PS3an skickar ut ett "klickande" ljud

Medlem
PS3an skickar ut ett "klickande" ljud

Min PS3a ger ifrån sig ett väldigt lågt klickande ljud ur högtalarna hela tiden med ungefär 1 sekunds mellanrum (nej, det är inte XMB klicket).

Först trodde jag att det berodde på att fibersladden till förstärkaren var skadad eller satt konstigt, till slut tröttnade jag på att rucka på sladden varje gång jag skulle spela något för att försöka bli av med ljudet och gick över till att använda component-ljudet istället, med klicket stannade kvar, vilket uteslöt fel på fibersladden.

Det är som sagt ett väldigt dovt ljud som kommer ur högtalarna även när man spelar, men spelljudet brukar kunna överrösta klicket.

Någon som har hört om något liknande? Känns lite som antingen mjukvaru-fel eller något fel på ljudkortet möjligen?

ptr
Medlem

Inget liknande fel hos mig. Säkert att det inte är ljudsystemet?

Medlem

Ganska säker, varken tvn, tv-boxen eller DVDn ger ifrån sig något liknande ljud. Jag har även som sagt provat både med och utan förstärkare inblandat.

Medlem

Vet inte om du kollat men det kanske är nån ljud inställning du valt fel på finns väl ett par att välja på? Har ingen riktig koll på det då jag själv inte har nåt ljud system utöver TVn

Medlem

Jag ska ta mig en titt på inställningarna imorgon, och se så att det stämmer. Hoppas att du har rätt och det är så enkelt.

1
Skriv svar