Inaktiv
Suddig bild

Jag har fått en Centrum Aries 305/01B TV på 100hz och efter som jag inte fått mitt xb360 än provade ja tvn med mitt gamla xbox och bilden blir för jävla suddig. kommer det bli likadant på 360 sedan då?:|

Inaktiv

Beror på vad du har för inställningar. Spelen är på 60 hz. Det flesta iaf.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv

Kör med PAL-60 just nu.

Medlem

Vad kör du med för kabel?
Kör du med komposit så ere klart det blir suddigt, kör du med Scart (äkta RGB scart alltså, inte komposit med scartadapter) så testa att byta scartuttag på tv:n, de flesta tvapparater har 2 (eller fler) scartuttag, men oftast bara ett med RGB.

Edit: Sedan då du får hem 360:n så investera i en riktig scartkabel till den, det brukar inte följa med, bara kompositkabel med scartadapter och komponent.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

när jag fick hem min 360 och skulle lira på min samsung 40 lcd var det helt sjukt jävla dålig bild.
gick fan inte läsa va det stod på skärmen nästan.
köpte då en hdmi-kabel och slängde komposit-kabeln som följde med. skillnaden är ENORM!

har du köpt premium/arcade-versionen av 360? ifall du köpt premium får du ju med en komponent-kabel och den är väl i samma klass som hdmi i bildkvalité. om du köpt arkad därmot får du den kassa komposit-skiten.

Medlem

Skulle inte tro att han har nån nytta av komponentkabel då hans tv ej har komponentingångar, det är en CRT widescreen, inte HD.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Skulle inte tro att han har nån nytta av komponentkabel då hans tv ej har komponentingångar, det är en CRT widescreen, inte HD.

oj, fel av mig. tog för givet att det var en platt-tv han pratade om.

Inaktiv

Jag har fått 360 nu och bilden är inte alls suddig längre men tack för tips ändå

1
Skriv svar