Jaha då var Xbox 360 lagad!!

Medlem
Jaha då var Xbox 360 lagad!!

Som många andra 360 användare så gick även min sönder och jag fick skicka den.
När jag fick tillbaka den stod det att dom byt ut moderkortet och sen hårdtestat den och nu ska den nog hålla (skriver dom)

En sak som slog mig är att MS har ju gjort nya moderkort om jag förstår i 360 och då är det väl troligt att jag fått det nya bättre moderkortet istället.
Annars får ju MS aldrig bukt med probelem utan konsoler skickas om och om igen.

Någon som hört nåt om det?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Som många andra 360 användare så gick även min sönder och jag fick skicka den.
När jag fick tillbaka den stod det att dom byt ut moderkortet och sen hårdtestat den och nu ska den nog hålla (skriver dom)

En sak som slog mig är att MS har ju gjort nya moderkort om jag förstår i 360 och då är det väl troligt att jag fått det nya bättre moderkortet istället.
Annars får ju MS aldrig bukt med probelem utan konsoler skickas om och om igen.

Någon som hört nåt om det?

Nya moderkort? Inget jag har hört något om.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jo alla nya 360 innehåller ny förbättrad hårdvara.
Alltså dom har ju haft och har mycket problem med tidiga versioner av 360.
Då borde det ju vara så också att när man skickar sin konsol för reparation så byter dom ut den del som är trasig mot den nya versionen.

(Vet inte om all hårdvara i dom nya är uppdaterad men en del iaf)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Kanske e så att de helt enkelt börjat byta ut mot de nya falcon chipen istället för att smeta in i epoxy.

Inaktiv

Fick tillbaka min xbox förra veckan. De hade fixat mitt moderkort också. Dock fick jag RRoD för ett par dagar sedan.

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

Jo alla nya 360 innehåller ny förbättrad hårdvara.
Alltså dom har ju haft och har mycket problem med tidiga versioner av 360.
Då borde det ju vara så också att när man skickar sin konsol för reparation så byter dom ut den del som är trasig mot den nya versionen.

(Vet inte om all hårdvara i dom nya är uppdaterad men en del iaf)

De moderkorten (Falcon projektet) har inte kommit än, vad jag vet...

Medlem
Skrivet av siggson:

Fick tillbaka min xbox förra veckan. De hade fixat mitt moderkort också. Dock fick jag RRoD för ett par dagar sedan.

Jaja
Om jag fattat saken rätt så blir korten förvridna av värmen och lödningar släpper.
Tycker det är dåligt av MS att inte 360 har genomgått ordentliga tester innan det släpps.
Det måste vara väldigt hög fel frekvens på alla maskiner för det är ju nästan alla iaf på nätet med en 360 som har haft eller har problem känns det som.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Ska jag vara ärlig tycker jag ruskigt synd om Microsoft. Om det är någon som har förlorat på det så är det dom.

Inaktiv
Skrivet av siggson:

Ska jag vara ärlig tycker jag ruskigt synd om Microsoft. Om det är någon som har förlorat på det så är det dom.

det enda dom förlorar är på att kunder inte blir glada.
vad det kostar att fixa grejerna är inga problem för dom.
ms har hur mycke pengar som helst.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av siggson:

Ska jag vara ärlig tycker jag ruskigt synd om Microsoft. Om det är någon som har förlorat på det så är det dom.

det enda dom förlorar är på att kunder inte blir glada.
vad det kostar att fixa grejerna är inga problem för dom.
ms har hur mycke pengar som helst.

Spelar väl ingen roll om dom har "hur mycket pengar som helst". Dom förlorar ju fortfarande pengar på att reparera. Det är ju inte direkt bra att gå back flera miljoner/miljarder (se det som ett exempel) hur mycket pengar man än har. Till slut är den stora klumpen en liten klump. Finns det då någon mening med att utveckla en ny konsol, när man bara förlorar på det.

Finns ju ingen som tillverkar något utan att vilja tjäna pengar på det.

Inaktiv

som sagt, ms har cash.

bara bill gates har väl typ 100 miljarder på sitt konto ?

Inaktiv

Nog har han så det räcker iaf

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Silenz:

Jo alla nya 360 innehåller ny förbättrad hårdvara.
Alltså dom har ju haft och har mycket problem med tidiga versioner av 360.
Då borde det ju vara så också att när man skickar sin konsol för reparation så byter dom ut den del som är trasig mot den nya versionen.

(Vet inte om all hårdvara i dom nya är uppdaterad men en del iaf)

De moderkorten (Falcon projektet) har inte kommit än, vad jag vet...

Men om jag fattat rätt ska ju Elite 360 innehålla bla nytt moderkort och Elite är väl släppt?
Hur som helst så går ju inte MS under ekonomiskt men deras rykte blir skadat och det är nog det värsta för dom.
Ska man våga handla saker av MS?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

jo det vågar man.
för man får 3 års garanti på 360.
så om nåt händer så kostar det dig inte ett öre i 3 år.
det enda som händer dig att du blir utan 360 några veckor.
och det kan ju vara jobbigt nog för många.
så man är glad att man har en elite.
tyst och problemfri som den är för mig iaf.

Inaktiv

Verkar vara väldigt random detta med RROD. Köpte min xbox begagnad sedan 6 månader. Fick den i maj och har spelat hyfsat långa pass utan några problem. Undrar hur mycket placering av lådan har att göra med ekvationen om det nu är just värme det handlar om.

Kommer ihåg att jag läste om en "undersökning" på nätet där de uppgav att de uppmätt nära 100C i utblåset från xlådan. Kändes hyfsat överdrivet. Men vad vet jag?

Personligen ser jag till att ha den på mest bara när jag använder den och tankar jag bara stänger jag av den med Auto Downlodern påslagen så står den lugnt och stilla och surrar medan det jag laddar hem kommer på plats. Smidigt.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Bill gates HAR inte flera miljarder på sitt konto. han är därimot GOD till flera hundra miljarder. Det mesta sitter i företaget.


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jo det vågar man.
för man får 3 års garanti på 360.
så om nåt händer så kostar det dig inte ett öre i 3 år.
det enda som händer dig att du blir utan 360 några veckor.
och det kan ju vara jobbigt nog för många.
så man är glad att man har en elite.
tyst och problemfri som den är för mig iaf.

Jaså är du? :O:P


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Haha Ikea gubben kanske skulle Investera i en helt ny KOnsoll, han är väl god för 400 miljarder så om npn skulle kunna utveckla så är det han ^

Inaktiv

han skulle gärna få se till att sega gjorde en ny konsoll.
hade vart intressant.
fast frågan är om det finns plats för 4 större konsolmärken.
saknar iaf sega en hel del.

Medlem

Hur länge fick du vänta på det? Ja skickade min nån dag sen de har tagit emot den i Tyskland igår på morgonen.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Jag sökte efter min ivägskickade 360 (som jag skickat in för andra gången) och det senaste jag kunde läsa var att det var i Tyskland och hade "retunerats till avsändaren) , eller ngt. liknande. Nu kan UPS ej hitta mitt paket längre. Vad betyder det? Har de skickat tillbaka den reparerad till mig nu, eller?

Youtube-proffs
Skrivet av BangBoomBang:

bara bill gates har väl typ 100 miljarder på sitt konto ?

Herr gates har ungefär 400 miljarder kronor.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Pera:

Jag sökte efter min ivägskickade 360 (som jag skickat in för andra gången) och det senaste jag kunde läsa var att det var i Tyskland och hade "retunerats till avsändaren) , eller ngt. liknande. Nu kan UPS ej hitta mitt paket längre. Vad betyder det? Har de skickat tillbaka den reparerad till mig nu, eller?

EN UPS anställd har snott ditt paket tror jag!!

Inaktiv

jag skickade iväg mitt 360 för 4 dagar sen. perfekt 2 dagar innan jag skulle byta det mot eliten.. SÅKLART så nu måste jag vänta 25 dagar innan jag får min elite

Medlem
Skrivet av siggson:

Fick tillbaka min xbox förra veckan. De hade fixat mitt moderkort också. Dock fick jag RRoD för ett par dagar sedan.

Vad tråkigt, bara efter några dagar.

1
Skriv svar