Medlem
Resident Evil 5

Sitter och väntar på att demon ska komma ut, vad jag hört ska demon komma ut den 2:a alltså idag någon som vet en tid när demon kommer ut?

Medlem

Det är den 1:a Februari idag.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

illa hehe. Testade demot på 360n vart sjukt besviken.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Det är den 1:a Februari idag.

JÄVLA KUK DATOR förlåt mitt språk men den skiten lurade mig får väll testa de imon då.

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Tassel:

Det är den 1:a Februari idag.

JÄVLA KUK DATOR förlåt mitt språk men den skiten lurade mig får väll testa de imon då.

Stäm den.

Skrivet av Spectral:
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Tassel:

Det är den 1:a Februari idag.

JÄVLA KUK DATOR förlåt mitt språk men den skiten lurade mig får väll testa de imon då.

Stäm den.

Ingen ide att testa, sämsta spel jag NÅNSIN har spelat och har då spelat hemska grejor som Mercenaries 2...Brrr...


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Det värsta är att man säkert köper det ändå. Hör till på något sätt att köpa varje nytt Res. Blir ps3 isåntfall.

Medlem

Tycker inte om RE5, men köper det nog för att jag gillar storyn i alla RE spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blev grymt besviken på RE5 jag med. Så jävla seg karaktär. Fy!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jo... Det som man fick testa på demon gav en verkligen inte eftersmak av att spela hela spelet.

Allt som var bra i 4:an har dom pissat på rejält.

1: Spelet är gjort för att spelas coop. Och för oss som försöker spela singelplayer kommer bara bli förbannade på AI-kvinnan som tar all ammo, all healt och använder upp det på 5sec

2: I 4:an fanns det naturliga vilo pausar. t.ex när man dödat alla i ett område kunde man säkert springa runt och utforska och plocka upp lite skit. Men inte i 5:an. Finderna slutar aldrig komma.

3: Ammon är alldeles för liten. För oss som vill döda allt och sen utforska kan fet glömma detta. Ammon tar slut innan du ens hunnit döda 10% av finderna.

4: Kontrollerna funkar inte lika bra som i 4:an. Jag vet inte vad dom gjort. Men jag blev skit frustrerad på dom.

Nä man får väl gå och spela 4:an igen istället.


signatur

Den som vet vet.

ptr
Medlem

gnäll, gnäll, gnäll. Hur vet du att det inte kommer vara miljöer där man kan springa runt fritt efter att man har dödat alla. Ammon har väl alltid varit liten. Jag tycker AI-bruden fungerade bra och kontrollerna kände jag ingen skillnad mot vad förut. iofs spelade jag RE4 på Wii, men tyckte inte det var något fel på dom här.

Medlem

Demot var ok, kontrollerna är inte alls roliga att köra med.

Dock blir spelet roligare på co-op.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Earthscum:

2: I 4:an fanns det naturliga vilo pausar. t.ex när man dödat alla i ett område kunde man säkert springa runt och utforska och plocka upp lite skit. Men inte i 5:an. Finderna slutar aldrig komma.

3: Ammon är alldeles för liten. För oss som vill döda allt och sen utforska kan fet glömma detta. Ammon tar slut innan du ens hunnit döda 10% av finderna.

Det är säkert för att man ska känna någon typ av skräck eller stress, vilket det annars verkar vara jävligt snålt med i 5an.

Jaja, spelet tilltalar väl den stora skaran som bara vill ha skjutarspel. Vem vill inte tjäna snabba cash?

Medlem

Har samma klagomål som de flesta här, skit sega kontroller, varför kan man inte springa och ladda om vapnet samtidigt? Jobbigt som fan när man skall vända sig om, tar ju en evighet. Sen är ju vapen balansen helt puckad, man kan tömma ett helt magasin i huvudet på en zombie med pistolen eller k-pisten utan att han dör men skjutar man med hagelgeväret blir det köttslamsor av alla som står framför dig. Inget köp för mig.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Frågan är hur många av er som spelat RE tidigare, verkar inte vara många iaf. Kontrollerna har alltid sett ut såhär, mer eller mindre. Så att det verkar vara en överraskning för så många tolkar jag som att ni inte spelat tidigare delar i serien. Att man inte kan ladda om medans man rör sig ser jag som ett stort plus. Kontrollerna ska helt enkelt vara såhär, allt blir mer intensivt.

Och att gnälla på att man aldrig har tid att springa runt och utforska efter att ha spelat två demobanor tänker jag inte ens kommentera.

Tar för övrigt knappast en evighet att vända sig om. Tryck bakåt med vänstra analogen kombinerat med x. Tar ungefär en halv sekund att göra en 180 graders vändning. Något man även kunde göra på 4:an.

Och att ammon tar slut efter 10% av fienderna? Kanske vore dags att lära sig sikta istället för att skylla på spelet när ammon tar slut. För övrigt så ska det vara snålt med ammo just för att man ska behöva spara på den, men det där var en överdrift.

Självklart har även jag klagomål. Gillar t.ex. inte att det är så fokuserat på co-op som det verkar vara. Blir lätt irriterande även om AI:n var riktigt bra. Tar bort lite av skräckkänslan också när man vet att man har någon med sig.

Medlem

Att strejfa medans man skjuter är då tydligen för mycket att önska. Chris, har han dålig simultanförmåga? Nu har jag ju inte spelat hela RE5, men efter demon känner jag att Dead Space gjorde många saker bättre.

Edit: Jag spelade inte så lång in i 4:an (också dålig styrning), men har spelat 1:a Resident Evil och älskade det.

Medlem

Hmm... Jag blev faktiskt besviken på demot.... Visst var det snyggt och så, Man, jag tyckte inte det var roligt... Vet inte varför... RE4 tyckte jag var grymt kul.

Håller med Tony om att Dead Space gjorde många saker bättre.

Detta var tills igår ett givet köp, nu är jag väldigt tveksam till om det blir något köp...

Medlem
Skrivet av GodsGreatest:

Hmm... Jag blev faktiskt besviken på demot.... Visst var det snyggt och så, Man, jag tyckte inte det var roligt... Vet inte varför... RE4 tyckte jag var grymt kul.

Håller med Tony om att Dead Space gjorde många saker bättre.

Detta var tills igår ett givet köp, nu är jag väldigt tveksam till om det blir något köp...

Kan efter att ha spelat demot ett par gånger nu inte göra annat än hålla med dig.

Årets första bottennapp för min del.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ska bli kul att läsa lite recensioner, när dom börjar dyka upp. Älskade 4:an väldigt mycket och vill verkligen att detta ska lyckas. Tyvärr verkar det inte så efter demon.

Medlem

Är det dax att lägga ner Resident Evil serien, eller vill ni se ett sjätte spel också ?

Medlem

RE6 blir väl Stars vs Zombies online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar