STAR CITIZEN - ASGARD

Quake-konnässsör
Skrivet av Soulless:

Efter uppvisningen av 3.0 bestämde jag mig för att ladda hem o testa senaste versionen och jädrar vilka framsteg som gjorts! Sist jag testade var när PTU först lanserades och det var knappt spelbart. Men nu flyter allt hyfsat och laddtiderna är avsevärt förkortade!
Har inte hunnit så mycket då jag kämpar med att få bukt på kontrollerna än så länge men det börjar likna ett spel nu iaf

Och just ja, 2.5 släpptes till "allmänheten" igårkväll!

Det kan jag förstå, om man är borta en längre tid så ser man skillnaden betydligt mera än vad man gör om man följer det hela tiden

Såg själv precis klart på presentationen de hade på Gamescom, det vattnade lite i munnen när man såg dem flyga runt. Dock sa de att det var ett scriptat event för just Gamescom, men inte så långt bort ifrån verkligheten. Riktigt trevligt att se det skadade Starfarer och hur de hoppade in i skeppet och kom ut med godsakerna. Något som jag inte riktigt tyckte om var hur mycket som piraterna tålde i skada när spelarna sköt mot dem, men jag förstår att spelarna inte vill förlora sina saker när man dör. Men hur taktiskt blir det, kommer alla springa runt i heavy armor hela tiden bara för att de är rädda för att förlora sina saker?

Verkar som att de har gett en bättre lösning på planeterna än No man sky gjorde, render avståndet såg det ut. Men hur tomma kommer planeterna vara, Chris pratade om att man kunde ta över delar av planeterna för att bygga sin bas på. Betyder det en hint att vi kan börja bygga saker också? Inte för att jag tror det att vi kommer kunna göra det, blir mera problem än vad det ger. Mycket frågor kommer upp när man såg denna gameplay.

Bra att se att Haralden kommer ut som flight ready i 2.6 och att äntligen star marine kommer ut.

Vad ser du själv framemot mest i spelet? Själv ser jag framemot att utforska galaxen, Hades system verkar riktigt intressant, och historien angående den delen av galaxen. Det ska vara en planet i det systemet som ska ha blivit förstört av någon form av vapen, vet inte om vapnet exploderade på / i planeten eller blev planeten anfallet från rymden. Det ska bli mer som en horror / mysteri område i galaxen.

CitizenCon är näst och då kommer det mera om Squadron42

Medlem

Ugh....från 2.4 så verkar mycket konstigt hända med 2.5...
Förutom vad som verkar vara avsiktligt såsom att de plockat bort flera HUD element så gick prestandan ned en hel del för mig :/
Och jag blir dissad från servern hela tiden...

Förhoppningsvis något som fixas så fort som möjligt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Quake-konnässsör
Skrivet av Soulless:

Ugh....från 2.4 så verkar mycket konstigt hända med 2.5...
Förutom vad som verkar vara avsiktligt såsom att de plockat bort flera HUD element så gick prestandan ned en hel del för mig :/
Och jag blir dissad från servern hela tiden...

Förhoppningsvis något som fixas så fort som möjligt!

De pratade något om att det skulle krasha mera i första versionen av 2.5. Var någon bugg som de letar efter, och snabbaste sättet att få in data var att lägga in det för alla. Kommer bli stabilare i senare patcherna.

Besökte Grim Hex igår kväll, är nästan lite kusligt hur mycket de lägger på detaljer på alla områden. Synd att inte dockningsplatserna fungerade ännu, och samtidigt är det ett väldigt farligt ställe att försöka undersöka Grim Hex. Man vet aldrig när man får skott i ryggen i de labyrinth liknande korridorerna.

Lite synd att vi får vänta tills 2.6 innan vi får den nya racing banan runt Grim Hex, börjar bli lite slött och ständigt köra dem som ingår i dagens Murray Cup.

Quake-konnässsör

Asgard Nyheter drar igång!

Här med försöker vi göra Star Citizen nyheter på svenska samt rapportera ifrån föreningens aktiviteter med mera.

Tack för att visat intresse.

Quake-konnässsör

Battlefield 1 - Pågrund av vikande aktivitet från våra medlemmar har vi tagit valt att ta bort Battlefield 1 inlägget.

Quake-konnässsör

Andra avsnittet av Asgard Nyheter är ute, och i detta avsnitt pratar vi om CitizenCon.

Det var roligt att se den större planeringen av Star Citizen som kommer till nästa år, med start med 3.0. Vi kommer förmodligen inte tyvärr få se 3.0 komma ut detta år, men vi väntar med glädje att de ska färdigställa det. Det ska bli roligt och se Stantons galax utöka till dess 5 planeter. Under nästa år är det planerat att släppa fyra stora patchar, och nu är det de olika arbetsområdena som står på tur. Ur min egen synvinkel ska det bli riktigt roligt och se hur Salvage ska fungera, men jag får tyvärr vänta ett bra tag innan den funktionen kommer ut..

Vi fick även se en ordentligt gameplay klipp som visar väldigt många intressanta saker. Man ska inte kunna landa överallt på en planet till exempel, kan tänka mig att det kan vara diverse olika anledningar.

Tack för att visat intresse, i nästa avsnitt av Asgard Nyheter kommer vi prata om den kommande patchen 2.6 och känslan i Star Marine och de nya uppdateringarna till Arena Commander.

Quake-konnässsör

Star Citizen har bytt till en ny grafikmotor till Amazon's Lumberyard och som nu finns implementerad i patch 2.6. Lumberyard är egentligen CryEngine i grunden som har blivit integrerat med Amazons's AWS infrastruktur. Adrian Ip på wccftech har tagit kontakt med Erin Roberts på Foundry 42, CIG i England, för en kommentar angående denna nyhet.

"As you’ve (correctly) surmised, any suggestions that the engine switch would have a major impact on our development couldn’t be further from reality. Lumberyard is completely based on Cryengine, yet with a lot of improvements. As a consequence, we do not have to change the fundamental core engine at all which is why this change has had absolutely no effect on our development of Star Citizen."

Läs mer genom att gå in på WCCFTECHs hemsida.
http://wccftech.com/star-citizen-switches-engines/

Chris Robert skriver också i nyhetsbrevet som har skickats ut till alla backers och förklarar.

"There is one other big announcement we would like to make with the release of 2.6. We are now basing Star Citizen and our custom technology development on Amazon’s Lumberyard Engine. Since the beginning of the project, we’ve had to make a huge number of changes to the CryENGINE code and tech to enable us to deliver Star Citizen. While the original CryENGINE had great strengths in many areas like rendering and cinematics the needs of our game were well beyond what came ‘out of the box’. So we have, over time, changed significant parts of the engine for our technology, such that only a baseline of the original engine truly remains. In the future we will continue to make significant changes to AI, Animation and Network code and systems.

When Amazon announced Lumberyard back in February 2016, we were immediately interested. While based on the same baseline technology as Star Citizen, Lumberyard is specifically designed for online games, utilizing the power of Amazon’s AWS Cloud Services and their Twitch streaming platform. Amazon’s focus aligns perfectly to ours as we’ve been making significant engineering investments into next generation online networking and cloud based servers. Making the transition to Lumberyard and AWS has been very easy and has not delayed any of our work, as broadly, the technology switch was a ‘like-for-like’ change, which is now complete.

As an added benefit Amazon AWS data centers are spread around the world from North America to South America, Europe to China to Asia Pacific, which will allow us to better support the many backers across the globe as we scale up Star Citizen.

Finally, Amazon has made Lumberyard freely available for anyone building their own game. That means that technically-inclined members of the community can have a better view 'under the hood' of our game than ever before. It's also a great path for anyone interested in game development professionally; I fully anticipate that in the coming year we will be hiring programmers who have taught themselves using Amazon's Lumberyard resources!

As we move forwards, we are confident you will see great benefits from our partnership. Amazon will bring new features to Lumberyard to assist in creating online persistent games, adding great support for their products like Twitch (which we use extensively) and of course investing heavily in engine research and development for years to come. We could not find a more stable and reliable engine partner than Amazon, so with this partnership we are sure we have secured the future development and continuing technical innovation for Star Citizen."

Quake-konnässsör

Star citizen 3.0 patch - Del 1

Den största patch någonsin i Star Citizen historia är snart här vilket kommer att vara ett stor steg för Star Citizen, att det inte endast känns igen som ett koncept utan istället som ett faktiskt spel!

Det har varit en lång väg och en väldigt lång vänta på att Star Citizen ska bli något mer än vad vissa har sett det som “ett koncept eller ett demo”

Den nu kommande patch 3.0 kommer att utgöra början till den grund för det MMO Star Citizen skall ska bli. Vi kommer att bli presenterade för många nya spelmöjligheter och uppdateringar i denna patch. För första gången kommer vi att kunna landa och utforska hela månar.

Uppdrag har fått sig en rejäl uppdatering, och uppdragsgivare kommer nu för första gången att träda fram. Vi som spelar kommer att kunna ha valmöjligheter i dialogerna med uppdragsgivarna, likt spelet Mass Effect. Nya uppdrag tillkommer såsom trading, piracy, bounty hunting och scavenging. Och för att hjälpa oss att ta oss fram i allt det nya i 3.0. kommer nu stjärnkarta visa oss vägen genom rymden.

Men det är långt ifrån det enda nya i patch 3,0 Vi kommer att dyka ner och berätta lite om den senaste infon vad 3.0 kommer att erbjuda i flera delar, så håll ögonen öppna

Om du är ny till Star Citizen och inte vet vad det är rekommenderar vi att se denna video.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Quake-konnässsör

Star citizen 3.0 patch - Del 2 - PLANETARY TECH

Det som tar det flestas uppmärksamhet med patch 3.0 är nog den så kallade “PLANETARY TECH” vilket i sin första version kommer ge oss möjligheten att landa och gå runt varsomhelst på ytan av tre stycken månar. Vars storlek får dagens open world spel att kännas små, så som Skyrim, GTA och Zelda Breath of the Wild.

YELA

Av de tre månar är Yela den månen som har det kallaste klimatet. Den som är våghalsiga eller dåraktiga nog att våga hoppa ut på månens yta utan en rymddräkt kommer att direkt bli bemött av den extremt kalla temperatur och dö strax därefter. Men om inte klimatet dödar dig, så kanske några utav de djupa sprickorna som täcker delar av månens yta blir ditt öde. Isvulkaner har varit kända för att göra oväntade utbrott från sådana klyftor, och var därför försiktigt när du flyger på låga höjder. Men trots alla sina faror finns det också mycket skönhet att beskåda på Yela, som till exempel de undervattensgrottor som ligger gömda under månens yta.

CELLIN

Med de ständiga vulkaniska aktiviteterna så är Cellin motparten till hennes isiga syster, Yela. Fastän vulkanerna har varit vilande i över flera hundra år, så är ytan på Cellin fylld med termiska gejsrar som kan ge utbrott utan någon förvarning. Den största utav dessa termiska gejsrar har registrerat att kunna förstöra större maskiner och farkoster. Månens yta ger ständigt ifrån sig frätande gasmoln, detta skapar dålig sikt och skadar allt som fångas i dessa frätande moln.

DAYMAR

Daymars yta är som en harmonisk blandning av Yela och Cellin. Den bergiga ytan påminner om Cellins vulkaner, medans dess kratrar delar en varm likhet med Yelas frusna sprickor. Känd för sin täta atmosfär, tjock dimma och lösa jord yta som gör resandet på planeten svår. Större åskstormar kan hjälpa till att lysa upp den tjocka dimman, men låt dig inte bli hypnotiserad av derDaymar: as blixtrar.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Quake-konnässsör

Star citizen 3.0 patch - Del 3 - UPPDRAG

Även om månarna må vara den största nyheten med 3,0, så är den långt ifrån den enda nya. Nu när vi kommer få ett större spelrum, så kommer även uppdrag att träda fram i rampljuset för första gången. Vi kommer att få två stationerade uppdragsgivare, Ruto och Miles Eckhart, som kommer vara stationerade på två olika platser. Miles Eckhart kommer att var stationerad på Levski, som blev introducerade i en tidigare presentation av RSI.

Vi kommer få nya uppdragsmiljöer i forma av övergivna förstörda skepp, dessa skepp kommer vara utspridda både på månarnas ytor och i rymden. Uppdrag som berör dessa platser kan vara allt från att hämta fraktgods som har blivit kvarlämnat eller att ta ut smugglare som har gjort ett skepp till sitt högkvarter. Skeppen som kommer att vara övergivna och förstörda kan vara allt mellan en Aurora (det minsta skeppet) till en Javelin (det största skeppet). Enligt Nathan Dearsley (Vehicle Art Director) kommer det finnas en liten överraskning för oss i 3.0. På någon utav månarna ska det finnas ett kraschlandat och övergivet skepp som enbart ska finnas ett utav. Skeppet verkar vara enormt då det skall kunnas ses i från rymden, och diskussionerna har cirkulerat om detta skepp är mänskligt eller om det tillhör en annan civilisation. Detta mysterium är för oss att utforska om vad som har hänt.

Vi kommer också se början på hur fraktuppdrag kommer att se ut i denna uppdatering. Vi har börjat sätt lite hintar om detta i Around the Verse när karaktärer bär runt på mindre lådor och ställer in dem i deras skepp. Frakt uppdragen kommer handla om att ta en viss frakt från punkt A och leverera det till punkt B. Om det kommer hända något i vägen till ditt mål får vi vänta och se, det kommer säkert finnas många pirater som skulle vilja sätta sin händer på just din frakt.

De uppdragen som redan finns idag i Star Citizen 2.6 kommer att ges en uppdatering.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Quake-konnässsör

Star citizen 3.0 patch - Del 4 - FPS & Skepp

Vi får se början på hur karaktärs anpassningen kommer att se ut. I första versionen på detta som kommer ut till 3.0 kommer valmöjligheterna vara begränsande och blir mer som ett smakprov. Vi kommer få möjlighet att välja huvudmodell, hår och färg på ögonen. Mera valmöjligheter kommer i följande uppdateringar, som till exempel att välja kön.

Nya vapen kommer att läggas in för FPS, en nya automatkarbin och ett tyngre Rail Gun. De befintliga vapnen kommer att uppdateras. Närstrider är också något som de har visat och diskuterat, att man ska kunna ta ned personer på ett tyst och effektivt sätt bakifrån. I Star Marine kan man välja Lätt och Mellan armor när man spelar, och i 3.0 kommer de lägga till Tung armor för testning. Uthållighet för din karaktär kommer också att få en uppdatering och du kommer inte längre kunna springa längre perioder utan att få konsekvenser för det. Konsekvenserna gällande FPS kommer vara att vapnet kommer svaja desto tröttare du är och det kommer bli svårare och träffa ditt mål i följd med det. Det finns tre olika stadier till stamina systemet, Normal - Trött - Hyperventilerande.

Heavy Armor

Mobiglas kommer nu vara en fysiskt armband som kommer sitta på din karaktär, RSI har jobbat på designen skall passa på din karaktär när både den bär vanliga kläder och rymddräkten. Interfacet för Mobiglas kommer med en stor uppdatering, och använder sig utav “Rendering to texture”. Det nya interfacet ser mycker renare och snyggare än den gamla versionen av detta system. “Rendering to texture” systemet kommer även börjas användas i skepp till skepp kommunikation, drönare, TV-apparater i spelet.

Skepp

Det kommer lite nyheter gällande skeppen i Star Citizen. RSI Aurora och Drake Cutlass Black kommer få en ordentlig uppdatering. Drake Cutlass Black har den största skillnaden i dessa uppdatering, då det skeppet har blivit större och bulkigare.

New Cutlass Black

Nya skepp som kommer in till Star Citizen för spelare att testa på är RSI Constellation Aquila och MISC Prospector.

Aquila är skeppet i Constellation serien som är mera inriktad på utforskning än resten av skeppen i denna serie. Skeppet har en omgjord cockpit som maximerar utsikten, har mera avancerade sensorer, en större bränsletank och en Ursa Rover ombord som är redo för att utforska månar och planeternas ytor.

RSI Constellation Aquila

MISC Prospector är skeppet som är gjort för brytning och letande av mineraler och andra ädelmetaller både i den kalla rymden och på månar / planeter. För den personen som vill själv cirkulera runt asteroidbälten och hitta materialfickor är detta skepp för dig. Var försiktig bara så att ni inte borrar för djupa och råkar hitta på gasfickor under marken, laser och lätt antändningsbara gaser har en tendens att producera spektakulära explosioner.

Misc Prospector

För att utforska månarnas ytor i den uppkommande uppdateringen så kommer RSI även släppa Drake Dragonfly och RSI Ursa Rovern. Dragonfly ser ut som en motorcykel och kan ta upp till två personer. Ursa Rovern är lite större och finns sittplatser för upp till 6 personer, som ger större möjligheter att upptäcka planeternas yta med fler vänner. Det finns också möjlighet för lite frakt plats i den, men utrymmet för detta är minimalt.

I 3.0 kommer försäkringarna för försöka gången inför testning, när man dör med skeppet kan man köpa ut det för en summa pengar, dör man igen med samma skepp kommer den summan pengar som behövs att öka med X mera pengar och så vidare. Priset kommer minska med 1 000 pengar per timme, och efter 24 timmar så har systemet raderat alla försäkringssaker och börjat om från noll igen.

Drake Dragonfly

RSI Ursa Rover

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Quake-konnässsör

Tredje avsnittet av Asgard Nyheter är nu släppt

Vi pratar om vad som visades upp under presentationen av Star Citizen på GamesCom. Under presentationen visades det ett mera komplett version av patch 3.0 upp som kommer ut till alla backers under en snart framtid. Nytt för i år var att de visade bland annat upp Voice Over IP och Face over IP, som verkar vara en riktigt intressant implementering i spelet.

Tack för att visat intresse, i nästa avsnitt av Asgard Nyheter kommer vi prata om CitizenCon. Vi hoppas på att få se lite nyheter från singelplayer kampanjen Squadron 42.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
Hemsida: http://www.asgardgaming.se/
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Quake-konnässsör

Free Fly-helgen som var mellan 13:e april till den 16:e april gick inte som tänkt för många som vill pröva på Star Citizen för första gången. Spelare möttes av dålig FPS och krascher efter krascher. Då patchen de provade, 3.1.2, visade sig vara väldigt ostabilt. Utvecklarna försökte fixa detta och skicka ut hotfixes, men det gick tyvärr inte snabbt nog även fast utvecklarna utökade prövotiden med 72 timmar. I slutändan gav inte Free Fly-helgen ett speciellt bra intryck på Star Citizen för det personer som hade provat på spelet. Kritiken som kom fram handlade framförallt om att spelet var ostabilt, då det kraschar och att spelet är dåligt optimerat med tanke på spelet låga FPS.

Idag har Star Citizen kommit till patch 3.1.3. och det förekommer inte lika många kraschar jämfört med tidigare patch. Men det stora problemet som återstår är spelets fortsatta låga FPS. Personligen får jag oftast 22-30 FPS men det händer att det går ner till ynka 15 FPS. Anledningen varför Star Citizen presterar dålig är för att den teknik som är avgörande för spelets prestanda är fortfarande under utveckling.

De tekniker jag syftar på kan man hitta i deras roadmap under patch 3.3 i facket “Core Tech”. Där finns “Object Container Streaming” och “Network Entity Streaming” vilket är två väldigt viktiga delar för att Star Citizen ska kunna prestera bättre.

Object Container Streaming
“At its core, Object Container Streaming allows Star Citizen to create our Universe. We will no longer be restrained by the physical memory on your PC and will be able to stream in new environments, locations and ships seamlessly as you approach. This will also be one of the biggest wins for increased performance as your graphics memory will no longer be overloaded.”
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Network Entity Streaming
“Restructuring how the network code handles entity spawning and binding to allow for asynchronous streaming.”
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

När dessa tekniker implementeras kan vi börja se en stor förändring i prestandan. Vilket gör 3.3 en patch att hålla ögonen på lite extra.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
Hemsida: http://www.asgardgaming.se/
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Medlem

Om man vill har några att spela Star Citizen med får man gärna spela tillsamman med oss i ASGARD. Vi spelar Star Citizen regelbundet på Onsdagar 19.15 och andra kvällar. Och aktiviteten har börjar växa mer och mer i ASGARD, Vilket lär bara fortsätta då kommande uppdateringar kommer att ge oss mer om mer att göra

Discord http://discord.asgardgaming.se/
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

12
Skriv svar