Mer från skitsnygga Morrowind/Skyrim-mashen Skywind

Robot
Mer från skitsnygga Morrowind/Skyrim-mashen Skywind

Den senaste videon bjuder på grafiska uppdateringar, nya assets och landskapsbyggande.


Medlem
Mer från skitsnygga Morrowind/Skyrim-mashen Skywind

Nu får de ju ta och jobba på lite så man får möjlighet att testa det någon gång!

Medlem

Ja, fler frivilliga till projektet så det rinner på lite.
Vill ju testa NUUUUUU!!!!!!

Medlem

jag kan testa spelet frivilligt

Medlem

Många verkar ju hålla på Morrowind som den bästa delen i serien.
Hur väl stämmer det?
Jag körde bara Daggerfall och Morrowind några timmar var (för dålig dator för den senare) så bildade mig ingen hel uppfattning.

Inaktiv

Wow! Det här ser riktigt proffsigt ut. Ska bli kul att få prova när det är färdigt.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Många verkar ju hålla på Morrowind som den bästa delen i serien.
Hur väl stämmer det?
Jag körde bara Daggerfall och Morrowind några timmar var (för dålig dator för den senare) så bildade mig ingen hel uppfattning.

Jag älskade Daggerfall medan Morrowind inte alls föll mig på läppen.
Men jag är beredd att ge Morrowind en chans med Skywind

Medlem

Ser fram emot att kunna spela detta. De får ta den tid det tar helt enkelt. Saknar Morrowind!

Medlem
Skrivet av Evilof:

Många verkar ju hålla på Morrowind som den bästa delen i serien.
Hur väl stämmer det?
Jag körde bara Daggerfall och Morrowind några timmar var (för dålig dator för den senare) så bildade mig ingen hel uppfattning.

Morrowind ägde en speciell stämning som folk minns med välbehag såhär många år senare. Men jag kan inte påstå att det var ett speciellt bra spel direkt ur lådan. Styrkan var, liksom för Oblivion och Skyrim, modverktyget som gav fans möjlighet att ändra spelet efter eget tycke och smak.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"äskar donationer"


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Många verkar ju hålla på Morrowind som den bästa delen i serien.
Hur väl stämmer det?
Jag körde bara Daggerfall och Morrowind några timmar var (för dålig dator för den senare) så bildade mig ingen hel uppfattning.

Morrowind blandar det bästa från dom tidigare spelen
(öppna världar med städer man faktiskt kan gå/flyga in i utan laddsekvenser, stort urval av färdigheter, gillen och vapen)
med 3D grafiken från dom senare delarna plus en allmänt mera exotisk värld/stämning än standardfantasyn i Oblivion och Skyrim


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kul! Vet nån förresten om någon bra mod till Skyrim där man kan spela i andra regioner i världen förutom de länder som har varit med i spel tidigare, dvs Skyrim, Morrowind etc? Var pepp på ESO: TU men det är bara en liten bit av kontinenten som är spelbar.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Kul! Vet nån förresten om någon bra mod till Skyrim där man kan spela i andra regioner i världen förutom de länder som har varit med i spel tidigare, dvs Skyrim, Morrowind etc? Var pepp på ESO: TU men det är bara en liten bit av kontinenten som är spelbar.

Vet inte om det finns några enorma kontinent moddar till skyrim, men till oblivion finns det massor. Elsweyr, Morrowind, Hammerfall och Valenwood.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Kul! Vet nån förresten om någon bra mod till Skyrim där man kan spela i andra regioner i världen förutom de länder som har varit med i spel tidigare, dvs Skyrim, Morrowind etc? Var pepp på ESO: TU men det är bara en liten bit av kontinenten som är spelbar.

Det finns nog inga regioner i skalan det låter som du menar pga. det enorma arbete som krävs men en hel del moddar som utspelar sig i andra regioner. Orsinium, Elsweyr, Sommerset Island mfl.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Många verkar ju hålla på Morrowind som den bästa delen i serien.
Hur väl stämmer det?
Jag körde bara Daggerfall och Morrowind några timmar var (för dålig dator för den senare) så bildade mig ingen hel uppfattning.

Bästa storyn, ja, men sämsta stridssystemet. Allt beror på dina färdigheter, din egen skicklighet har ingen betydelse, så striderna blir bara "vänd dig mot fienden och klicka så fort du bara kan".

Sen har ju spelet inte direkt åldrats väl rent grafiskt sett, men det kan lösas genom att spela den hihantiska overhaul som gjorts, som lägger till vegetation, snyggare texturer osv.

Medlem

"slikt", "äskar". Bennet sparar inte på förrådet av numera "ålderdomliga" svenska ord. Fint

k3m
Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Evilof:

Många verkar ju hålla på Morrowind som den bästa delen i serien.
Hur väl stämmer det?
Jag körde bara Daggerfall och Morrowind några timmar var (för dålig dator för den senare) så bildade mig ingen hel uppfattning.

Morrowind blandar det bästa från dom tidigare spelen
(öppna världar med städer man faktiskt kan gå/flyga in i utan laddsekvenser, stort urval av färdigheter, gillen och vapen)
med 3D grafiken från dom senare delarna plus en allmänt mera exotisk värld/stämning än standardfantasyn i Oblivion och Skyrim

jag säger stämning, miljö o grafik. för att inte tala om det enorma urvalet. du kan skapa en väldigt säregen avatar. detta är Morrowinds styrkor. vilket gör det till det bästa Elder scrolls spelet hittills.

1
Skriv svar