Minecraft-porr är ett växande fenomen

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av Weepings:

Nu kan jag inte riktigt hålla mig längre. Jag har läst FZ länge och tidningar innan det ännu längre. Jag gillar vändningen inom speljournalistiken. Det är mindre grisar i industrin och mindre snack om de finaste damerna på mässor och hur mycket hud som visas i spel och mer fokus på annat.

FZ har också varit duktiga på denna vändning. Men på slutet har det börjat skena. Det ser lite ut såhär.

TITTAintePÅ DET HÄR!! Märkte ni inte? Nä, det gjorde ingen annan heller.

Det skrivs mycket om hur dålig den japanska industrin är med snusk men det hindrar er inte att länka till de hetaste hudspelen som kommer? Nog finns det något matnyttigare att skriva om än Dead or Alive BeachVolleyboll? Vad som helst egentligen.

Jag har lite svårt för folk som klagar på artiklar som ingen tvingar dem att läsa. Det är ju inte precis så att du betalat för dem. Visst, hade 25% av alla artiklar handlat om sex kanske man kunde fått klaga lite, men det är ju max några få per år. Och de är fullständigt frivilliga att läsa så vad är problemet?

Samma retorik går att använda på allt.. pröva det i andra sammanhang så märker du hur dåligt det biter.

Får man inte klaga på något som är gratis? (Inte för att FZ är det, då våra "besök" betalar för allt.)

Är det verkligen antalet gånger som det spelar roll? Inte att det faktiskt sker?

Det är frivilligt att göra väldigt många saker här i världen, men jag kan rabbla ut tusen saker jag och förmodligen du inte vill att andra ska göra ändå..


signatur

iObject!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det är väl gissningsvis på grund av spelarbasen som börjat nå puberteten.

tror många utav oss som spelar minecraft har nått puberteten långt före minecraft ens existerade men det är ju bara en gissning från min sida, jag kanske är 8 år egentligen i en snart 26 årig kropp

Majoriteten av spelarbasen är barn.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det är väl gissningsvis på grund av spelarbasen som börjat nå puberteten.

tror många utav oss som spelar minecraft har nått puberteten långt före minecraft ens existerade men det är ju bara en gissning från min sida, jag kanske är 8 år egentligen i en snart 26 årig kropp

Majoriteten av spelarbasen är barn.

svårt att tro, det är massvis med ungdomar och vuxna som spelar med, ska du komma med bevis så kom med sanningsenlig statistik, din egna kommentar är långt ifrån bevis. Det jag sa är mer troligt än det du säger då jag har spelat så har det varit långt ifrån barn, varför jag vet att dom är äldre är att man ser hur personerna skriver.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Weepings:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Weepings:

Nu kan jag inte riktigt hålla mig längre. Jag har läst FZ länge och tidningar innan det ännu längre. Jag gillar vändningen inom speljournalistiken. Det är mindre grisar i industrin och mindre snack om de finaste damerna på mässor och hur mycket hud som visas i spel och mer fokus på annat.

FZ har också varit duktiga på denna vändning. Men på slutet har det börjat skena. Det ser lite ut såhär.

TITTAintePÅ DET HÄR!! Märkte ni inte? Nä, det gjorde ingen annan heller.

Det skrivs mycket om hur dålig den japanska industrin är med snusk men det hindrar er inte att länka till de hetaste hudspelen som kommer? Nog finns det något matnyttigare att skriva om än Dead or Alive BeachVolleyboll? Vad som helst egentligen.

Jag förstår inte riktigt kärnan i din kritik. Jag tror att det som förvillar många är att vi både kan tycka att Dead or Alive-serien är toklarvig och endast skapad för att få använda bröstfysik medan saker som detta är "for the lulz". I vår värld kan dessa saker existera parallellt.

Jag förstår inte din kommentar överhuvud taget heller.. Det jag menar är enkelt. Ni säger en sak, men gör en annan. Ni är en del utav den smutsiga industri ni förkastar då ni ständigt länkar till det. Det ger säkert väldigt mycket clickity click och det är "vad folket vill ha". Ett exempel är:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120109/soul-calibur-v-mar...

Soul Calibur lyckas alltså få sin reklam med sex och snusk, inte pga något annat. Ni länkar till spelet i den kontexten. Sen läser man kommentarerna därefter.

Det du skriver mellan raderna är att vi har en agenda mot sex i spel? Vilket är felaktigt, om vi har någon agenda så är det nog mot dålig speldesign eller ren lathet. Att lyfta upp och diskutera en sak är inte att göra reklam för det, även om det får uppmärksamhet.

Jag kan också inflika att liknande rapporter som denna nyhet baseras på släpps i princip månadsvis och vi väljer att inte skriva om alla då de ganska uppenbart är genomtänkt marknadsföring från porrsajterna i fråga. Detta var dock för apart för att låta bli.


signatur
Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det är väl gissningsvis på grund av spelarbasen som börjat nå puberteten.

tror många utav oss som spelar minecraft har nått puberteten långt före minecraft ens existerade men det är ju bara en gissning från min sida, jag kanske är 8 år egentligen i en snart 26 årig kropp

Majoriteten av spelarbasen är barn.

svårt att tro, det är massvis med ungdomar och vuxna som spelar med, ska du komma med bevis så kom med sanningsenlig statistik, din egna kommentar är långt ifrån bevis. Det jag sa är mer troligt än det du säger då jag har spelat så har det varit långt ifrån barn, varför jag vet att dom är äldre är att man ser hur personerna skriver.

Jag bryr mig inte ett dugg om du inte tror på mig och jag bemödar mig inte plocka fram "bevis" bara för du är för lat för att googla några sekunder.

Att majoriteten är barn betyder inte att alla är barn, för övrigt, det betyder bara att mer än 50% är under 18 år.

Och beträffande de få du spelat med (relativt till hela spelarbasen) säger det inget om demografin, då det är ett försvinnande litet statistiskt underlag.

EDIT: Minecraft är hur som helst ett familjespel, precis som disneyfilmer och liknande riktar sig till barn men kallas för familjeunderhållning.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Puscifer:

Det är väl gissningsvis på grund av spelarbasen som börjat nå puberteten.

tror många utav oss som spelar minecraft har nått puberteten långt före minecraft ens existerade men det är ju bara en gissning från min sida, jag kanske är 8 år egentligen i en snart 26 årig kropp

Majoriteten av spelarbasen är barn.

svårt att tro, det är massvis med ungdomar och vuxna som spelar med, ska du komma med bevis så kom med sanningsenlig statistik, din egna kommentar är långt ifrån bevis. Det jag sa är mer troligt än det du säger då jag har spelat så har det varit långt ifrån barn, varför jag vet att dom är äldre är att man ser hur personerna skriver.

Jag bryr mig inte ett dugg om du inte tror på mig och jag bemödar mig inte plocka fram "bevis" bara för du är för lat för att googla några sekunder.

Att majoriteten är barn betyder inte att alla är barn, för övrigt, det betyder bara att mer än 50% är under 18 år.

Och beträffande de få du spelat med (relativt till hela spelarbasen) säger det inget om demografin, då det är ett försvinnande litet statistiskt underlag.

EDIT: Minecraft är hur som helst ett familjespel, precis som disneyfilmer och liknande riktar sig till barn men kallas för familjeunderhållning.

well under 18 är inte per definition ett barn, i en viss ålder kallas du ungdom/ tonåring och är långt ifrån barn.
Och nej klart du inte bryr dig, du sitter på en okunskap som du tror är sanningen, och beträffande de få jag lirat med? Men gubben då, du vet väl inte vilka jag spelat med och hur mycket eller hur? Så du kan inte ens yttra dig det minsta lilla, det är du som behöver googla fram bevis inte jag tyvärr. Ids inte ens diskutera med någon som är så vilse

Medlem
Skrivet av zliddret:

well under 18 är inte per definition ett barn, i en viss ålder kallas du ungdom/ tonåring och är långt ifrån barn.
Och nej klart du inte bryr dig, du sitter på en okunskap som du tror är sanningen, och beträffande de få jag lirat med? Men gubben då, du vet väl inte vilka jag spelat med och hur mycket eller hur? Så du kan inte ens yttra dig det minsta lilla, det är du som behöver googla fram bevis inte jag tyvärr. Ids inte ens diskutera med någon som är så vilse

Man är barn tills man är vuxen, det vill säga 18. Per definition.
Ungdom/tonåring är den senare delen av barndomen, precis som att spädbarnsåldern är en del av den tidiga barndomen.

Det spelar ingen roll hur många du spelat med. Med tanke på hur många miljoner spelare det finns totalt har du inte spelat med tillräckligt många för att det ska kunna vara ett vettigt statistiskt underlag. Detta kan jag säga med säkerhet utan att ha en aning om dina spelvanor.

Att du tror motsatsen bevisar bara att du inte kan nåt om statistik.

12
Skriv svar