göra handkontrollen odödlig?

ptr
Medlem
Skrivet av HarM:

Själv är man gubbe (30+) och blir nästa alltid lite för arg när det inte går som man vill. När man lira ping pong som 10 åring, eller när man spelar playstation som 30 åring, spelar ingen roll.
Tror tyvärr man är född med ett sådan humör....

ahaha!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av hicktor_91:

Vet inte hur många gångar jag blicigt förbaranad på grund av spelen Need For Speed (Ursäkta om deej har något med tråden att göra):$

Men Men FY FAN VAD DÅLIG NEED FOR SPEED SERIEN HAR VARIGT puss hej

lol

hade sönder mitt förra tagentbord när jag körde cs, det är ändå gången

HeHe insåg att jag var så kass på cs så jag ville ej riskera ett tangentbord

Medlem

brukar mest kasta musen lite lätt upp i luften så det låter lite.

Det var någon som nämnde need for speed och det kan jag hålla med om. fan i slutet på most wanted när man hade 70 polisbilar efter sig och var skit nära att klara spelet och så sket det sig gång på gång, då var det inte långt ifrån att både tv och 360 åkte ut genom fönstret. Har sällan varit så sur. God of war har tagit fram dom sämsta sidorna ur en också. Ibland har man blivit så arg så man nästan börjat grina hehe.

Kan säga att det inte har med ålder att göra. Vissa är helt enkelt födda med detta problem. Inte kul alla gånger att vara en dålig förlorare.

Inaktiv

Fifa 09 får en att bli piss off, när man kör offline mot bottar så gör man mål efter mål och så tänker man "nu är jag i form för att tampas online" men nej då, då ska man bli ägd varje match man spelar typ. Suger på Fifa och är i en hemsk Fifa depression, klart slut


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

När jag läste ptrs första inlägg så skulle man kunna tro att det var jag som skrivit det.

Jag har en gammal DS2 som hålls ihop av superlim, buntband och ståltråd, den fick utstå mycket när jag spelade Gran Turismo 4. Nu när man spelar NHL09 så är det riktigt nära ett kontrollen får en flygtur mest hela tiden. Spelet hänger sig när man ska starta en onlinematch, folk som disconnectar innan första tekningen, mål som inte ens Svullo (RIP) skulle släppa in, fy fan...

Jag tror nog att Kamaza aldrig har utövat en sport eller engagerat sig i något.

Medlem

Haha, jag känner igen mig, så sent som igår så fick Sixaxisen en flygtur efter att ha fått stryk för 5:e gången av M Bison i Street Fighter. Ett tips är dock att slänga den i soffan eller på en dyna, lite mindre risk att den går i sönder :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Mickxe:

När jag läste ptrs första inlägg så skulle man kunna tro att det var jag som skrivit det.

Jag har en gammal DS2 som hålls ihop av superlim, buntband och ståltråd, den fick utstå mycket när jag spelade Gran Turismo 4. Nu när man spelar NHL09 så är det riktigt nära ett kontrollen får en flygtur mest hela tiden. Spelet hänger sig när man ska starta en onlinematch, folk som disconnectar innan första tekningen, mål som inte ens Svullo (RIP) skulle släppa in, fy fan...

Jag tror nog att Kamaza aldrig har utövat en sport eller engagerat sig i något.

vad vitt jag vet så när jag körde mot dig, hade du 100 % i EAM (Ej avslutade matcher) :P?

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:

vad är det som är omoget med att få lite temperament när man spelar? Det betyder snarare att dom som gjort spelat har lyckats.

Kul för dig att vara så mogen och spela spel och inte känna något

Det som är omoget är att kasta diverse konsoll tillbehör runt sig bara för att man inte lyckas med något.

Förstår inte hur du resonerar, du menar alltså på fullaste alvar att speltillverkar har lyckats med sitt spel för att du blir förbannad när du förlorar?

Bara för att man inte kastar saker vilt omkring sig betyder inte att man inte lever sig in i spelet.

När man kastar saker omkring sig för att man dör i ett spel eller förlorar mot en annan person så kanske du borde inse att du inte har den mentala mognad som krävs för att spela ett tv-spel.

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Ja, om spelet går ut på att vinna eller förlora och man inte ens rycker på axlarna om man förlorar så har inte speltillverkarna fått till den rätta känslan, eller så passar inte spelet för en. Så ja, på fullaste allvar, så tycker jag att de har lyckats eftersom de får mig att bli förbannad (och för att det är jävligt roligt, såklart).

Självklart är det inte smart att slänga saker omkring sig bara för att man förlorar, men vad det har med mental mognad att göra har jag svårt att se. De allra flesta blir nog åtminstone förbannad för ett antal SEKUNDER, sen hur de blir förbannad varierar ju från person till person. Just jag råkar slänga iväg det jag för tillfället har i handen.

När jag läste att du gämför ett tv-spel med en "normal" sport så finns det ingen ide att försöka trycka in vett i skallen på dig.

Gör dig inte dummare än vad du verkar. Det är väl klart som attan att det är helt normalt att visa olika sorters temprament över saker. Dessutom tycker jag hans resonemang mellan spel och idrott är nästintill identisk.
Jag kanske inte slänger saker runt omkring mig, men ibland blir man jävligt lack, tex i WoW...


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Det är just det som är grejjen, du slänger inte saker omkring dig bara för att någon tattare just har wipat er.
Att man blir förbannad eller iriterad ser jag inget fel i men att slänga saker omkring sig är bara efterblivet.

ptr
Medlem

jo men någon gång ibland kanske man blir det där lilla extra förbannad eller irriterad och då händer det.

Medlem
Skrivet av ptr:

jo men någon gång ibland kanske man blir det där lilla extra förbannad eller irriterad och då händer det.

Du ska nog gå en anger management kurs.

ptr
Medlem

Ja vad vet jag, men att slänga sönder en kontroll är nog fan så mycket bättre än att bunkra upp på all ilska som du verkar göra. Är väl bara en tidsfråga innan man läser om hur du gick bananas med kaffekokaren på kontoret.

fattar inte vad du har emot att man kan slå mot något eller slänga något när man blir sur BARA FÖR ATT DET ÄR ETT TV-SPEL. Är ju precis samma känslor som i alla sporter m.m.

Medlem
Skrivet av ptr:

Ja vad vet jag, men att slänga sönder en kontroll är nog fan så mycket bättre än att bunkra upp på all ilska som du verkar göra. Är väl bara en tidsfråga innan man läser om hur du gick bananas med kaffekokaren på kontoret.

fattar inte vad du har emot att man kan slå mot något eller slänga något när man blir sur BARA FÖR ATT DET ÄR ETT TV-SPEL. Är ju precis samma känslor som i alla sporter m.m.

Jag bunkrar inte upp någon ilska då jag skakar av mig det hela så fort jag stängt av tex konsollen.

Så du förstår verkligen inte?
Du menar på fullaste alvar att det inte är idiotiskt att förstöra saker som man betalat hårt arbetade pengar för?
Har vart med tillräckligt länge för att se Tv-Spel och liknande förvandlas till tävlingsgrenar ( vem kunde tro det när man spelade Pang på sin Amiga500)
Men att bli förbannad så att du kastar saker omkring dig för att du förlorar en obetydlig runda i tex NHL mot någon över nätet är i mina ögon helt bisart. Att man blir sur och iriterad för att man förlorade tror jag alla människor blir men inte så att det blir så mycket så att dom börjar kasta saker vilt omkring sig.

Du gämför dina obetydliga tv-spels matcher mot en hockey match eller hur?
Hur kan du göra något sådant då dessa spelare får betalt för att göra sitt jobb och folk är nämligen där för att titta på dem, på så sätt betyder deras matcher något och jag har förståelse för att dom slår sönder en klubba när dom förlorat en match som betyder mycket. Men att du sitter hemma i soffan i bara kallingar och slänger saker runt dig bara för att du förlorat en match ingen förutom du och han du möter ens kan se eller bryr sig om så är du i mina ögon patetisk.

Skulle som sagt vara helt annorlunda om du var med i en turnering av något slag där ditt spelande hadde någon betydelse utöver tidsfördriv och nöjje.

ptr
Medlem

Det har sagt förut och måste tydligen nämnas igen. Dålig förlorare! klart jag inte slänger kontrollen hela tiden, det har hänt en gång. Och ja klart det inte är smart, men jag tycker fortfarande att det är förståeligt.

Medlem
Skrivet av ptr:

Det har sagt förut och måste tydligen nämnas igen. Dålig förlorare! klart jag inte slänger kontrollen hela tiden, det har hänt en gång. Och ja klart det inte är smart, men jag tycker fortfarande att det är förståeligt.

Du tycker det är förståligt just för att det är du som gör det.
Medans de personer som kan kontrollera sig själva tycker att det är idioti.

ptr
Medlem

mmm men du verkar ha missat att det är fler i den här tråden som har varit med om samma sak. Inse nu att vissa människor har hett temperament och andra inte.

Medlem

att slänga iväg den förstår jag inte. lugna ner dig. eller släng den mot en soffa eller så ^^

Medlem
Skrivet av ptr:

mmm men du verkar ha missat att det är fler i den här tråden som har varit med om samma sak. Inse nu att vissa människor har hett temperament och andra inte.

Nej jag har inte missat att mer än du har problem.

Jag behöver inte inse något alls då jag redan vet att detta förekommer.

Det hela handlar om att du rättfärdiar det du gör och tycker att det är rätt att göra så när du i stället borde inse att du har problem att tygla din agresivitet.

ptr
Medlem

vad fan, vem har sagt att det är RÄTT att göra det? tror du någon är nöjd efteråt eller? Jag säger att det händer och så är det. Inget mer med det.

Medlem
Skrivet av ptr:

vad fan, vem har sagt att det är RÄTT att göra det? tror du någon är nöjd efteråt eller? Jag säger att det händer och så är det. Inget mer med det.

Så som du uttrycker dig i den här tråden ger då det intrycket av att du inte tycker att det är allt för pjåkigt att kasta saker omkring sig.

Nästan så att du rättfärdigar ditt betteende.

ptr
Medlem

läs igenom tråden igen.

Medlem
Skrivet av ptr:

läs igenom tråden igen.

Finns ingen anledning att göra det.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:

läs igenom tråden igen.

Finns ingen anledning att göra det.

om du vill läsa rätt så jo.

Inaktiv
Skrivet av ptr:

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Skillnaden är att hockeyspelaren har åkt skridskor som en tok och med största sannolikhet är trött och helt utmattad både fysiskt och psykiskt vilket förmildrar deras eventuella omogna beteende till viss grad.

Medan du och dina likar sitter som en säck potatis i soffan och lider av brist på karaktär för att använda milda termer.

Att inte kunna tygla sina känslor när det kommer till triviala saker som tvspel tyder på mental omognad och att man tar spelandet för seriöst såvida det inte är ditt jobb vilket jag starkt betvivlar.

Att människan inte kommit längre än så här är i vissa fall skrämmande när man vill påstå att vi skilt oss från djuren.

Medlem
Skrivet av Zamuz:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av ptr:

läs igenom tråden igen.

Finns ingen anledning att göra det.

om du vill läsa rätt så jo.

Nej tyvärr.

Medlem

WOW! Är det här onödig post hörnet?

Jag håller med ptr, det finns alltid en anledning att läsa någonting igen så man fortfarande är på rätt spår. Lycka till!


signatur

hejsanhejsanhejsan

ptr
Medlem
Skrivet av ondini:
Skrivet av ptr:

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Skillnaden är att hockeyspelaren har åkt skridskor som en tok och med största sannolikhet är trött och helt utmattad både fysiskt och psykiskt vilket förmildrar deras eventuella omogna beteende till viss grad.

Medan du och dina likar sitter som en säck potatis i soffan och lider av brist på karaktär för att använda milda termer.

Att inte kunna tygla sina känslor när det kommer till triviala saker som tvspel tyder på mental omognad och att man tar spelandet för seriöst såvida det inte är ditt jobb vilket jag starkt betvivlar.

Att människan inte kommit längre än så här är i vissa fall skrämmande när man vill påstå att vi skilt oss från djuren.

så mental omognad = dålig förlorare, är det det du försöker säga?

Medlem
Skrivet av ondini:
Skrivet av ptr:

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Skillnaden är att hockeyspelaren har åkt skridskor som en tok och med största sannolikhet är trött och helt utmattad både fysiskt och psykiskt vilket förmildrar deras eventuella omogna beteende till viss grad.

Medan du och dina likar sitter som en säck potatis i soffan och lider av brist på karaktär för att använda milda termer.

Att inte kunna tygla sina känslor när det kommer till triviala saker som tvspel tyder på mental omognad och att man tar spelandet för seriöst såvida det inte är ditt jobb vilket jag starkt betvivlar.

Att människan inte kommit längre än så här är i vissa fall skrämmande när man vill påstå att vi skilt oss från djuren.

Det där ju bara löjligt. Så du menar att du som person är mognare och mer intelligent bara för att du inte blir förbannad om det går dåligt i någon typ av tävling som inte kräver speciellt mycket fysisk ansträngning? Stäng munnen och öppna ögonen säger jag bara.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ondini:
Skrivet av ptr:

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Skillnaden är att hockeyspelaren har åkt skridskor som en tok och med största sannolikhet är trött och helt utmattad både fysiskt och psykiskt vilket förmildrar deras eventuella omogna beteende till viss grad.

Medan du och dina likar sitter som en säck potatis i soffan och lider av brist på karaktär för att använda milda termer.

Att inte kunna tygla sina känslor när det kommer till triviala saker som tvspel tyder på mental omognad och att man tar spelandet för seriöst såvida det inte är ditt jobb vilket jag starkt betvivlar.

Att människan inte kommit längre än så här är i vissa fall skrämmande när man vill påstå att vi skilt oss från djuren.

Det där ju bara löjligt. Så du menar att du som person är mognare och mer intelligent bara för att du inte blir förbannad om det går dåligt i någon typ av tävling som inte kräver speciellt mycket fysisk ansträngning? Stäng munnen och öppna ögonen säger jag bara.

Det hela handlar fortfarande inte om att folk blir förbannade utan att folk inte lyckas behärska sig och kastar saker runt sig så fort dom förlorar.

Men du menar på fullaste alvar att det är intelligent att kasta saker i väggen som du betalat pengar för? I mina ögon är det ren idioti och har inte personen vett nog att låta bli att kasta iväg tex kontrollen för en futtig förlust i en tv-spels match som inte betyder ett skit så kanske den skulle låta bli att använda sådana saker över huvud taget och börja leka med ting som är gjorda för att bli kastade.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av ondini:
Skrivet av ptr:

Så hockeyspelare som slår klubban i isen för att de förlorar, har inte den mentala mognaden för att spela hockey också, eller? I "stridens" hetta så tänker man ju inte alltid som man borde.

Skillnaden är att hockeyspelaren har åkt skridskor som en tok och med största sannolikhet är trött och helt utmattad både fysiskt och psykiskt vilket förmildrar deras eventuella omogna beteende till viss grad.

Medan du och dina likar sitter som en säck potatis i soffan och lider av brist på karaktär för att använda milda termer.

Att inte kunna tygla sina känslor när det kommer till triviala saker som tvspel tyder på mental omognad och att man tar spelandet för seriöst såvida det inte är ditt jobb vilket jag starkt betvivlar.

Att människan inte kommit längre än så här är i vissa fall skrämmande när man vill påstå att vi skilt oss från djuren.

så mental omognad = dålig förlorare, är det det du försöker säga?

Nej, det han försöker säga är följande.
Personer som kastar saker pga att dom förlorar är idioter.

Man kan vara en dålig förlorare men ändå ha vett i skallen att insta kasta iväg saker för det, när ska du fatta detta?

Du skyller på att du är dålig förlorare i varje inlägg du skriver, du har aldrig tänkt på att sluta spela tvspel just för att du inte kan tygla din agresivitet?
Kanske borde mamma ge dig lite smisk.

123
Skriv svar