror att många hakar upp sig på main-themet "Halo" (som är helt sinnesjukt bra faktiskt) när dom säger att Halo har bra musik. Större delen av låtarna är faktiskt bara små variationer på den, så den melodin sätter sig väldigt djupt på hjärnan under spelets gång.

Jag vill tycka minnas att Halo var det första av sitt slag när det kom till musik av sån här sort, jag minns att FPS-spel oftast var tysta under gameplay och reserverade musik till cutscenes eller bossfighter. Den episka musiken i Halo sätter en väldigt storslagen atmosfär, vilket passar bra till dom stora öppna miljöerna.

Inte kanske en storfavorit av mig personligen, men kändes som något jag ville hedra ändå!

Favorit:

Och här är den, låten som får alla att säga att Halo har så otroligt bra musik. Den här låten är fruktansvärt bra, det tänker jag inte ens argumentera emot, men jag tycker inget annat i spelet riktigt når samma kvalitet som denna.

Fler Favoriter:

I can feel your halo halo halo
I can see your halo halo halo

#blogg

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #7

Jag brukar inte minnas melodier från FPS. Det är en speltyp där musiken ofta förstärker ögonblicket, men som jag inte lägger på minnet när spelet är avstängt. Halo är undantaget och jag kan ibland sitta och nynna spelets main theme för mig själv i lunchrummet på jobbet. På så vis var det ju ett lyckat soundtrack i Mästarchefens debutspel.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag brukar inte minnas melodier från FPS. Det är en speltyp där musiken ofta förstärker ögonblicket, men som jag inte lägger på minnet när spelet är avstängt. Halo är undantaget och jag kan ibland sitta och nynna spelets main theme för mig själv i lunchrummet på jobbet. På så vis var det ju ett lyckat soundtrack i Mästarchefens debutspel.

Absolut det är ett välgjort soundtrack, men I dare you till att försöka komma ihåg någon annan låt än main themet!

1
Skriv svar