Har raderat min förhandsbeställning av Little Big Planet.

Medlem

Nytt datum, inte senare än 7nov synd enligt sony eu, skulle inte ha bokat spelet och bytt in spel. skulle ha köpt det importerat....morr..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Varför släpper dom inte spelet den 23 tillsammans med en patch som tar bort "turban musiken"? Helt otroligt att detta skall behöva ta 2 veckor att lösa...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Zamuz:

Det hoppades fram en hel vecka =O.
Vem orkar bry sig om det -.-?

Det är ju för att han ogillar att sony "viker" sig för de dumma muslimerna.

(Kanske)

Och du dömer ut 1/3 av världens befolkning baserat på att en muslim är dum pga sin religion.

Du är jävligt smart du.

Jag dömmer inte ut 1/3 av världens befolkning. Och jag tror knappast att det är en muslim som har skickat in ett mail till sony.

Och om du inte håller med mig om att det är dumt att de reagerar så, är du helt jävla blåst.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Sito:

Varför släpper dom inte spelet den 23 tillsammans med en patch som tar bort "turban musiken"? Helt otroligt att detta skall behöva ta 2 veckor att lösa...

Nu är det tyvärr inte så att alla som har en PS3:a automatiskt har en uppkoppling (och därmed inte kan patcha spelet), så därför valde man nog att börja om från 0.

SONY uppmanades dock inte att behöva börja om från början utan man (läs: personen som upptäckte detta) ville att:
1. det skulle släppas en patch
2. nästa tryckning skulle komma med ersatt musik.
Men det kanske är någon företagspolicy som SONY har, att man inte använder sig av material som kan vara stötande mot någon religion? *shrug*

Lite kul är ju att låten är 2 år gammal. Varför satt ingen och aktivt lyssnade då? Då hade vi sluppit det här nu (förhoppningsvis).

Men, men. Den som väntar på något gott ...

Medlem

Så du menar att alla de miljoner exemplar av spelet som redan ligger i nåt lager förråd kommer att förstöras och dom kommer trycka helt ny skivor? inte en chans säger jag, dom skulle förlora hur många miljoner som helst på det.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

När tror ni att det släpps? Jag ser fram emot spelet som faan, och nu undrar man ju lite vart man ska beställa det från. Vissa säger 3 november, vissa säger 7 november. Finns det några säkra datum nu? Är det inte så att man bara väntar på patchen för att få släppa det, butikerna har det redan?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Det hela handlade om EN INDIVID som på ett forum hävdade att han talade för ALLA muslimer och ansåg att alla var kränkta.

Finns för övrigt en historia om det här där det förnekas:
http://www.edge-online.com/features/muslim-group-condemns-lbp...

Och i fall att länken ovanför inte funkar:
http://tinyurl.com/6khzg8

Det viktigaste som nämns i artikeln är följande:

"Jasser, who has also appeared on CNN, in the Washington Times and National Review, said that not only does the First Amendment support freedom of expression, but Mohammed also “defended the rights of his enemies to critique him in any way even if it was offensive to his own Islamic sensibilities or respect for Koranic scripture.”"

12
Skriv svar