Skatteverket meddelar att crowdfunding numera skall beskattas

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av FuzioN:

Så varför ska man betala skatt igentligen man börjar ju fan undra varför man ska betala skatt jag hade klarat mig utmärkt utan att betala skatt, och tjänat gott om pengar så det skriker om det utan det.

Jag tror de flesta hade ändrat sig den dagen de behöver någon slags större variant av sjukvård och blir tvingade att betala hela den riktiga kostnaden själv.

Utnyttjar du aldrig någon form av infrastruktur som finns i landet? Polis kanske kan vara bra att ha? Folk verkar tro att en massa saker i samhället bara fungerar av sig själv.

Ja jag märker själv av mer och mer kortsiktigt tänk kring skatteintäkterna.

En del svinn existerar, och det är förjävligt. I den bästa av världar skulle vi inte se sådana skandaler i den politiska världen.

Men att det sker då och då, är det skäl till att inte betala skatten som vi lagligen är förpliktade att göra?

Jag tycker inte om att mina skattepengar går till kungafamiljen och alla deras pråliga palats. Men inte fan betyder det att jag tar mig rätten att sluta dra mitt strå till stacken. Mina pengar går OCKSÅ till vägar, järnvägsrälsen, poliser, brandkårer, sjukhus och fan vet vad mer.

Vill ni att skatterna ska fördelas annorlunda eller kosta olika än de gör idag så föreslår jag att ni röstar därefter. Men skattebetalning och Skatteverket kommer ni aldrig bli av med. Inte ens er älskade Jimmie och hans inte-fullt-så-skandalbefriade crew kan trolla bort det.

Medlem

då kan man ju ställa sig frågan hur det blir om ett projekt inte blir lyckat, då har du ju inte "fått" något för pengarna utan varit mer som en donation och då bör man få tillbaka momsen ELLER?!


signatur

treat others as you want them to treat you

Skriv svar