Elite Dangerous: Horizons landar nästa vecka

Robot
Elite Dangerous: Horizons landar nästa vecka
Medlem
Elite Dangerous: Horizons landar nästa vecka

wait, what!? kommer denna dlc att kosta pengar?
Jag som trodde planetlandningar skulle ingå i spelet. Så de som inte betalar kommer inte kunna utnyttja detta alltså. bogus :/
Får ta och kolla på vad de lovade på sin kickstarter en gång i tiden, fick för mig de lovade planetlandningar där men kan ju minnas fel.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

wait, what!? kommer denna dlc att kosta pengar?
Jag som trodde planetlandningar skulle ingå i spelet. Så de som inte betalar kommer inte kunna utnyttja detta alltså. bogus :/
Får ta och kolla på vad de lovade på sin kickstarter en gång i tiden, fick för mig de lovade planetlandningar där men kan ju minnas fel.

Jag betalade €50 förra sommaren för alla framtida expansioner/DLCs. De hade det erbjudandet för alla backers då. Så ja, all DLC kommer att kosta.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Att landa på planeter i en rymdsimulator borde väl vara en grundläggande feature, inget man tar i en senare expansion?

Kommer behövas mycket mer än så för att få tillbaka mig i Elite. Finns ingen känsla alls av att man upptäcker eller utforskar nåt nytt någonstans. Samma rymdstationer, handlesvaror och utrustning var man än åker i universum. Inga rymdvarelser. Rymdstriderna var väl OK men inte speciellt mycket bättre än i t.ex. Freelancer. Att spelaren själv sätter skicklighetsnivån är kanske bra men visst vore det roligare att kunna utveckla sin karaktär lite med speciella förmågor etc.

Jag föredrar helt klart 500 väldesignade och intressanta planetsystem framför 200 miljarder likadana och halvtomma.

Elite kanske är en skaplig rymdSIMULATOR men jag vill hellre ha ett roligt rymdSPEL. Simulatorer sysslar jag med på jobbet...

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Elite kanske är en skaplig rymdSIMULATOR men jag vill hellre ha ett roligt rymdSPEL. Simulatorer sysslar jag med på jobbet...

Ja då är ju Elite helt fel spel för dig.

Medlem

WOOHOO! Här blir det att greppa spakarna åter igen snart då! Inte långt ifrån min Imperial Clipper heller!

Medlem

har man E:D från början så får man 12.50 euro rabatt.

Medlem

Ååh, trodde också det skulle vara gratis, men det gör inget att bidra en bra utvecklare med mer pengar

Medlem

Angående priset. Om man köper det från Frontiers butik så är det billigare att köpa det i euro än i pund av någon anledning. (man kan välja valuta själv i menyerna). Dessutom så får man 10 pund eller 12.50 euro avdrag om man redan äger grundspelet. Totalt betalade jag 350 för Horizons.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

wait, what!? kommer denna dlc att kosta pengar?
Jag som trodde planetlandningar skulle ingå i spelet. Så de som inte betalar kommer inte kunna utnyttja detta alltså. bogus :/
Får ta och kolla på vad de lovade på sin kickstarter en gång i tiden, fick för mig de lovade planetlandningar där men kan ju minnas fel.

Nej det har de aldrig lovat, tvärtom sade de från början att det var en planerad expansion och inte en del av kickstartern.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Elite kanske är en skaplig rymdSIMULATOR men jag vill hellre ha ett roligt rymdSPEL. Simulatorer sysslar jag med på jobbet...

Tycker det är skönt att det finns bolag som vågar göra lite mer speciella spel som inte är till för att tilltala den stora massan utan får en mindra skara, men trogna fans.

Om du vill köpa ett rymdSPEL så prova Star CitiZEN, det kommer innehålla kampanj, skådisar och mer häftig dogfighting mellan skepp.

Jag kommer skaffa SC också, för det verkar bli ett riktigt bra spel det med, men med lite annat fokus.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

wait, what!? kommer denna dlc att kosta pengar? Jag som trodde planetlandningar skulle ingå i spelet. Så de som inte betalar kommer inte kunna utnyttja detta alltså. bogus :/

Konstigt att ett bolag behöver inkomster för att underhålla ett spel och kunna släppa expansioner.

Medlem

Ingår grundspelet i expansionen?

// edit

Glöm det. Hade jag kollat efter lite noggrannare så hade jag funnit det:

"Elite Dangerous: Horizons includes all Elite Dangerous content to date, and all players will continue to fly together in the same galaxy. "


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar