Fram med Nobels fredspris – Dark Souls rundat utan att ta stryk!

Robot
Fram med Nobels fredspris – Dark Souls rundat utan att ta stryk!

Fast något speed run-rekord blev det inte...

#dark-souls, #dark-souls-3-2, #from-software


Medlem
Fram med Nobels fredspris – Dark Souls rundat utan att ta stryk!

Han dör ju 6 timmar och 58 minuter in?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

"Rundat"! Den var ny för mig.

Medlem

Info:
Gameplay of successful run starts at 29 minutes.
First boss at 49 mintues. Last boss at 4h56m.

Run details:
He deleted the character and started over with a new character every time he took a hit or died.
No deaths.
No hits taken from enemy attacks.
No blocking hits with a shield.
Environmental damage like fall damage and poison doesn't count as a hit, unless it's caused by an enemy's attack. (e.g. toxin from blowdart sniper or Quelaag's lava count as hits.)
Parries were allowed but only used on Gwyn.
Duke skip was not done. Scripted hits/death from forced Seath death are part of the game and not counted.
No magic was used.
Bow attacks were used.
Save and quit was used to reset enemies or boss encounters, but not to avoid death from falling.
None of the common speedrunning glitches were used (duping, tumblebuffing, moveset swapping)
No gameplay affecting mods were used. A few graphical mods were used like DSfix and some texture replacements.
No save files were manipulated or restored from backup.
The run took around 4.5 hours to complete.

Från reddit-tråden: https://www.reddit.com/r/darksouls/comments/45uovh/congrats_t...

Medlem

Nu vet jag inte om så är fallet med Dark Souls, men vanligtvis går inte dagens spel att runda...varva...vad man nu väljer att kalla det.

Att varva ett spel har sitt ursprung i de av 80-talets spel, som man efter att ha klarat dom kunde spela på en svårare och ibland annorlunda nivå - andra "varvet".
Ett exempel är The Legend of Zelda till NES.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Nu vet jag inte om så är fallet med Dark Souls, men vanligtvis går inte dagens spel att runda...varva...vad man nu väljer att kalla det.

Att varva ett spel har sitt ursprung i de av 80-talets spel, som man efter att ha klarat dom kunde spela på en svårare och ibland annorlunda nivå - andra "varvet".
Ett exempel är The Legend of Zelda till NES.

Om du inte vet om så är fallet med Dark Souls borde du ju kollat upp det innan du kommenterade för det är ju exakt så det fungerar i Dark Souls; du startar ett New Game+ som blir svårare och du kan göra det hur många gånger du vill.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Tomtampong:

Nu vet jag inte om så är fallet med Dark Souls, men vanligtvis går inte dagens spel att runda...varva...vad man nu väljer att kalla det.

Att varva ett spel har sitt ursprung i de av 80-talets spel, som man efter att ha klarat dom kunde spela på en svårare och ibland annorlunda nivå - andra "varvet".
Ett exempel är The Legend of Zelda till NES.

Om du inte vet om så är fallet med Dark Souls borde du ju kollat upp det innan du kommenterade för det är ju exakt så det fungerar i Dark Souls; du startar ett New Game+ som blir svårare och du kan göra det hur många gånger du vill.

Eller så skriver jag som jag skrev.

Medlem

wow! Även om 4,5 h inte är något hastighetsrekord så är det ganska fort det med.

Sen fattar jag inte hur man ens hinner dö 627 ggr på en runda. Det är ju i snitt en gång var 4:e minut i 40 h. Trodde att medelspelaren körde mer försiktigt

Releasehästryttare

Btw Fz, de har prissatt Ds3 på steam 60 euro för standard och 85 euro för delux

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Han dör ju 6 timmar och 58 minuter in?

Han klarar spelet vid 04:59.

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Kleptoman:

Han dör ju 6 timmar och 58 minuter in?

Han klarar spelet vid 04:59.

Jo det vet jag nu.
Hade varit lite bättre om det stått i artikeln. Trodde det tog honom 8 timmar att klara spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar