Musik-Kalender [3rd] - #14

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #14

Dagens Lucka:

- RETRO ELLER REMIX -

Castlevania

Tror dagens titel, "Retro eller Remix", är lite missledande. Idag kommer inte frågan vara OM remixen är bättre utan snarare VILKEN remix som är bättre.

Castlevania har jättebra musik, i princip alla spel fram till Lords of Shadow, som inte hade dåligt soundtrack utan bara ganska generiskt. Dom har även en ganska stark förkärlek till att återanvända gamla låtar till senare spel, en trend jag tror började med 3:e spelet. Jag kommer använda den mest ikoniska låten från dom första fyra spelen, vad som döms som ikoniskt bestämmer jag och ingen annan. För efter 4:e spelet så återkommer inte så många låtar igen i senare spel, även fast SOTN har typ bäst musik i hela serien enligt mig... Och enbart remixer från spelen, ska jag börja sitta och jämföra alla remixer på youtube... oh god...

Förrvirrad? Äh bry dig inte så mycket, lyssna på lite go' musik från Castlevania bara!

Castlevania (1) - Vampire Killer

Remixad i:

Castlevania
Vampire Killer
Castlevania III: Dracula's Curse
Super Castlevania IV
Castlevania: Rondo of Blood
Castlevania: The Dracula X Chronicles
Castlevania: Bloodlines
Castlevania: Dracula X
Castlevania: Symphony of the Night
Castlevania: Legacy of Darkness
Castlevania Chronicles
Castlevania: Circle of the Moon
Castlevania: Harmony of Dissonance
Castlevania: Dawn of Sorrow
Castlevania: Judgment
Castlevania: Harmony of Despair
Castlevania: Order of Ecclesia
Castlevania: The Arcade
Castlevania: Lords of Shadow
Castlevania: Lords of Shadow 2 - Revelations (DLC)
(Säkert massor med andra också)

Tycker den här versionen har riktigt bra energi och trots att senare versioner hade rätt bra tempo så tycker jag den här förtjänar lite extra cred som gjorde det redan 1993.

Castlevania 2: Simon's Quest - Bloody Tears

Remixad i:

Super Castlevania IV
Castlevania: Bloodlines
Castlevania: Dracula X
Castlevania: Symphony of the Night
Castlevania: Legends
Castlevania Chronicles
Castlevania: Dawn of Sorrow
Castlevania: Order of Shadows
Castlevania: Judgement

Måste nog ge den här till Chronicles, väldigt episk version av låten. Judgement hade en rätt bra också, men den var inte lika graciös.

Castlevania 3: Dracula's Curse - Beginning

Remixad i:

Super Castlevania IV
Akumajo Dracula X: Chi no Rondo
Castlevania: Bloodlines
Castlevania: Dracula X
Castlevania: Symphony of the Night
Castlevania: Dawn of Sorrow
Pachislot Akumajo Dracula

Tro det eller ej, men jag gillade verkligen versionen på pachislot maskinen, SOTN versionen var bra också.

Super Castlevania IV - Simon's Theme

Remixad i:

Akumajo Dracula X68000
Castlevania Bloodlines
Castlevania Chronicles
Castlevania: Portrait of Ruin

Tyckte Mega Drive versionen vinner här, nånting med dom där "Genesis-twang" ljuden som gör musiken ganska creepy på något sätt, originalet är dock ganska bra i det här fallet.

Jag tror vi bryter där, någon som säger emot mig får gärna uttrycka sig i kommentarsfältet! Imorgon kör vi ny lucka med ett singulärt spel, blev mycket research och lite skrivande på denna! Behöver ladda energin till dess, kanske får piska lite ljusstakar?

What is a man? A miserable little pile of secrets.

#blogg

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #14

Finns så jäkla mycket remixer av Castlevania, senaste jag lyssnade genom var denna samlingen


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns så jäkla mycket remixer av Castlevania, senaste jag lyssnade genom var denna samlingen

https://www.youtube.com/embed/p1mTdT7qxug

https://www.youtube.com/embed/Q16eTpOq2TA

Coolt, ja det är illa när man har svårt att hålla koll på remixerna bara i spelserien, ska man börja räkna med allt annat också så har man det man gör.

1
Skriv svar