Lost Odessey - Första intryck.

Medlem
Lost Odessey - Första intryck.

Jag har spelat Lost odessey i en halv dag ugnefär nu, och jag msåte bara säga, vilka FF8 vibbar man får :), jo jag vet att det är en salig blandning och samma kilalr som gjort spelen, men åh vad nostalgi, 8:an ahde ett riktigt segt Junction system och summons var för långa, men fighterna annars var riktigt bra med många sekvenser där man fick styra combos och grejer hoppas dom lägger in mer avancerade grejer i stridssystemet i Lost Odessey längre fram, man kan ju hoppas i.a.f


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Jag fick faktiskt spelet i onsdags, och tagit mig en bit in på CD2. Än så länge så är det nog det mest känslosamma RPGet jag någonsin spelet och det svåraste. Starka vibar till FF10(kanske även FF8, inte tänkte på de) märks markant, även fast spelet verkar sakna det där lilla extra som ett FF har. Känner en sorts tomhet i spelet som jag aldrig gjort i ett FF.

Spelet är svårare än något JRPG jag spelet, upp tills CD2 så dog jag minst 2ggr på varje boss innan fick till en fungerade strategi för att ta mig an dom. Även vanliga strider har även varit när på gå åt skogen, och jag känner alltid en "rädsla" att bli dödad i strid om jag inte sparat på ett tag. Lite små irriterande för att RPG imo.

Bästa delen av spelet än så länge är iaf alla små berättelser om Kaims tidigare äventyr. Det är nästan så jag sitter och längtar tills jag upptäcker nästa "dröm".

Stridsystemet är rätt ok. Byta ut ringar ett par gånger per strid beroende på vilken element typ fienden är, kan kännas lite drygt, men efter ett par strider så tänker man inte på det så mycket. Det enda "dåliga" jag kan tänka på just nu har väl att göra med svårigheten, Fiendens skada VS din lilla förmåga att heala dig. Typ ett slag kanske gör 150-200 skada, och du kan bara heala för 110 och om nu t ex någon i backrow dör, så är det små svårt att faktiskt få honom till liv igen. pga att du agerar alltid först, så din nyligen uplivade nisse kommer 9 ggr av 10 bli dödad direkt igen.
Jag gissar på att man har det nog lättare på CD1 och man fokuserar mer på att heala genom items än med magi, med tanke på att items har ingen cast time, så du kommer alltid agera först i ronden.

Det senaste stridsystem grejen jag fick upplåst var "Composite Magic", inte hunnit använda det än, men verkar som om det är ett sätt att binda ihop 2st spells till en gemensam attack. Typ skadan från en spell och effekten från en annan.

Medlem

Jag fick läsa mig till en guide att levelgin systmet är ganksa annorludnai det här spelet, det fungerar så här.

Alla områden har ett level cap som dom vill att du ska vara på, hur vet jag vad level cappet är? enkelt så fort du kommer till ett nytt område med fiender. Kör en fight, om du går upp nästan en level på en fight, då är du för låg level, så fighta tills du får typ 5 exp per fight, då kan dufortsätta med "äventyrandet"


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar