Inaktiv
memor 32

Hallå!

Fick precis hem en memor 32, för er som inte vet är detta ett minneskort med lite funktioner utöevr detta. Man kan dels med enkelhet backa upp sparfiler. Även backa upp sina egna spel, för att inte slita ut de stackars originalskivorna (eller för att få ladda hem så mycket illegalt som möjligt). Kort sagt, ett extra bra minneskort.

Har lite problem med den dock. Hittade en guide. Följde.
Stod att man skulle formatera, gjorde det, dock var min ps2a på när kortet sattes i men verkade i alla fall gå vägen.

Sedan ska minneskortet kopplas till datorn via USB. Datorn hittade genast grejen men hade problem att installera drivrutiner. Så jag laddade hem manuellt. Nu hittar jag minneskortet när jag kör SGM (save game manager) och kan alltså backa upp/lägga in nya sparfiler. Däremot när jag kör memento, som behövs för att kunna köra sina backup spel, så påstår den applikationen att minneskortet visst inte är inkopplat.

Jag har alltså paradoxalt nog 2 program som endera påstår att det är inkopplat (hittar ju tom min enda savefil) kontra ett program som totalt förnekar dess existens.

Kan någon kanske hjälpa mig med denna soppa?

Medlem

nej !!
hatar soppa


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

1
Skriv svar