Syphon Filter på PS3 - Styrspakar funkar ej

Medlem
Syphon Filter på PS3 - Styrspakar funkar ej

Köpte min första PSOne Classic idag, det fick bli Syphon Filter.

En sak jag undrar över varför inte styrspakarna går att använda, man kan bara styra med styrkorset.

Det funkar helt klart att använda styrkorset, men det gör ont i tummen efter ett tag, och det är ju mindre trevligt.

Kan det bero på Dual Shok 3 Sixaxis dosan?

Och skulle det i så fall funka bättre att plugga i en sån här: http://cdon.se/spel/gametech_ps2_to_ps3%2fpc_control_converte... och använda en PS2 dosa?

Medlem

Hmm, den första kontrollen till PS1 var ju utan analoga spakar. Vet inte om det har med det att göra?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hmm, den första kontrollen till PS1 var ju utan analoga spakar. Vet inte om det har med det att göra?

Hade helt glömt bort att dem såg ut så, har inte hållit i en sådan på ett tag

Lite tråkigt om det inte skulle gå att använda analoga styrspakar på något sätt, man får ju som sagt ont i tummen.

Medlem

Jao, gamla spel ps1 spel på psn brukar inte ha stöd för analog mode. Då ps1 dosan inte hadde några analoga spakar dessa kom ju senare. Finns ju spel som har stöd för Dual Shock 1. Då går man och ändrar till anolog mode så ska det funka. T.ex Tomb Raider 3 funkar med analog spakarna


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jaja, då får jag helt enkelt köra Syphon Filter lite åt gången, så jag slipper få så satans ont i timmen

1
Skriv svar