Viktskillnad mellan trådlös och sladd handkontroll

Medlem
Viktskillnad mellan trådlös och sladd handkontroll

Hej jag har ganska nyligt köpt en 360 elite men då följde det ju inte med något uppladdningsbart batteri och att köpa ett batteri med laddare kostar 300kr! Dyrt! Så jag tänkte såhär:

Eftersom jag inte har någonting emot sladdar använder hörlurar med sladd. Så är det lika bra att köpa en ny icke trådlös handkontroll kostar ju ändå lika mycket som ett nytt batteri med laddare. Nu till frågan:

Hur mycket skiljer det i vikt mellan en trådlös handkontroll med det uppladdningsbara batteriet och en sladd handkontroll?

Den trådlösa handkontrollen är ju rent utsagt en riktig klumpeduns när det gäller vikten. PS3ans handkontroll är ju en fröjd att hålla i jämförelse.

Tacksam för svar.

//Johan

Medlem

köp game and play, kostar ju bara 149kr.. (batteri och kabel så du kan spela o ladda samtidigt)

Medlem

Tack så mycket En sådan får det bli

Jag är ganska ny när det gäller trådlösa kontroller, jag var helt bergsäker på att något liknande skulle följa med xboxen.

Medlem

360ns WLHK is the shit. Imo väger den med sladd för lite men sen är jag otroligt STARK!!

Medlem

Damit vad dum jag var, har prövat och tagit bort batteriet från kontrollern och känt hur pass mycke lättare den blev och jäklarns den blev ju hur lätt som helst, skulle tippa på att sladd kontrollern har den vikten.

Medlem

Den måste ju väga en del, sitter ju bättre i händerna då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Näe det får bli sladd kontrollern den är ju så obekväm den trådlösa, den där batteri klumpen som sticker ut är ju i vägen, där vill man ju ha fingrarna.

Medlem

stora händer du måste ha?

Medlem

Näe inte speciellt, jag gillar bara att sträcka ut fingrarna och då är som den där batteri klumpen i vägen.

Inaktiv

Med sladd så är den ju betydligt lättare men det blir inte samma känsla utan den pefekta tyngden som det är i en 360 kontroll med batterier i.

Medlem

Jag fick min sladdkontroll för någon dag sen och den är betydligt lättare men det bästa av allt är att det är mycket bättre ergonomi. Nu kan man äntligen sträcka ut fingrarna under handkontrollern utan att batteriklumpen är ivägen.

Medlem

Hur är det egentligen med sladd vs trådlös när det gäller responstid? Märkbar skillnad eller?

Medlem

Jag märker då ingen som helst skillnad.

Inaktiv

skillnaden är verkligen inte enorm.. men om jag lirar ett spel med min trådlösa ett tag, och byter sedan till den med tråd så märker jag att den än aningen snabbare. Märks mest på FPS spel, t ex lättare att små korrikera med tråden.

Håller med om att Tråden är mer Ergonomisk. Mina fingrar känns nästan instängda när jag använder den trådlösa, även fast tyngden och trådlösheten i den trådlösa gör den trevligare att spela med.

Lirar mycket Co-op och 2player online med min broder, så fått spela mycket med båda kontrollerna.

1
Skriv svar