Dödar systemkraven för Dark Souls III din dator?

Robot
Dödar systemkraven för Dark Souls III din dator?
Medlem
Dödar systemkraven för Dark Souls III din dator?

För min del är allt lungt fram till internet uppkopplingen.. Telenor kan verkligen leverera i sitt 4G nät. iallfall om om 5 MBs är acceptabelt...... -.-

Medlem

Nej 30fps låst i 1280x1024 kommer funka, eller var det ds2?

Medlem

Det räcker till och blir över. Skall bli trevligt med mer DS.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Röv, har bara 20gb ledigt.

Medlem

Det enda det dödar är plats på hårddisken. Ända sedan "next-gen" konsolerna släpptes så har spelutvecklare varit jävligt lata när det kommer till komprimering.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det enda det dödar är plats på hårddisken. Ända sedan "next-gen" konsolerna släpptes så har spelutvecklare varit jävligt lata när det kommer till komprimering.

Trams. Spelen har högre kvalité av ljud och texturer såväl som animationer. det är inte 2005 längre, 50gb är inga problem.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Bojkott:

Det enda det dödar är plats på hårddisken. Ända sedan "next-gen" konsolerna släpptes så har spelutvecklare varit jävligt lata när det kommer till komprimering.

Trams. Spelen har högre kvalité av ljud och texturer såväl som animationer. det är inte 2005 längre, 50gb är inga problem.

Det är då inget jag har märkt av under de senaste åren. Framför allt japanska spel har animationer från 2001, och texturerna brukar oftast vara 720p anpassade i dessa spel. Med lite tur så kanske det åtminstone är 1080p, men 4K är helt främmande i Japan. Ser ingen som helst anledning till varför Dark Souls 3 skulle vara över 10 GB större än The Witcher 3 och Shadow of Mordor som är open world med riktiga 4K-texturer. Detta beror helt och hållet på att en blu-ray skiva tar max 50GB. Kan de hålla sig under detta så finns det ingen anledning till extraarbete för att hålla storleken på filerna nere.

Tittar man exempelvis på Tomb Raider som släpptes ett halvår innan PS4 och Xbox One släpptes så är det bara 20GB stort, och Rise of Tomb Raider är lika stort. Jag har sett måååånga spel som inte ens kommer i närheten av samma grafik men som ändå är dubbelt så stort.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Bojkott:

Det enda det dödar är plats på hårddisken. Ända sedan "next-gen" konsolerna släpptes så har spelutvecklare varit jävligt lata när det kommer till komprimering.

Trams. Spelen har högre kvalité av ljud och texturer såväl som animationer. det är inte 2005 längre, 50gb är inga problem.

Att lagra 50gb är inget problem. Att tanka 50gb är ett problem för oss med skit ADSL eller 3G/4G.

Medlem

Inte högre än så? Men dåså Bara fibern som ska dras in nästa år så är man på lugna backen igen


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Min brödrost klarar det i 1080p...

Medlem

Min 5-6 år gamla dator klarat det här utan problem

Medlem

Jadå. Finns plats till ENB i framtiden också tror jag nog!

Avstängd

Det var mig tidiga systemkrav, 4 månader innan.

Medlem

Pfff.. med dom där systemkraven kan min mormor spela DS3

Medlem

Inga problem!

Ge mig Dark Souls 3 NU! Fy helvete vad jag längtar!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tragikomiskt att rekommenderat ÄR minimum/budget saker allt oftare. XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar