Se prisvinnande dokumentär om e-sporten i Starcraft 2

Medlem

Spelet är inte större än vad det är pga. Att det är för svårt för nybörjare att bli bra till skillnad mot lol.hon.hots osv. Detta sades själv av både Apollo och kaelaris som tyckte att det va synd. Men spelet i sig är lika roligt att kolla på även fast man inte är bra. (jag är själv bara low Diamond)

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av pewwww:

Synd att blizzard försökte få spelet(1v1 ladder) vara roligt för alla istället för att satsa på högre nivåer, tror annars att sc2 hade varit stort även idag.

och du menar att det inte är det största rts spelet på jorden?

Tänkte mer på spelet som en esport, spelet borde varit mycket större idag än vad det är.

Och om du har missat så har blizzard kört WCS i några år . sen finns det Koreanska GSL,SSL Proleague och Dreamhack samt att BasetradeTV på twitch sänder matcher live nästan varje dag det finns mer Starcraft 2 mer än bara ladder att se än vad man har tid med.

Spelet är ganska stort i jämförelse till spelarbasen, Och tror inte spelet hade blivit större än vad är om man satsade på 2v2 eller 3v3 det är för rörigt och då märker man inte de små detaljerna som starcraft 2 så bra.

Det finns ju nu en ny mode där 2 spelare har kontrol med en bas typ 2v2 fast 1v1 och blir sjuka matcher så om det blir en popular mode kanske spelet kan växa mer.

Har faktiskt inte följt spelet så mycket senaste åren men när jag följt från starten och en bit framåt så blev det bara färre och färre tittare.

Men jag tycker blizzard fortfrande har skapat det här för sig själva med alla enligt mig stora misslyckande, allt bråk med kespa, otroligt sega med content, vägrade köra pro maps i ladder (alla måste ju ha stenar för annars blir folk förvirrade!), inga chatkanaler samt kodar ett spel som det är otroligt enkelt att fuska i.

Man kan göra listan längre men jag tror iaf att starcraft hade kunnat vara störst (som esport inte spelbas) idag om man spelat sina kort rätt.

Medlem
Skrivet av waeress:

Var det bara jag som reagerade på "Följ med till tiden då spelet var den största e-sporten"?

Var inte det typ igår?

Och nej, jag har inget annat att skriva. Och ja, jag börjar tydligen bli riktigt gammal nu.

Instämmer helhjärtat i ovanstående inlägg- särskilt det där om att börja bli gammal!

Men om in SC2, som trots allt till och med de inte så insatta förmodligen kan rabbla upp som en e-sport (tillsammans med t.ex. Counter Strike) är "störst", vilken är då den största e-sporten idag?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

12
Skriv svar