The Expanse (SyFy)

Medlem
The Expanse (SyFy)

Vill bara göra folk medvetna om denna serie som produceras av SyFy.

Kanske inte kända för sina högkvalitativa produktioner men nyversionen av Battlestar Galactica blev ju väldigt populär och gav TV en lite vuxnare och seriösare sci-fi.

The Expanse är deras senaste storsatsning och såhär långt måste jag säga att den håller extremt hög kvalite för att vara sci-fi, en genre som tyvärr får dras med extremt mycket dåligt!

Bra visuella effekter, bra story, genomgående riktigt bra skådespel för en tv-serie och baserad på en bokserie vilket innebär att man slipper oroa sig för utfyllnadsavsnitt.
Det finns en del klyschor men som sci-fi fantast är man ganska luttrad och får dras med mycket skitproduktioner så när en produktion kommer som håller såhär hög klass så är det bara ett måste-se.
Sci-fi blir inte bättre än såhär i dagsläget!

Första säsongen är i full gång och det är tydligen klart med en andra säsong, trots att tittarsiffrorna inte uppnått de nivåer som önskats.

Så kort och gott, gillar du Sci-Fi är detta värt en chans. Och gillar du lite mer "hard" sci-fi kan jag inte se hur du skulle tycka detta vore bortkastad tid.
Se!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hans Hååår


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Såg första avsnittet, verkar trevlig!


signatur
Medlem

Ehh, hur lyckades ni se avsnitten?
SyFys egna hemsida blockerar om man är utanför USA och redditsidan säger att det tyvärr inte finns nån europeisk kanal som visar än?

Medlem
Skrivet av Andaril:

Ehh, hur lyckades ni se avsnitten?
SyFys egna hemsida blockerar om man är utanför USA och redditsidan säger att det tyvärr inte finns nån europeisk kanal som visar än?

Uhm....

Nice try polisen

Medlem
Skrivet av Andaril:

Ehh, hur lyckades ni se avsnitten?
SyFys egna hemsida blockerar om man är utanför USA och redditsidan säger att det tyvärr inte finns nån europeisk kanal som visar än?

Youtube!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Zymac:

Hans Hååår

Allt med Miller är väldigt Cyberpunk! Hur härligt som helst, även hans håååår!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Andaril:

Ehh, hur lyckades ni se avsnitten?
SyFys egna hemsida blockerar om man är utanför USA och redditsidan säger att det tyvärr inte finns nån europeisk kanal som visar än?

Det får vi inte diskutera här på Fz:a, men du kan nog lista ut det själv


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Andaril:

Ehh, hur lyckades ni se avsnitten?
SyFys egna hemsida blockerar om man är utanför USA och redditsidan säger att det tyvärr inte finns nån europeisk kanal som visar än?

VPN. Det finns många VPN-tjänster att välja mellan. Dock brukar de som funkar bäst kosta pengar.

Denna kan jag varmt rekommendera.
https://www.privateinternetaccess.com/

Du får tillgång till streamingtjänster från hela världen, och har alltid bra hastighet.

Medlem

Ah, tänkte väl det var nåt sånt nu när det absolut inte gick "legalt"
Väcker verkligen tankar om att bossarna skjuter sig i foten när man hindrar visningen globalt eller ens dröjer månader eller tillomed år innan man släpper avsnitten/filmerna i andra delar av världen....
De som verkligen är intresserade kommer redan att ha sett serierna/filmerna på...annat vis....
Jaja Bara att hoppas Netflix, HBO eller så plockar upp den så småningom.

Medlem

Det är inte illegalt med VPN. Än så länge...

Medlem
Skrivet av Andaril:

Ah, tänkte väl det var nåt sånt nu när det absolut inte gick "legalt"
Väcker verkligen tankar om att bossarna skjuter sig i foten när man hindrar visningen globalt eller ens dröjer månader eller tillomed år innan man släpper avsnitten/filmerna i andra delar av världen....
De som verkligen är intresserade kommer redan att ha sett serierna/filmerna på...annat vis....
Jaja Bara att hoppas Netflix, HBO eller så plockar upp den så småningom.

Säger igen, youtube! Alla avsnitt finns där.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Stephan:

Det är inte illegalt med VPN. Än så länge...

Steam säger uttryckligen att du inte får modifiera din geografiska position med VPN.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Stephan:

Det är inte illegalt med VPN. Än så länge...

Steam säger uttryckligen att du inte får modifiera din geografiska position med VPN.

Jojo, men det har inget med lagen att göra. Steam kan också säga att du inte får ha på dig en blå tomteluva medan du spelar spel - och stänga av dig från deras tjänst om du har det - men det är inte så troligt att det skulle hålla i en rättsal. Det är helt lagligt att använda VPN-tjänster, däremot vill många mediajättar att den lagen ska förändras.

Medlem

Har precis tittat på första avsnittet (finns som tidigare har påpekats ovan, finns på youtube).

Känns välgjort, och för den som inte har läst böckerna, så skulle jag nog rekommendera den.
Detta eftersom jag har läst böckerna, och tycker att de är riktigt bra.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

För mig så verkar det som att skaparna har tittat på Gundam-fenomenet. Serien har en familjär känsla över sig med hur rymd, politik, karaktärer från var samhällsgrupp och påverkan av en oväntad tredje part involveras.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar