Är Xbox 360 dåligt?

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:

Wii är bättre!

Wii är överskattad.

Har en snart 3 år gammal 360 här, inga problem ännu.

Har ett wii, inga problem ännu :P. Xbox och ps3 är överskattade enligt mej. Tro mej Rockynice7, om du vill uppleva riktig spelarglädje köp den bästa konsolen: Wii!!

Wii är branschens lilla gullegris, någonsin läst något negativt om den?

Ja!:P
Jag förstår att det kanske inte dett bästa forumet att ta upp det på bland allt xbox-folk
Men fatta att alla har olika uppfattningar!!
Men för mej och väldigt, väldigt många andra så gäller Wii!! Enligt mej så har bara Xbox360 förnyat den gamla Xbox. Men det är bara min åsikt.
Länge leve Nintendo!! Och Wii!!
Hoppas fortsatt spelglädje med Xbox360!!
Själv kommer jag njuta av mitt Wii ett långt tag till...

Tja, har en Wii jag med, har knappt rört den, men min 50-åriga mor tycker att den är rolig.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lusen:

Wii är bättre!

Wii är överskattad.

Har en snart 3 år gammal 360 här, inga problem ännu.

Har ett wii, inga problem ännu :P. Xbox och ps3 är överskattade enligt mej. Tro mej Rockynice7, om du vill uppleva riktig spelarglädje köp den bästa konsolen: Wii!!

Wii är branschens lilla gullegris, någonsin läst något negativt om den?

Ja!:P
Jag förstår att det kanske inte dett bästa forumet att ta upp det på bland allt xbox-folk
Men fatta att alla har olika uppfattningar!!
Men för mej och väldigt, väldigt många andra så gäller Wii!! Enligt mej så har bara Xbox360 förnyat den gamla Xbox. Men det är bara min åsikt.
Länge leve Nintendo!! Och Wii!!
Hoppas fortsatt spelglädje med Xbox360!!
Själv kommer jag njuta av mitt Wii ett långt tag till...

Tja, har en Wii jag med, har knappt rört den, men min 50-åriga mor tycker att den är rolig.

Roligt för henne!:)
Känner en sextio-åring, han orkar inte röra på sej så han sitter i soffan och kör Xbox360 och ps3.:P

Inaktiv

Förmodligen bättre att ha den i högkants läge, tanken är väll att den ska fungera ungefär som en skorsten då. Sen har du större ytor med luft runt (om du inte ställer den mot något) vilket oxå borde bidra till bättre kylning.
Ställ den fritt och på högkant med andra ord...

Enda gången min har repat en skiva var när jag hade på den och damsög och stötte mot den av misstag och den välte.. Köpte spelet dagen innan så jag gick tillbaka och fick det bytt

Medlem

"* A: Disc Scratches?
The 360 scratches discs when gamers jump around. The shock gets coupled into the console through the floor. The disc wobbles and hits the laser assembly. The part of the laser assembly that causes the scratch is about 1/2 inch to the outside of the laser, so the console doesn't show a problem at the time the disc is scratched because it isn't reading where the disc is scratched. It's only later when the laser hits the scratch that read errors occur. Then the user doesn't associate their activity with the damage because they didn't happen at the same time as far as they can see. An ODD has to be susceptible to this. It must be missing the pads on the inside of the top cover that are put there to stop the disc from traveling into the laser. A lot of this info is on the web, but I figured out how it happens and why it's controversial when it happened to my son on a new game. I sent this info to a friend at MS. Let's see if they do anything about it." <-- angående repandet av skivor.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Har två vänner som har lyckats med det ni säger är omöjligt. De har fått sina sivor sönder repade i boxen. Dåligt och dåligt. Alltså om du vill spela efter kl 9 så är det ett dåligt köp. Det har hänt mer en en gång att de överiga i huset inte tål oväsendet och tvingat mig stänga av. En gång kom grannen tillochmed och knacka på och bad mig stänga av jetmotorn som då befann sig i vardags rummet 100 m från hans hus. Tyst är den minnsan inte den där fläkten. Allt tillbehör suger dock. Trasiga saker 1 handkontoll, 40 trådmickar,1 trådlös. Men den har ju trots allt plats för 4 lokala spelare som kan spela halo3 över XBL

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Har två vänner som har lyckats med det ni säger är omöjligt. De har fått sina sivor sönder repade i boxen. Dåligt och dåligt. Alltså om du vill spela efter kl 9 så är det ett dåligt köp. Det har hänt mer en en gång att de överiga i huset inte tål oväsendet och tvingat mig stänga av. En gång kom grannen tillochmed och knacka på och bad mig stänga av jetmotorn som då befann sig i vardags rummet 100 m från hans hus. Tyst är den minnsan inte den där fläkten. Allt tillbehör suger dock. Trasiga saker 1 handkontoll, 40 trådmickar,1 trådlös. Men den har ju trots allt plats för 4 lokala spelare som kan spela halo3 över XBL

Det duggar tätt med troll tror jag.....

Tycker man ska väldig glad som konsolgamer just nu. Inte alltför ofta vi har tre stycken grymt bra maskiner att välja imellan.
Hittar man ingen som faller en i smaken så ska man nog skaffa en annan hobby! 8)

Allt tjafs om hur dålig 360 är inget nytt. Kan man inte hantera sin maskin så är alla maskiner dåliga.
Sen att den har haft ovanligt höga felmarginaler är ju lite tråkigt, men Microsoft har ju ändå backat upp drabbade kunder på ett utmärkt sätt.
360 är och förblir en underbar konsol med ett grymt spelutbud. Punkt slut!

Och detta kommer ifrån en föredetta 360 ägare som idag äger en ps3 och en Wii.
Det ni!
Fanboys och troll.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Antar att man måste spela hela natten innan kl 9 då och märkligt att dina vänner bor brevid stålmannen med hans extrema hörsel.

signatur

Medlem

Om du inte har den på ett plant underlag så kan den repa skivorna för dig, Men din far har säkert ett vattenpass i verktygslådan så de går att ställa rakt.

signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

Inaktiv

Jag vet inte ifall det du säger stämmer, men jag tycker själv att det är mer värt med ett Playstation 3. Dock lite extra pengar, men helt klart mer värt enligt mig.

Inaktiv

Wii är klart den bästa konsolen!
Ps3 låter också ganska bra.
Xbox360 duger.
Men det beror på om man köper en maskin för spelkänslan eller grafiken.

Youtube-proffs

Förstår inte de här fortfarande med rivaliteten mellan PS3 och Xbox360.
PS3 har lite bättre maskinprestanda, Xboxen har mer spel ute på marknaden. PS3 har ensamrätt på några spel, Xboxen på ett dussintal. Annars så släpps skiten till båda konsollerna samtidigt oftast.. Call of Duty 4 osv osv.

Wii är en konsoll för sig, en rolig maskin, aldrig testat den men är verkligen helt hundra på att den är grymt rolig. Men samtidigt, guitar hero II och III har väl piskat bajset ur många förfester som tidigare innehöll Wii Sports?

signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Antar att man måste spela hela natten innan kl 9 då och märkligt att dina vänner bor brevid stålmannen med hans extrema hörsel.

*Skrattar* Stålmannen är nog inblandad i alla RROD, tröttnat på alla 360 som låter så mycket att han överhettar dem med sina laserstrålar från ögonen. 100m jooo men tjena

Vila i frid

Inlägg borttagna.

signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Polish:

PS3 har lite bättre maskinprestanda, Xboxen har mer spel ute på marknaden. PS3 har ensamrätt på några spel, Xboxen på ett dussintal. Annars så släpps skiten till båda konsollerna samtidigt oftast.. Call of Duty 4 osv osv.

Wii är en konsoll för sig, en rolig maskin, aldrig testat den men är verkligen helt hundra på att den är grymt rolig. Men samtidigt, guitar hero II och III har väl piskat bajset ur många förfester som tidigare innehöll Wii Sports?

Guitar hero III finns faktiskt till Wii också,
så det går att välja lite mer än Wii sports som partyspel på Wii.

Youtube-proffs
Skrivet av straxdax:
Skrivet av Polish:

Guitar hero III finns faktiskt till Wii också,
så det går att välja lite mer än Wii sports som partyspel på Wii.

Jo absolut, men det jag menar är att alla konsoller är unika, man förlorar inte något på att köpa nån annan, möjligtvist mer pengar men i runda slängar så är alla lika bra.

signatur

Medlem

Fast att köpa Guitar Hero på wii är egentligen ingen hit,
för på Wii så finns inga nedladdningsbara låtar, och lär inte komma heller.
Så maximalt kul med GH det får man på 360 och ps3.

Inaktiv
Skrivet av rockynice7:

Jag har tängt att köpa mig ett ett Xbox 360 men
jag har hört att Xbox 360 bara repar skivorna och blir lätt överhettad.

Stämmer det eller är det bara påhitt?

Haft min box i ett år och det enda den har gjort förutom att fungera klockrent är att ha fryst i RS Vegas demot en gång, annars...perfectamos.

Då ska man ha i åtanke att jag köpte min begagnad och den hade varit inne på service 1-2 månader innan via den förra ägaren, men för att jämföra med andra så har den varit problemfri för min del.

Har två vänner som har lyckats med det ni säger är omöjligt. De har fått sina sivor sönder repade i boxen. Dåligt och dåligt. Alltså om du vill spela efter kl 9 så är det ett dåligt köp. Det har hänt mer en en gång att de överiga i huset inte tål oväsendet och tvingat mig stänga av. En gång kom grannen tillochmed och knacka på och bad mig stänga av jetmotorn som då befann sig i vardags rummet 100 m från hans hus. Tyst är den minnsan inte den där fläkten.

Hoho, du är rolig du.

När jag sitter och spelar så har jag min 360 max en meter från huvudet (jag lirar framför datorskärmen och har bristfälligt utrymme i mitt rum hos föräldarna, där den då är placerad så möbleringen är vad den är) och har inte stört mig ett jävla dugg. Faktum är, jag märker knappt ens att den är på ibland.
Tar det här om att fläkten låter så mycket som rent skitsnack.

100 meter, riight.

signatur
Youtube-proffs

De som hör fläkten har kasst ljudsystem

signatur

Inaktiv

För att få en felfri Xbox, köp bara Xboxar med följande information:
http://www.xbox360fanboy.com/2008/02/05/how-to-spot-a-falcon-...

Mina gamla Xboxar har både överhettats (Red Ring of Death) och repat skivor, om du köper en Xbox med 65nm Processor så är det inga problem ALLS.

signatur

Min åsikt är baserad på fakta, inte på företaget produkten i fråga görs av.

Medlem

killar 360 är det ultimata köpet köpte min på en gång när det kom men den lyste 3 röda ringar som är dåligt.. dör konsolen men jag bryr mig inte för att det finns dom bästa spelen till 360.. och metoni du har rätt wii är för kärringar haha

signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Inaktiv

Instämmer det är den bästa konsollen på marknaden just nu. Lungt dom bästa spelen, Grymt online läge och grymt sköna kontroller.

Medlem

du har rätt haxrox

signatur

Medlem

Jo, jag gillar iaf min 360. Bra spel och en bra onlinelösning.

signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv
Skrivet av aron65:

killar 360 är det ultimata köpet köpte min på en gång när det kom men den lyste 3 röda ringar som är dåligt.. dör konsolen men jag bryr mig inte för att det finns dom bästa spelen till 360.. och metoni du har rätt wii är för kärringar haha

Wii är inte alls för gamla kärringar. Känner en sextio åring som kör 360 för att han inte orkar röra sej.:P:P:P
HA HA!!

Medlem

ja varför ska man ens behöva röra på sig är du helt pantad.... om du jämför grafiken 360 tusen gånger bättre spelen skitbra.....
när man spelar ska man softaaaaaa om du ens vet vad det är man ska inte röra på sig man ska sitta och spela proffsigt

signatur

Medlem

Är att sitta och spela "proffsigt"? (vad betyder detta)
och exakt vad har grafiken att göra med ett bra spel?

*antar du inte äger ett wii?

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tror nog att det är så att dom som provat Wii inte kan med att erkänna att det är kul,
eller så klarar dom inte av kontrollerna och kan inte erkänna det.

Medlem

wii suger arsle

signatur

Medlem
Skrivet av aron65:

ja varför ska man ens behöva röra på sig är du helt pantad.... om du jämför grafiken 360 tusen gånger bättre spelen skitbra.....
när man spelar ska man softaaaaaa om du ens vet vad det är man ska inte röra på sig man ska sitta och spela proffsigt

¨¨

Måste ha varit det sämsta jag läst på hela dagen...

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

aron65 jag antar att du inte äger ett Wii?

och "wii suger arsle" säger inte så där jätte mycket. Vad då suger arsle? på vilket sätt då? utveckla!

signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar