MGS4 inte PS3 exlusivt!

Inaktiv

Men frågan är om MGS4 kmr till xbox360, vilket Konami(Hideo Kojima) förnekar, kolla bara på länkarna jag visade.

Drunken_monkey_boxer säger ju att MGS4 kmr till xbox360 bara för att 2:an kom till xbox...


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

jag tror att mgs4 kommer på 360 som drunken säger, jag tänker varför skulle det inte komma, finns ingen anledning för konami att hålla det på 1 plattform, dom kanske inte själv portar det men säkert kommer nån att göra det.
om nu inte Sony har betalat en hiskeli summa pengar för att det inte ska hända men jag tror att efter 6 - 12 månader så är nog MGS4 multiplattform.
Sen är det ju klart att alla rykten om det dementeras.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Så sa du säkert om MGS3 också, men kom den till xbox? Nej


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

Det kommer säkert komma, finns liksom ingen större anledning att vara exklusivt till PS3, det var inte samma sak med PS2 vs. Xbox då var PS2ans användarantal så enormt mycket större att det räckte.. Nu är det omvänt och den enda riktiga anledningen att stanna PS3 exklusivt är att de skulle få en kärra pengar från SONY (vilket SONY avstår ifrån).
Men tror inte det blir någon hit på 360 iaf.. För mig känns det som det finns bra mycket mer tilltalande action titlar på 360.
Men visst, ännu en anledning mindre att skaffa PS3.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Så sa du säkert om MGS3 också, men kom den till xbox? Nej

Det är STOR skillnad på ett spel som kom till PS2 som sålt som en röv och ett till PS3 som slackar efter både Wii och 360..

Många gånger har det sagts att spel är exklusiva för att senare bli multiplatform, det handlar om pengar i första hand.. Konami är tveksamma vilket är ett tecken på att det kan väga över i framtiden, inget multiformat vid release dock utan ca 3 kvartal efter..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Drunken_monkey_boxer, det är inte lönt att diskutera med en fanboy inse :P.

Youtube-proffs

Fan motorstorm till 360n hade vart kul


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Combalex:

Drunken_monkey_boxer, det är inte lönt att diskutera med en fanboy inse :P.

hehe nä tror det är a lost cause i detta fall ;p

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Men frågan är om MGS4 kmr till xbox360, vilket Konami(Hideo Kojima) förnekar, kolla bara på länkarna jag visade.

Drunken_monkey_boxer säger ju att MGS4 kmr till xbox360 bara för att 2:an kom till xbox...

nej jag säger att MGS4 SUBSTANCE eller något annat namn blah blah remake/extra tjafs version kan komma till 360 senare.

Metal gear kom till nes och pc.
metal gear solid kom till ps1.pc & gamecube.
metal gear soild 2 kom till ps2&xboxen.

Och alla dessa släpptes med andra namn, pc versionen hade några jävla konstiga namn, twinsnakes och substance version.

Det jag säger till dig jianlian är att de säger att Metal gear solid 4 kommer vara exklusivt men inte att en SUBSTANCE version kommer vara det.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Så sa du säkert om MGS3 också, men kom den till xbox? Nej

nej det gjorde jag inte men det hade inte spelat nån roll, jag spelade det på PS2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Jianlian23:

Men frågan är om MGS4 kmr till xbox360, vilket Konami(Hideo Kojima) förnekar, kolla bara på länkarna jag visade.

Drunken_monkey_boxer säger ju att MGS4 kmr till xbox360 bara för att 2:an kom till xbox...

nej jag säger att MGS4 SUBSTANCE eller något annat namn blah blah remake/extra tjafs version kan komma till 360 senare.

Så du tror att dem kmr att göra en remake bara för att dem gjorde en till 2:an? Hur kmr det sig att det inte blev nån remake till 3:an?

Citerar Hideo: "
Since we've opened up this can of worms, I may as well get his thoughts on it. Why, I ask, do you think this rumour simply refuses to go away? "Because 360 owners want it on 360, obviously", he quips.
"


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^- gud, jag bryr mig inte om detta spel. Förstår verkligen inte hur du inte kan se poängen jag försöker göra.

Och till varför de inte gjordes till MGS3 kan du nog fan räkna ut själv. När MGS3 fanns det ingen anledning till att göra det multiplat för det fanns redan 70+ miljoner sålda Ps2or. Nu idags läget ser situationen HELT annorlunda ut. Vilket ger de anledning till att göra det multiplat till 360 främst för att 360 har störts attachment rate på spel.

Förstår verkligen inte hur du inte kan se denna poäng när folk skrivit om det i tråden redan om o om igen.

Inaktiv

Jaja, vi får se hur det blir då.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Inaktiv

och devil may cry 4 kommer till 360 också

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

och devil may cry 4 kommer till 360 också

Var det PS exlusivt förut?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

jepps


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

ps3 tappar alltså ännu en exklusiv titel.

aj aj

Medlem

Var väl likadant med Assassins Creed och Virtua Fighter 5 har jag för mig..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

^-- assassins creed visades upp på 360 för första gången under ett annat namn, har jag för mig.

Inaktiv

lär väl vara svindyrt nuförtiden att få exklusiva titlar ?
både sony och ms har ju feta plånböcker.

Medlem

Ok.

AC var först en X360 titel. Hette dock, åh jag minns inte namnet, men det var det iaf.

Men nevermind. WaltX , om du inte ens bryr dig, varför postar du en tråd gällande ämnet kan man ju fråga? Så jävla trött på sådana som dig som bara vill kasta skit på något annat. Du kan väl hålla dig till fakta iaf och utgå ifrån det. CHeers.

Medlem

^- project assassin? kanske hehe

Medlem

Ännu ett rykte, denna gång från OXM så man ska väl ta det med en nypa salt

Allt det här måste väl betyda något i varje fall..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Youtube-proffs

Skiter fullständigt om de kommer till boxen, har aldrig spelat serien oc hkommer inte , men jag förstår dom som är inne i den. Ett exempel. Hade GTA IV kommit enbart till PS3 så hade jag haft en PS3 i nuläget.


signatur

Calle säger att jag är influencer

12
Skriv svar