Lords of the Fallen

Medlem
Lords of the Fallen

Passade på införskaffa Lords of the Fallen på steamrean. Älskar Souls-spelen och detta har ju beskrivits som en Souls-light så varit sugen på testa den ett tag nu. Tog väl en 15 timmar att spela igenom och var mest i slutet det började kännas lite segt först.

Helt ok spel men inget som får det att utmärka sig från konkurrenterna.
Stridssystemet är i stort sett en ren kopia av Dark Souls; parry, riposte, spark för att bryta fiendens block, backstab osv. Fast mer förlåtande så det blir lättare utföra det mesta.

Annars kändes spelet väldigt opolerat. Inga krascher och bra framerate; men småbuggar lite överallt i stil med NPC-prat och ljudfiler man hittar som bara bryts mitt i meningen (tur man har subtitles), kameran flippar ut av sig självt då och då och vrider sig i konstiga vinklar, dåliga hitboxar för vissa slag "missar" fast de helt klart träffar fiender - inget spelförstörande men småirriterande.

Är trots allt lite sugen på 2an, detta var ju inget dåligt spel och får de nu en chans att göra ett nytt och finslipa till det hela lite så kan det nog bli ännu bättre. Tur jag inte köpte det för fullpris till PS4an som jag tänkte från början, för det hade jag definitivt ångrat men ett par hundringar på steamrean var den klart värt.

#blogg

Medlem
Lords of the Fallen

Har själv velat införskaffa LOTF då det är Souls-inspirerat och jag gillar gameplayet från dem spelen. Så även om det är lite mer förlåtande så vill jag åtminstone ge det en chans och ta för vad det har.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot
Skrivet av ohem:

Har själv velat införskaffa LOTF då det är Souls-inspirerat och jag gillar gameplayet från dem spelen. Så även om det är lite mer förlåtande så vill jag åtminstone ge det en chans och ta för vad det har.

Vad jag förstått är spelet helt okej. Men med tanke på att den jämförs så mycket med Dark Souls så "blir spelet dåligt".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar