Premium till Elite

Inaktiv
Premium till Elite

Jag hade tänkt att köpa Elite när det kommer, men jag har redan en Premium och Live på den. Det jag då undrar är om Live kontot är bundet till boxen? Eller om man kan logga in med det på vilken box som hellst?

Undar också om man kan överföra allt innehåll från sin Premiums HDD till sin Elites HDD, även sånt som man betalat för? Som mappacks och annat.

Medlem

Du kan välja att "hämta ett gammalt konto" till den nya HDD'n. Det här med överföring har jag ingen aning om.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av d00kie:

Jag hade tänkt att köpa Elite när det kommer, men jag har redan en Premium och Live på den. Det jag då undrar är om Live kontot är bundet till boxen? Eller om man kan logga in med det på vilken box som hellst?

Undar också om man kan överföra allt innehåll från sin Premiums HDD till sin Elites HDD, även sånt som man betalat för? Som mappacks och annat.

det är inte bundet till till boxen,
men om du ska sälja din 360 då ska du formatera hd i den först,
annars kommer den som köper din 360 få ditt konto på köpet.

så om du köper elite och säljer din premium.
glöm inte att formatera din premium först, annars är ditt konto kört.

att formatera en 360 hd är enkelt,
och mycke enkelt att få hem mjukvaran i maskinen igen så att den är ren och fin som när du köpte den.

Inaktiv

Måste jag formatera den gamla boxen för att få mitt konto till den nya? Jag ska sälja den till min bror, så det gör ju inget om alla banor och sånt ligger kvar.

Angående överföring så vet jag att man kan skaffa en sladd som man kopplar ihop den nya och den gamla boxen. Jag är bara osäker på om det går att överföra saker man betalat för, sånt som mappacks. Det känns ju inte som att det ska vara något problem, men man vet ju aldrig.

Medlem

Nej man måste inte formatera din gamla box för att kontot ska fungera på den nya.

Sånt som man behöver föra över är kanske saves osv om man vill, saker man laddat hem är bara ladda hem på nytt, även sånt man betalat för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]Nej man måste inte formatera din gamla box för att kontot ska fungera på den nya.

Sånt som man behöver föra över är kanske saves osv om man vill, saker man laddat hem är bara ladda hem på nytt, även sånt man betalat för.

Nej man måste inte formatera din gamla box för att kontot ska fungera på den nya.

men man måste formatera om man ska sälja den.

gör man inte det då kommer den som köpt din 360 ha tillgång till ditt konto.
för allt är då kvar som du betalt för.

Inaktiv

"Överförningssladden" får du med när du köper elite eller hårddisken. Överförningen funkar så att den för över allt som är på HDD'n, så det går alltså inte att välja vad som ska överföras. Den formaterar sedan allt på den gamla HDD'n när överförningen är klar, så där har du en sak mindre att oroa dig för.

Men sen så har jag för mig att allt du köpt är knutna både till konsolen och ditt konto, så att din bror borde ha tillgång till tex arcade spelen du köpt samtidigt som du kan spela dem. Du måste dock vara uppkopplad för att kunna spela de spelen...

Medlem

Du får tyvärr inte med sladden nej, däremot så skickar de den gratis ifall du ringer till supporten och ber om en sådan kabel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Du får med sladden när du köper HDD'n löst.. dock inte när du köper Elite paketet. Men hur är det med mjukvaran som följer med HDD'n. Får man med den skivan när man ringer supporten?

1
Skriv svar