Se första filmen från remastrade Valkyria Chronicles

Robot
Medlem
Se första filmen från remastrade Valkyria Chronicles

Såg sig likt ut

Medlem

Vad är skillnaden mellan "Remaster" och den version som finns på PS3 och PC (Steam)? Har det på både PS3 och PC och ser absolut ingen skillnad mellan denna "Remaster" version och de äldre genom denna trailer. Har de ändrat något? Verkar i alla fall inte som grafiken har ändrats på något sett, inte för att det inte gör något. Synd att det bara släpps i Japan. Samt så borde de släppa ut VC2 och VC3 på PC eller PS4 tycker jag.

Medlem

Med den grafikstil spelet har så är det ju i stort sett omöjligt att skilja från originalet.

Skrivet av Map-pen:

Synd att det bara släpps i Japan.

Eftersom allt redan finns översatt och klart så lär det säkert dyka upp här också.

Medlem
Skrivet av Margy:

Med den grafikstil spelet har så är det ju i stort sett omöjligt att skilja från originalet.

Skrivet av Map-pen:

Synd att det bara släpps i Japan.

Eftersom allt redan finns översatt och klart så lär det säkert dyka upp här också.

Du menar så som Yakuza 0 dyker upp i EU bara för att det dyker upp i NA? Sega är knepiga att förstå sig på och det är absolut ingen garanti att det släpps utanför Japan.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Margy:

Med den grafikstil spelet har så är det ju i stort sett omöjligt att skilja från originalet.

Skrivet av Map-pen:

Synd att det bara släpps i Japan.

Eftersom allt redan finns översatt och klart så lär det säkert dyka upp här också.

Du menar så som Yakuza 0 dyker upp i EU bara för att det dyker upp i NA? Sega är knepiga att förstå sig på och det är absolut ingen garanti att det släpps utanför Japan.

Det är det jag menar, SEGA är väldigt knepiga ibland. Tycker de gör väldigt konstiga val till och från. Som att t.ex. göra VC2 och VC3 till PSP och sedan inte ens släppa VC3 utanför Japan.

Medlem

Hoppas verkligen detta kommer hit också

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Du menar så som Yakuza 0 dyker upp i EU bara för att det dyker upp i NA? Sega är knepiga att förstå sig på och det är absolut ingen garanti att det släpps utanför Japan.

Har Sega släppt något spel enbart i USA och inte i Europa? Jag skulle bli extremt förvånad om Yakuza 0 inte släpps i Europa. Troligen så hade man när avslöjandet gjordes enbart pratat med och kommit överens med SCEA som hjälper till med översättning och lokalisering.

I fallet med Valkyria Chronicles så har jag svårt att se någon anledning till att inte släppa den nya versionen här när översättningen redan är klar. De har släppt det här till PS3 och väldigt många år senare till PC (och PC-versionen sålde väl ganska bra?). Nu när de dessutom vill starta upp serien igen så är det kanske en bra idé att få fler att prova spelserien först med en ny (billig?) utgåva av originalet?

Medlem

Oj va trevligt! Sjukt svårt, ser framemot lite tandagnisslan.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Gillade spelet i sig på PC. Men portningen var under all kritik. Jävligt jobba menyer, känns att de inte anpassat det för PC utan trodde att alla spelar med controller istället för M+KB.

Medlem

Hoppas den här versionen letar sig västerut också. Jag gillade PS3 versionen som fan men kan absolut tänka mig att få OCD över troféer på PS4an.


signatur
Medlem

Släpps det med ursprungstalet på Japanska även på PS4an här i EU så blir det ett jävligt enkelt köp. Älskar japanska rollspel över det mesta, men vissa spelserier har verkligen så kassa dubbar att det är pinsamt och smärtsamt och ännu svårare att avgöra vilken av dessa två känslor som är starkast.

Medlem
Skrivet av rolftre:

Såg sig likt ut

Min tanke med, lixom försökte hitta vad som var annorlunda mot PC versionen. Såg typ identiskt ut? :o. Oh well, rätt ok spel iaf, men ganska usel portning (t.ex. om man spelade med vad var det, 120hz (eller rent av 60hz?) så gick det inte att klara spelet utan man var tvungen att sänka till 30fps för att komma vidare på en utav de sista banorna. WTF är det för mongobugg lixom.

Medlem
1
Skriv svar